HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

2012 outback päivitystä 2016 malliin?

Keskustelua melkein mistä vaan...
Hansa1
Viestit: 64
Liittynyt: 03 Helmi 2015, 21:28

2012 outback päivitystä 2016 malliin?

ViestiKirjoittaja Hansa1 » 25 Loka 2016, 21:12

Miettinyt uuden laittoa ja koeajolla kävinkin toteamassa että jotain kehitystä on tapahtunut 4 vuoden aikana. Metelitaso on pienentynyt ohjaamossa, alusta tuntuu vakaammalta, moottori hieman pirteämmältä, vaikkakin samat tehot. Vaihdelaatikossa pientä nykyä kun antoi lenkkaria, ei ehkä niin pehmeästi vaihtanut! Omalla outbackilla ajettu karvan alle 100 tkm ja bensakone. Tuossa vielä jakohihna ja uudessa ois ketjulla. Tuokin ois jo iso tekijä ettei tarvis upottaa useampaa satasta hihnan vaihtoon.
Ja tällä hetkellä pirun kovat kampanjat kyllä, niin rahoituksen kuin varusteiden puolesta subarulla.
Jos joku on jo uudemman vaihtanut niin kokemuksia saapi kertoilla, eli onko lissäää plussaa vaiko negatiivisia asioita esiintynyt?

an13
Jäsen
Viestit: 159
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 12:57

Re: 2012 outback päivitystä 2016 malliin?

ViestiKirjoittaja an13 » 25 Loka 2016, 21:25

Vaihdelaatikossa tarkoituksella softalla tehdyt turhat pykälät, CVT ketjussa lisää.

Hansa1
Viestit: 64
Liittynyt: 03 Helmi 2015, 21:28

hansa1

ViestiKirjoittaja Hansa1 » 25 Loka 2016, 21:57

Miten ei nyt satu silimään tuo cvt -ketju!? Nakkaa linkki jos löydät.

an13
Jäsen
Viestit: 159
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 12:57

Re: 2012 outback päivitystä 2016 malliin?

ViestiKirjoittaja an13 » 25 Loka 2016, 22:32


Avatar
tuRboman
Viestit: 505
Liittynyt: 06 Maalis 2015, 22:18

Re: 2012 outback päivitystä 2016 malliin?

ViestiKirjoittaja tuRboman » 25 Loka 2016, 22:45

Meille vaihtui 2015 viime syksynä 2010:n tilalle.
Paljon on muuttunut parempaan suuntaan.

Jotain miinuksia kun ne on helpompi listata:
-vaihteiston pykälät ( tosin paremmat välitykset+Xmode kääntää vaakan plussalle kovasti myös cvt:n osalta )
-lämpiää vielä entistä hitaammin
-keskikonsolin sisälokerot huonommat
-tilaa ei ole oikeasti juuri yhtään enempää vaikka näin väitetään, jos tällä nyt on merkitystä

Nämä nyt pikaisesti tulee mieleen. Muilta osin parannusta oikeastaan joka osa-alueella. Varsinkin ajettavuus ihan kaikissa olosuhteissa on tehnyt yllättävän ison harppauksen eteenpäin. Hiljainen, hyvät valot, tyylikäs ja hivenen paremmilla materiaaleilla toteutettu. Hyvä auto!
Subaru Outback 2.5i CVT 2015
Subaru Forester 2.5XT at 2006

Hansa1
Viestit: 64
Liittynyt: 03 Helmi 2015, 21:28

Re: 2012 outback päivitystä 2016 malliin?

ViestiKirjoittaja Hansa1 » 27 Loka 2016, 19:19

an13 kirjoitti:Vaihdelaatikossa tarkoituksella softalla tehdyt turhat pykälät, CVT ketjussa lisää.

Mihinkähän tuolla pykältämisellä on pyritty? Onko siitä jotain haittaa pidemmän päälle?
Kärryä tulee vedettyä talvisin jonku verran, joten onko laatikolle jotenkin haitallisempaa vai korostuuko vain nuo pykälät?
Alusta on kyllä jotenkin niin makian pehmeä nyt ja ei kallistele tai kolahda jokaisen montun kohalla, tuota on kyllä parannettu huomattavasti!

Onko huoltohintoja heittää, 15 km jne...paljonko merkkiliike ottaa, jotta takuut säilyy!

Avatar
Qulle
Hallitusjäsen
Viestit: 1725
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:29
Paikkakunta: Salo

Re: 2012 outback päivitystä 2016 malliin?

ViestiKirjoittaja Qulle » 28 Loka 2016, 09:43

Kaipa ne pykälät ovat juuri laatikon kestoa varten siihen laitettu. Eli yleistäen luulis pykälälootan kestävän enempi vetohommia

Lähetetty minun Nexus 5 laitteesta Tapatalkilla
Outback 2.5 AT -05
Legacy 200 -92
Legacy 2.0 -93

Avatar
Mauri H
Viestit: 663
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:00
Paikkakunta: Salo

Re: 2012 outback päivitystä 2016 malliin?

ViestiKirjoittaja Mauri H » 28 Loka 2016, 11:10

Ne pykäläthän tuli vain sen takia että eurooppalaiset asiakkaat vieroksui CVT:n toimintaa. Harmillista on että autoon ei tehty mitään asetusta josta voisi valita toimiiko loota täysin portaattomasti vai noiden virtuaalipykälien kanssa.
BMW 330D xDrive
H-D:t Fat Bob ja XR1200

Aikanaan nautiskeltu:
Forester XT MY10
Outback TD MY10
Forester S-Turbo MY99
Legacy 200 MY92

Avatar
Qulle
Hallitusjäsen
Viestit: 1725
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:29
Paikkakunta: Salo

Re: 2012 outback päivitystä 2016 malliin?

ViestiKirjoittaja Qulle » 28 Loka 2016, 14:50

Onkos Mauri tuo ihan faktaa vai mutua?

Lähetetty minun Nexus 5 laitteesta Tapatalkilla
Outback 2.5 AT -05
Legacy 200 -92
Legacy 2.0 -93

Avatar
Mauri H
Viestit: 663
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:00
Paikkakunta: Salo

Re: 2012 outback päivitystä 2016 malliin?

ViestiKirjoittaja Mauri H » 28 Loka 2016, 15:45

Qulle kirjoitti:Onkos Mauri tuo ihan faktaa vai mutua?

Lähetetty minun Nexus 5 laitteesta Tapatalkilla


Faktaa se on. Ei ne kiinteät välitykset vaikuta variaattorin kestoon. Typerää tehdä portaaton loota ja sit ajaa sitä portaittain.

Iltalehti kirjoitti: Subaru on myös muuttanut vaihteistonsa ohjausjärjestelmää siten, että vaikka kysymyksessä on portaaton vaihteisto, siihen on tehty virtuaalipykälät markkeeraamaan ikään kuin vaihtoja, jolloin tunnelma ajaessa ei ole niin outo meille vaihteistojen vaihtoihin tottuneille kuskeille.


Jos tämänkaltaista palautetta on tullut niin en ihmettele ratkaisua:

Tekniikan Maailma kirjoitti:Lineatronic eli portaattomasti välitetty automaattivaihteisto toimii hyvin, erityisesti rauhallisessa ajossa. Silloin moni ei huomaa eroa perinteiseen automaattivaihteistoon, mutta reippaammissa kiihdytyksissä paljastuu vaihteiston ärsyttävä puoli: kierrokset junnaavat korkealla, ja auton kiihtyvyys on puuduttavaa.
BMW 330D xDrive
H-D:t Fat Bob ja XR1200

Aikanaan nautiskeltu:
Forester XT MY10
Outback TD MY10
Forester S-Turbo MY99
Legacy 200 MY92

Avatar
KK9
Jäsen
Viestit: 677
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 13:26
Paikkakunta: Salo

Re: 2012 outback päivitystä 2016 malliin?

ViestiKirjoittaja KK9 » 28 Loka 2016, 16:44

Mitä nyt kuukauden olen tuon oma Legan kanssa ajellut, niin kyllä itse ainakin tykkään tuosta portaattomasti vaihtavasta laatikosta! Aikanaan -05 Golfissa kun oli tiptronic vaihteisto, niin ärsytti juurikin tuo nykiminen ja varsinkin kun tiukalla kiihdytyksellä 2 vaihtaessa rupes arpomaan et mitä tekee!
Legacy -12 2,5 CVT
Legacy -10 2,5 CVT (ex)
Outback -08 2.0TD (ex)

Avatar
ihaa
Viestit: 117
Liittynyt: 29 Maalis 2016, 09:27
Paikkakunta: ylä-savo

Re: 2012 outback päivitystä 2016 malliin?

ViestiKirjoittaja ihaa » 28 Loka 2016, 17:05

Se Ruotsissa ilmennyt CVT - vaihteistojen ongelmat, johtuuko ne juuri nyt näiden "pakollisten" vaihteiden mukaantulon myötä ? En nyt linkkiä tähän hätään löydä mutta täällä se jossain on.
Levorg GT-N MY16

Avatar
tuRboman
Viestit: 505
Liittynyt: 06 Maalis 2015, 22:18

Re: RE: Re: 2012 outback päivitystä 2016 malliin?

ViestiKirjoittaja tuRboman » 28 Loka 2016, 17:12

ihaa kirjoitti:Se Ruotsissa ilmennyt CVT - vaihteistojen ongelmat, johtuuko ne juuri nyt näiden "pakollisten" vaihteiden mukaantulon myötä ? En nyt linkkiä tähän hätään löydä mutta täällä se jossain on.

Ei oikein sovi kuvaan kun Forester sai pykälät ensin, myös XT versio. Mutta ongelmia on ollut vain diesel versioissa. Jenkeissä on useammalla XT:llä ajettu jo kunnon matkat ongelmitta. Joten se on joko diesel+CVT tai sitten viimeisin CVT+pakkanen jotka ei sovi yhteen. Aika näyttänee. En osaa olla kovin huolissaan, kun mahdollisen suunnitteluvirheen yms ollessa kyseessä Subaru hoitanee homman kotiin. Toki se ottaa kupoliin niin, että viimeisetkin hiukset lähtee jos uudehkossa autossa laatikko porsii. Ihan volkkarimeininkiä!!
Subaru Outback 2.5i CVT 2015
Subaru Forester 2.5XT at 2006

p128194
Jäsen
Viestit: 37
Liittynyt: 10 Kesä 2015, 17:03
Paikkakunta: Tampere

Re: 2012 outback päivitystä 2016 malliin?

ViestiKirjoittaja p128194 » 28 Loka 2016, 23:22

Hansa1 kirjoitti:Onko huoltohintoja heittää, 15 km jne...paljonko merkkiliike ottaa, jotta takuut säilyy!


Metro-Auton sivuilla näkyy olevan huoltohintalaskuri rekkarin perusteella. 15tkm huoltohinnat näkyi olevan uuteen Outbackiin 293€ (bensa) / 326€ (diesel).

Onkos nyt tullut joku muutos värivalikoimaan kun Tungsten-värisiä kaupataan karvalakkivarusteisena nettiautossa ? Luulin, että tietyt värit sai vain Summit-varustelun yhteydessä.
Legacy 2.0R AT STW MY06

Hansa1
Viestit: 64
Liittynyt: 03 Helmi 2015, 21:28

hansa1

ViestiKirjoittaja Hansa1 » 03 Tammi 2017, 17:37

Uppista!!
Onko tullut lisää kokemuksia? Laatikon toiminta ok?
Miten dieselin pitäminen eroais bensa mallista? Enempi huoltoja, kalliimpia?

Vielä en uutta laittanu, vähän odotellut että saisi käytetyn kohtuu hyvällä hinnalla, uus kun tahtoo puottaa heti tuota arvoa niin paljon.

Avatar
tuRboman
Viestit: 505
Liittynyt: 06 Maalis 2015, 22:18

Re: 2012 outback päivitystä 2016 malliin?

ViestiKirjoittaja tuRboman » 04 Tammi 2017, 13:47

Mulla oli 2015 bensa-cvt Outbackissä juuri 30tkm huolto. Hintaa 366€, eli hieman isompi huolto. Päivitystä tuli moottorinohjaimeen ja audioon. Toiminnassa en ole havainnut muutoksia. Auto toimii ja meno maistuu. Edelleen voin varauksetta suositella. Autokuumeet on pysyneet hyvin kurissa.
Subaru Outback 2.5i CVT 2015
Subaru Forester 2.5XT at 2006

Avatar
ihaa
Viestit: 117
Liittynyt: 29 Maalis 2016, 09:27
Paikkakunta: ylä-savo

Re: 2012 outback päivitystä 2016 malliin?

ViestiKirjoittaja ihaa » 04 Tammi 2017, 13:49

Onko tuo 366 € ihan normihinta kun Levorgiin parin kuukauden sisällä sama huolto kustantaa väh. 460 euroa, toinen liike pyytää jopa 510 euroa.
Levorg GT-N MY16

Avatar
tuRboman
Viestit: 505
Liittynyt: 06 Maalis 2015, 22:18

Re: 2012 outback päivitystä 2016 malliin?

ViestiKirjoittaja tuRboman » 04 Tammi 2017, 13:55

En tiedä? Edellisessä mallissa meni samaan tapaan: n.180€ pieni ja 360€ iso. Sisältää raitisilmasuodattimen sekä moottorin suodattimen + jarrunesteiden vaihdon.
Er-wo Oulussa teki tuohon hintaan. Ja mun työkaverin 2015 diesel manuaali XV oli karvan alle 350€ samainen kolmenkympin huolto.

Hansalle vie täytyy kommentoida, että laatikon toiminta on mallikasta. Ei moitteita siitä. Joka tilanteessa toimii aika hienosti.
Subaru Outback 2.5i CVT 2015
Subaru Forester 2.5XT at 2006

Artohj
Jäsen
Viestit: 51
Liittynyt: 10 Helmi 2015, 22:38

Re: 2012 outback päivitystä 2016 malliin?

ViestiKirjoittaja Artohj » 04 Tammi 2017, 14:19

Mulla tämän -13 xt Foren CVT ei ole ainakaan aiheuttanut mitään ongelmia.
Auton kun ostin 1,5v sitten, niin sillon oli jännää puutumista flatout kiihdytyksessä..(siis hyvin pieni)
Mutta siitä päästiin eroon takuuhuollossa kun tekivät jonkin päivityksen.enää en muista mitä. :think:

Ja ei mitään valittamista mulla noista virtuaalipykälistä. Hieno vaihteisto.
Varsinkin "manuaali" vaihteella noilla siivekkeillä vaihteiden vaihto on ihan mielekästä. Moottorijarrutuksia pystyy tekemään ihan kohtalaisesti ja pystyy vedättämään punarajallle asti, niin tulee tollaselle norsullakin kruisailusta ainakin "sporttinen" fiilis.. :driving:

Ja tosiaan 1,5v ajellu tolla n.80tkm ja itse teen huollot kun jaksan tai ehdin.
-07 sti spec-d
-10 xt Fore
-targa pick-up
-sti Fore bgp

Hansa1
Viestit: 64
Liittynyt: 03 Helmi 2015, 21:28

Re: 2012 outback päivitystä 2016 malliin?

ViestiKirjoittaja Hansa1 » 04 Tammi 2017, 17:01

tuRboman kirjoitti:En tiedä? Edellisessä mallissa meni samaan tapaan: n.180€ pieni ja 360€ iso. Sisältää raitisilmasuodattimen sekä moottorin suodattimen + jarrunesteiden vaihdon.
Er-wo Oulussa teki tuohon hintaan. Ja mun työkaverin 2015 diesel manuaali XV oli karvan alle 350€ samainen kolmenkympin huolto.

Hansalle vie täytyy kommentoida, että laatikon toiminta on mallikasta. Ei moitteita siitä. Joka tilanteessa toimii aika hienosti.


Hienoa kuulla että laatikko toimii moitteetta. KOva on kyllä kuume saaha tuo uudempi korimalli alle, nyt vain mielessä että ottaakko dieseli vaiko bensa., dieselissä mietityttää vain nuo suodattimet, tarviiko joka syksy vaihdella ja miten ne hiukkassuodattimet, saaako niitäkin alvariinsa vaihdella?
Tosin bensan kans ei kyllä tarvi miettiä jäätymistä koskaan.. Ja eipä nää suomen talvetkaa enää niin kauan piä yli 30 pakkasia.
Siinä ois ketjukonekki, ei tarvis sitäkään huolehtia ihan heti!
Kaikki immeiset jotka istunu outbackin kyytiin , on kyllä kehuneet autoa ja sen etenemiskykyä. Ja voi pojat että on se makia liikennevaloista ku lähtee ni audi miehet ihmeissään sutii ja subbe on jo 100 metriä ajanut sutimatta. :lol:

Avatar
ihaa
Viestit: 117
Liittynyt: 29 Maalis 2016, 09:27
Paikkakunta: ylä-savo

Re: 2012 outback päivitystä 2016 malliin?

ViestiKirjoittaja ihaa » 04 Tammi 2017, 17:04

Minä en kyllä diesel Subarua ostaisi, on sen verran negatiivista juttua täällä ollut siitä. Itselleni myös tuo seikka miltä auto kuulostaa on tärkeä ja ei diesel subaru edes kuulosta bokserilta, ja kylmiäkin kuulemma ovat vaikka olis lisälämmitin.
Levorg GT-N MY16

Hansa1
Viestit: 64
Liittynyt: 03 Helmi 2015, 21:28

Re: 2012 outback päivitystä 2016 malliin?

ViestiKirjoittaja Hansa1 » 04 Tammi 2017, 17:32

tuRboman kirjoitti:Mulla oli 2015 bensa-cvt Outbackissä juuri 30tkm huolto. Hintaa 366€, eli hieman isompi huolto. Päivitystä tuli moottorinohjaimeen ja audioon. Toiminnassa en ole havainnut muutoksia. Auto toimii ja meno maistuu. Edelleen voin varauksetta suositella. Autokuumeet on pysyneet hyvin kurissa.

Mitähän tuohon audioon tehty, meinas koeajoautossa olla kyllä niin alitehoiset kaiuttimet ja tai en löytänyt kyllä minkäänlaisia säätöjä äkkiseltään että ois bassoja esim. lisää.
Omassa todella hyvät musavehkeet vakiona jo ja säätöjä enemmän ku tarpeeksi.
Onkohan nuista tingitty, vai onko erit ridgessä. basessa ja summitissa?

Avatar
tuRboman
Viestit: 505
Liittynyt: 06 Maalis 2015, 22:18

Re: 2012 outback päivitystä 2016 malliin?

ViestiKirjoittaja tuRboman » 04 Tammi 2017, 17:49

Summitissa erit. Eikä nekään päätä huimaa. Rakenteluksi menee jos yhtään hifityttää.

Dieselistä; mun työparilla on diesel XV. Tasan saman ikäinen kuin mun OB. Ja yhtäpaljon ajettu. Pajalla 5 ylimääräistä käyntiä: hehku, hiukkaspönttö, pakoputkenkannatin kolmesti, hitsaus-osan tilaus-vaihto-jälleen hitsaus, eli lopullista korjausta odottelee. Huoltoon matkaa 70km...

Ostaessa kerroin juurta jaksain ajatukseni dieselistä kun meidän eka Sube oli diesel ja melkoinen murheidenpesä. Mutta ei, kun piti säästää polttoainekuluissa! Viime viikolla siinä paloin ilmeisesti kosteutta suodattimessa-valo.
Huoh. Ei tarvinne sanoa mitä tästä ajattelen. Oppirahani olen maksanut.
Subaru Outback 2.5i CVT 2015
Subaru Forester 2.5XT at 2006

Sandman1
Viestit: 590
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 19:08

Re: RE: Re: 2012 outback päivitystä 2016 malliin?

ViestiKirjoittaja Sandman1 » 04 Tammi 2017, 18:19

Hansa1 kirjoitti:Mitähän tuohon audioon tehty, meinas koeajoautossa olla kyllä niin alitehoiset kaiuttimet ja tai en löytänyt kyllä minkäänlaisia säätöjä äkkiseltään että ois bassoja esim. lisää.
Omassa todella hyvät musavehkeet vakiona jo ja säätöjä enemmän ku tarpeeksi.
Onkohan nuista tingitty, vai onko erit ridgessä. basessa ja summitissa?


Summitissa on HarmanKardon piristelty äänentoisto. Erillinen vahvistin ja paremmat kajarit. Basen ja Ridgen äänetoisto ei päivityksillä parane.

Siinä fiksattiin jotain toimintahäiriöitä ja mulla ainakin hävis peruutuskameran mittaviivat. Se peruutuskamera ainakin mulla muutaman kerran jumi ennen päivitystä.
Pyörä joka ei vedä Se JARRUTTAA! 4X4
Etuveto? Joku veikkauksen uus peli vai?!?
Tehokkuus on pitkälle kehitettyä laiskuutta!
Failure is always an option -Mythbusters-
When in doubt, add something heavy. -Mythbusters old motto-

Hansa1
Viestit: 64
Liittynyt: 03 Helmi 2015, 21:28

Re: 2012 outback päivitystä 2016 malliin?

ViestiKirjoittaja Hansa1 » 04 Tammi 2017, 18:52

Joo eli dieselit saa jäähä, ei kyllä kiinnosta yhtään alkaa värkkäämään jos vähänkään uuemman pirssin laittaa. Ihan tarpeeksi aikanaan kaikenmaailman väyrysdieselin murheita ollu. Niin sitä ajatteli että jospa se ois edullisempaa matkaa jos diesel, tosin kalliimmaksi kävi. Hyi olkoon niitä aikoja kun mersu oli :lol:
Summitti taitaa olla se varustelutason valinta , nyt vain odottelemaan sopivaa vaihdokkia. :)

Sandman1
Viestit: 590
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 19:08

Re: 2012 outback päivitystä 2016 malliin?

ViestiKirjoittaja Sandman1 » 05 Tammi 2017, 19:07

Ja toi bensa CVT yhdistelmä tosiaan kompensoi tota väännön puutetta tosi hienosti. Ei noissa bensavehkeissä kannata kierroksia pelätä.

Ittee vaan hieman v*****aa noi virtuualivahteet, kun tietää, että hyvä laatikko voisi vaan olla parempikin, mutta joku viisas euroopassa on ollut sitä mieltä, että eurooppalaiset on tottunut noihin DSG automaatteihin, niin eivät osaa ajaa ilman vaihteita.
Viimeksi muokannut Sandman1 06 Tammi 2017, 13:44, yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pyörä joka ei vedä Se JARRUTTAA! 4X4
Etuveto? Joku veikkauksen uus peli vai?!?
Tehokkuus on pitkälle kehitettyä laiskuutta!
Failure is always an option -Mythbusters-
When in doubt, add something heavy. -Mythbusters old motto-

Avatar
tuRboman
Viestit: 505
Liittynyt: 06 Maalis 2015, 22:18

Re: 2012 outback päivitystä 2016 malliin?

ViestiKirjoittaja tuRboman » 05 Tammi 2017, 20:44

Jepulis! Sopivalla kaasulla kiihdyttäen tämä CVT on yhtä huono kuin hyvä perinteinen laatikko. Kun se vois olla vielä parempi.
Subaru Outback 2.5i CVT 2015
Subaru Forester 2.5XT at 2006

Sandman1
Viestit: 590
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 19:08

Re: 2012 outback päivitystä 2016 malliin?

ViestiKirjoittaja Sandman1 » 06 Tammi 2017, 13:42

Vakkari päällä pykälät ei oo käytössä ja laatikko toimii, niinku sen pitäs. Tulee aika paljon ajeltua vakkarilla. Huomaa ohituksissa, kun painaa kaasua, niin ei tunnu vaihtoja lainkaan. Ja kiihtyvyys on kyllä kohdillaan, kun kone on kokoajan maksimi tehoalueella.
Pyörä joka ei vedä Se JARRUTTAA! 4X4
Etuveto? Joku veikkauksen uus peli vai?!?
Tehokkuus on pitkälle kehitettyä laiskuutta!
Failure is always an option -Mythbusters-
When in doubt, add something heavy. -Mythbusters old motto-

Avatar
tuRboman
Viestit: 505
Liittynyt: 06 Maalis 2015, 22:18

Re: 2012 outback päivitystä 2016 malliin?

ViestiKirjoittaja tuRboman » 06 Tammi 2017, 15:13

Joo kyllä tuossa ois softassa parannuksen paikka. 2010-2014 mallin laatikoista löytyy onnistuneempi softa IMO.
Subaru Outback 2.5i CVT 2015
Subaru Forester 2.5XT at 2006

jah
Toimihenkilö
Viestit: 63
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 12:36

Re: 2012 outback päivitystä 2016 malliin?

ViestiKirjoittaja jah » 06 Tammi 2017, 18:04

tuRboman kirjoitti:2010-2014 mallin laatikoista löytyy onnistuneempi softa IMO.


2014 mallin omistajana voisin sanoa että laatikon toiminnassa on todella vähän moittimista. Ainoa mikä itselle tulee mieleen on se kierrosten yllättävä hyppääminen jonnekin viiden tonnin tuolle puolen kun maantienopeuksissa haluaa hiukan rivakampaa kiihtyvyyttä. Kaupunkinopeuksissa tuota ei ilmene kohtuullisen raskaallakaan kaasujalalla.

Tuo CVT on semmoinen että kun siihen tottuu niin alkaa ihmettelemään että miten on ennen niin tykännyt manuaalista. Siis siihen jokapäiväiseen paikasta A paikkaan B kulkemiseen, sitten kun ruvetaan ajamaan ihan vaan ajamisen takia niin ei ole manuaalin voittanutta. :)

Sipali
Viestit: 1
Liittynyt: 10 Tammi 2017, 20:05

Re: 2012 outback päivitystä 2016 malliin?

ViestiKirjoittaja Sipali » 11 Tammi 2017, 18:48

Morjens kaikille! Eka postaus tänne. Eka outback tuli hankittua 10 kk sitten, diesel 2012. Mutta viime lauantaina se tuli jo vaihdettua 2016 2.5 bensamalliin. Autolla oli ajettu 8000 km ja varustetaso on Summit.

Siinä oli vähän vaimolle perustelemista. Tulin töistä ja samalla kun pistelin maksalaatikkoa poskeen, sivuhuomautuksena mainitsin, että niin muuten tuli autokin vaihdettua... :D . Vaimon mielestä vanhassa ei ollut mitään vikaa ja ei tosiaan ollutkaan. Sitten vaan kehiin selitykset dieselveron noususta, dieseleiden ongelmista, lasten turvallisuudesta jne, niin kyllä se puheyhteys taas palautui... ;)

Mutta vaikka järjellä ei hankintaa voi aukottomasti perustella,niin onhan tuo ihan huima parannus edelliseen. cvt, eysight, ajettavuus ja yleinen laatuvaikutelma on mennyt monta askelta eteenpäin. Eka tankillinenkin meni keskikulutuksella 7,7l. Toki suurin osa rauhallista motariajoa 100-110km/h. Kannatan kyllä vaihtoa.

Tarkennettakoon vielä että ei ole varaa joka viikko ostella autoja, että ihan mittavasta hankinnasta oli kyse...

Sandman1
Viestit: 590
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 19:08

Re: 2012 outback päivitystä 2016 malliin?

ViestiKirjoittaja Sandman1 » 11 Tammi 2017, 20:30

Kyllä toi vitoskoppanen on vaan onnistunut paketti. Itellä on toi auto toiminu ko se tunnetusti VR:n ainoo toimiva laitos.

Perinteisesti vaan aina pitää jostain nillittää... Toimii toi laatikko kyllä pirun hienosti kun haki ekaa keraa vieraista perspektiiviä kun pääsin tojotan kyytiin, jossa CVT laatikko. Toi Subarun tuotos kyllä vaan toimii paremmin. Se kuitenkin kiihtyy, kun kaasua painaa. Se osaa käyttää vääntöäkin hyödyks, eikä vaan kiekkoja...
Pyörä joka ei vedä Se JARRUTTAA! 4X4
Etuveto? Joku veikkauksen uus peli vai?!?
Tehokkuus on pitkälle kehitettyä laiskuutta!
Failure is always an option -Mythbusters-
When in doubt, add something heavy. -Mythbusters old motto-


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa

cron