HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Levorg, koska sitä saa

Keskustelua melkein mistä vaan...
mag535
Viestit: 1
Liittynyt: 29 Syys 2015, 22:24

Re: Levorg, koska sitä saa

ViestiKirjoittaja mag535 » 29 Syys 2015, 22:39

Tänään koeajettu . Tykkäsin kovasti, ajotuntuma hieno, hiljainen. Työn laatu todella hyvä. Nykyinen liisari (passat) menossa umpeen. Sitä ennen pari Subaru Legacya, mutta en sitten tykännyt Outbackista kun tuli niin pappamaiseksi ja tuli passat hankittua.
Mutta nyt näyttää hyvältä. Levorg varustetaso hieno kilpailijoihin verrattuna. Valintani loppusuoralla nyt myös Golf Alltrack 180 hp ja BMW 320i Xdrive A. Mutta Bemari on kallein (mutta vain 4t€) ja huonommin varusteltu, mutta imago.... Levorg gt-s on näistä edullisin mutta ei sekään halpa, mutta pirun hauska ajaa. Nyt alusta toimii niin kuin pitääkin!
Suosittelen koeajoa. En usko että petyt.

Urran
Viestit: 128
Liittynyt: 03 Kesä 2015, 06:48

Re: Levorg, koska sitä saa

ViestiKirjoittaja Urran » 29 Syys 2015, 23:32

Melkein mieli tekisi. Mut sit kun tietää mikä puutarhajyrsimen kattila siellä on konepellin alla niin taidan viedä oman Legacyn mielummin ajelulle ja nauran valtoimenaan Levorgin Suomen maamoottorille. Ja samalla vähän unelmoin et minkähänlainen se 2.0 DIT versio voisi olla...

nemola
Jäsen
Viestit: 651
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 10:25

Re: Levorg, koska sitä saa

ViestiKirjoittaja nemola » 30 Syys 2015, 10:15

Hinnastoa ja vakiovarusteita katsomalla henk.koht. jää ensivaikutelma, että hinnat alkaen mallissa saisi eniten vastinetta rahalle. GT:n ja GT-N:n ero on ilmeisesti vain navigaattori. Kalleimman GT-S:n eduksi voi toki olla sisustuksessa muutakin selvästi parempaa kuin kenties etuistuimet, joten mielipiteeni voi muuttua sen suhteen.
Impreza GT SPW MY98
There is no showtime like snowtime.

Kingpin
Viestit: 32
Liittynyt: 29 Syys 2015, 22:10

Re: Levorg, koska sitä saa

ViestiKirjoittaja Kingpin » 30 Syys 2015, 21:30

Kovasti koittavat muakin saada tuota koeajamaan. Tuli erikseen postissa kutsu sekä huomiselle että viikonlopulle. Mielenkiinnosta voisin käydä koeajamassa, mutta työt ovat hauskanpidon tiellä. Omaksi en kuitenkaan ostaisi, koska tuo kone ei oikein innosta.
Forester 2.5XT AT MY11

Avatar
scoobytune
Jäsen
Viestit: 121
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 09:39
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Levorg, koska sitä saa

ViestiKirjoittaja scoobytune » 30 Syys 2015, 21:51

Suomeen ei siis tuoda FA20F moottorilla vai JDM only?
Subaru moottorinohjauksen ohjelmoinnit

Hitachi Denso toisioilmajärjestelmän ohjelmallinen poisto ja optimoinnit (EJ204 2.0R 2.0X EJ20 EJ25..)

Hitachi ajettavuusongelmien ohjelmallinen korjaus (EJ204 2.0R 2.0X..)

EGR DPF poisto.. jne.

scoobytune@gmail.com
    

Avatar
JuhaH
Toimihenkilö
Viestit: 369
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:21

Re: Levorg, koska sitä saa

ViestiKirjoittaja JuhaH » 30 Syys 2015, 22:11

scoobytune kirjoitti:Suomeen ei siis tuoda FA20F moottorilla vai JDM only?

Eurooppaan tulee vain FB16 DIT koneella olevia malleja.
Subaru Outback 2.5i CVT Summit '19
ex-Subaru Levorg GT '16
ex-Subaru Legacy Sedan 2.5i CVT '12
ex-Subaru Legacy Sedan 2.0TD '08

nemola
Jäsen
Viestit: 651
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 10:25

Re: Levorg, koska sitä saa

ViestiKirjoittaja nemola » 01 Loka 2015, 11:15

nemola kirjoitti:Kalleimman GT-S:n eduksi voi toki olla sisustuksessa muutakin selvästi parempaa kuin kenties etuistuimet, joten mielipiteeni voi muuttua sen suhteen.


Nettiautosta löytyy kuva myytävän GT-N:n etuistuimista ja ihan Subarun perusmallien peruspenkeiltä ne näyttävät eli eroa löytyy GT- S:n "urheilullisiin nahkaistuimiin".
Impreza GT SPW MY98
There is no showtime like snowtime.

Avatar
Jampsu
Viestit: 1209
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Levorg, koska sitä saa

ViestiKirjoittaja Jampsu » 01 Loka 2015, 17:49

Just ajeli esittely levorg Mikkelissä perässä kun sopivasti otti impun seisonnasta ja kävi ajelemassa... Nättihän toi on ja sattuu silmään, mut ku olis ees dieselinä niin vois joskus harkita. Tais vaan levorg kuskilla olla mopo olo ku katteli pari kilsaa sti lätkää :D
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.

Avatar
-teme-
Jäsen
Viestit: 1154
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 06:28
Paikkakunta: Kuopio

Re: Levorg, koska sitä saa

ViestiKirjoittaja -teme- » 01 Loka 2015, 19:26

Käytiin nopainen kanssa myös tänään ihmettelemässä kapistusta, ja nättihän se on siitä ei mihinkään pääse, ja gt-s mallin jakkarat oli kyllä todella hyvät isuta, mutta taas normi gt jakkarat melkoinen pettymys.... Toivottavasti ihmiset ostat sen verta sijoittasivat että ostasivat paremminlla jakkaroilla.

Aika näyttää mitä moottori vaihtoehtoja tuohon koriin nyt sitten tulee, minusta subarulla on kitistynyt mallikohtaisesti moottorivalikoimat melko olemattomiin kun esim, outbackiä ei saa kun 2.5 bensana tai kiisselinä ja molemmat tomaatteja... Toisaalta jos tuo levorg kulkee luvatuilla kulutuksilla niin enpä näe syytä diesel koneella ostaa.
Ikinä ennen ei oo sattunut, ja taas tapahtu

Subaru Outback 3.0r -09 (big bloki)
Subaru Outback 2.5 -08 440tkm and still going!
Lynx Rave RE 850 -20 / Lynx Rave 600ss -10
Ex.Subaru Legacy STW boxerdiesel -08 Ex.Subaru legacy B4 RSK -99

Avatar
Baz
Jäsen
Viestit: 250
Liittynyt: 02 Helmi 2015, 09:58
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Levorg, koska sitä saa

ViestiKirjoittaja Baz » 01 Loka 2015, 19:32

Autoa kävin katsomassa. Versio oli GT-N. Ei sinänsä pahaa sanottavaa. Ensimmäisenä ihmettelin vanteita. Ei se ollutkaan puhtaasti alumiinivanne. Alumiinivanteessa on muovinen pölykapseli :D Olin itse ymmärtänyt, että näissä on napilla automaattinen takaluukun avaus ja sulkeminen. Ei ollut. Onkohan edes GT-S -mallissa :?: Takaluukkuun piti tietysti katsoa sen vuoksi, että onhan siellä vararengas. Ei ollut. Oli vain kompura. En katsonut oliko samassa pussissa paikka-aine. Itse arvostan vararengasta sillä kaikki kohdalle osuneet rengasrikot ovat olleet sellaisia, että paikka-aineen avulla ei olisi ns. kotiin tultu. Optiona sen kuitenkin ilmeisesti saa. Plussaa voi kaiketi antaa siitä, että kaikki mittaristossa ja muualla näkyvät tekstit oli käännetty suomenkielelle (vaikka itse kyllä englanninkieliselläkin versiolla pärjäisinkin). Koeajoa kuitenkin odotellessa.
- Levorg 1.6i GT MY17
- Celica ST (TA22) -72 :sleepy2:

Avatar
-teme-
Jäsen
Viestit: 1154
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 06:28
Paikkakunta: Kuopio

Re: Levorg, koska sitä saa

ViestiKirjoittaja -teme- » 01 Loka 2015, 19:55

Ei ollut sähköistä luukkua myöskään gt-s mallissa.
Ikinä ennen ei oo sattunut, ja taas tapahtu

Subaru Outback 3.0r -09 (big bloki)
Subaru Outback 2.5 -08 440tkm and still going!
Lynx Rave RE 850 -20 / Lynx Rave 600ss -10
Ex.Subaru Legacy STW boxerdiesel -08 Ex.Subaru legacy B4 RSK -99

tigru_rocks
Viestit: 3
Liittynyt: 07 Helmi 2015, 20:58

Re: Levorg, koska sitä saa

ViestiKirjoittaja tigru_rocks » 01 Loka 2015, 21:48

Tänään myös käyty ihmettelemässä Levorgia, kun kerran kutsukin oli tullut postin välityksellä. Mutta eihän siitä saanut ottaa kun kylmät tyypitykset... Mikäköhän ajatus tässäkin oli, että ensin kutsutaan ja sitten ei saa edes ajaa? :banghead: huomenna olisi saanut ajella :eh: Hyvältähän se näytti kuitenkin :thumbsup:

Seurasin siinä erään asiakkaan keskustelua liikkeen myyjän kanssa ja ilmeisesti uutta leasing autoa vailla. Kriteerinä oli että golf bag pitäisi mahtua poikittain takaluukkuun. Asiakkaalla oli oma bagi mukana ja sitä sitten testattiin. Sinänsä huvittavaa, että Skoda Superb Combiin se bag Ei mahtunut. Sanoin sitten että koitapas tätä ja kyllä, se bagi MAHTUU Levorgin takaluukkuun poikittain :lol: :mrgreen: Tämän jälkeen asiakas ottikin esitteitä mukaan Subarun muistakin malleista :thumbsup:

Avatar
iner
Viestit: 346
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 05:28
Paikkakunta: Muurame
Viesti:

Re: Levorg, koska sitä saa

ViestiKirjoittaja iner » 03 Loka 2015, 11:10

Mukava kokemus oli ajaa. Alusta erittäin hyvä ja laatikko ja kone toimii nätisti yhteen.
Tehoahan tuossa ei ihmeitä ole, mutta mukavan tasainen veto löytyy koko kierrosalueella.

Mutta voi p...kele että oli huonot penkit tuossa perusmallissa! Huonommat kun sg foren jakkarat. Ja levorg kuitenkin pitäs olla "sporttinen" auto...
Forester XT 4EAT -07•0-100@4.4•1/4mile@12.991•1mile@234kmh
Outback 3.0R 5EAT -07
Impreza wagon 2.0 4EAT -97 (ex)
Citroën GS Spécial Break -74
Vw T4 syncro camper -95

Avatar
Timor
Viestit: 59
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 16:07

Re: Levorg, koska sitä saa

ViestiKirjoittaja Timor » 03 Loka 2015, 16:06

Minäkin kävin kun alkoi niin kiinnostaa. Lisää voimaa ja paremmat (nahka)penkit sähköllä niin aletaan neuvottelemaan. :thumbsup: Olihan tuo nyt jo aivan eri luokkaa kuin Outbackin 2,5 bensakone, kiihtyili jo ihan mukavasti kun 80 vauhdista lähti tarjoilemaan. Mutta paljon saisi olla lisää jos sporttisena myydään. Alustasta tykkäsin ja ajettavuudesta muutenkin, ihan tuttua Subarua.

Onko muut kiinnittäneet rengasmeluun huomiota? Minusta kuului turhan isosti koppiin.

Ostakaa joku tuommoinen GT-S Subarun sinisenä niin ostan sen pois 50tkm ajettuna. ;)
Mazda CX-5 -18
Ex: Legacy TD -08

nemola
Jäsen
Viestit: 651
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 10:25

Re: Levorg, koska sitä saa

ViestiKirjoittaja nemola » 04 Loka 2015, 15:01

GT tuli tsekattua, ei ajettua. Kuskin penkki olisi saanut ainakin säätyä vielä alemmaksi istuinosaa kallistaen, niin olisi saanut paremman reisituen. Istuimen muotoilukin saisi olla reilumpi, vähän eri paria sporttiratin kanssa. Muuten näytti asialliselta. Harmillisen iso hintaero GT-S:ään, jos siitä haluaisi vain reilummin muotoillut etupenkit. Suksiluukku puuttui. Takana keskellä istuvan turvavyö vähän erikoisesti kiinni sisäkatossa, koliseekohan vyön solki ajon aikana kun vyö ei käytössä, tai no pakkokos sitä solkea on siellä katossa roikottaa.
Impreza GT SPW MY98
There is no showtime like snowtime.

Avatar
STi06
Viestit: 182
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 05:53
Paikkakunta: Vantaa, Finland

Re: Levorg, koska sitä saa

ViestiKirjoittaja STi06 » 04 Loka 2015, 15:13

nemola kirjoitti:Takana keskellä istuvan turvavyö vähän erikoisesti kiinni sisäkatossa, koliseekohan vyön solki ajon aikana kun vyö ei käytössä, tai no pakkokos sitä solkea on siellä katossa roikottaa.


Noin se on meilläkin farkkulegassa ja ilmeisesti monessa muussakin.. Ilmeisesti jotain tekemistä pakollisen kolmipistevyö-vaatimuksen kanssa ja sen että se kolmas kiinnityspiste on myös korissa kiinni (eli ei takapenkin kaatuvassa rungossa).
Forester XT 2.5 turbo 2006 -kutiteltu käyttis
Legacy 3.0 H6 AT stw 2007 -Käyttis
Impreza GT 25stars edit. 1999 -EX
Impreza WRX STi 2006 -EX
Impreza 2.0 gl stw 1998 -Avokin EX

Urran
Viestit: 128
Liittynyt: 03 Kesä 2015, 06:48

Re: Levorg, koska sitä saa

ViestiKirjoittaja Urran » 04 Loka 2015, 20:56

Jep ja ainakaan neloskorisessa Legassa ei ole suksiluukkua. En ole kyllä kaivannutkaan

Avatar
KaiKU
Viestit: 60
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 23:38

Re: Levorg, koska sitä saa

ViestiKirjoittaja KaiKU » 13 Loka 2015, 18:50

Levoton tuo hinnoittelu GT:n ja GT-S:n välillä.

~6000€:lla saa 1" isommat vanteet, lasikattoluukun, nahkaiset sporttipenkit ja navin :wtf:
JCW

Avatar
JPA
Viestit: 251
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 12:50
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Levorg, koska sitä saa

ViestiKirjoittaja JPA » 13 Loka 2015, 19:29

KaiKU kirjoitti:Levoton tuo hinnoittelu GT:n ja GT-S:n välillä.

~6000€:lla saa 1" isommat vanteet, lasikattoluukun, nahkaiset sporttipenkit ja navin :wtf:

No emmää nyt tiijä, jos STi vaihdekepinnuppi lisävarusteena maksaa 379 € :booty:
Mazda CX-3 2.0 AWD 6MT
KTM 690 Enduro R
Seuraavaksi: Subaru xxxxx 1.6 DIT?
Ex 2010 Mitsubishi Lancer RalliArt 2.0 TC-SST
Ex 2006 Subaru Impreza SW 2.0R
Ex 1999 Nissan Primera GT

Avatar
JuhaH
Toimihenkilö
Viestit: 369
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:21

Re: Levorg, koska sitä saa

ViestiKirjoittaja JuhaH » 13 Loka 2015, 20:06

GT vs GT-N ero on ~2000€, ja noiden välinen ainoa ero on navigaattori. Jos 4000€ laskee loppujen hinnaksi (kattoluukku, nahkapenkit, 17"->18" vanteet) niin aika samaan niiden hinnoittelu menee jos katselee muiden merkkien hinnastoja. Eli oikeastaan tuo navigaattori itsessään on hieman hintava, varsinkin kun tietää integroitujen navigaattoreiden tuen pidemmän päälle..

Marmoritiskin varusteiden hinnoista kuten tuosta vaihdekepin nupista ei tarvinne sanoa mitään :)
Subaru Outback 2.5i CVT Summit '19
ex-Subaru Levorg GT '16
ex-Subaru Legacy Sedan 2.5i CVT '12
ex-Subaru Legacy Sedan 2.0TD '08

an13
Jäsen
Viestit: 159
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 12:57

Re: Levorg, koska sitä saa

ViestiKirjoittaja an13 » 14 Loka 2015, 09:56

Jos saisi pienemmällä lisähinnalla vain paremmat penkit, sekä jotenkin ohjelmoitua CVT laatikosta nuo keinotekoiset turhat pykälät pois hidastamasta täyskaasukiihdytystä niin sehän se vasta olisikin.

Urran
Viestit: 128
Liittynyt: 03 Kesä 2015, 06:48

Re: Levorg, koska sitä saa

ViestiKirjoittaja Urran » 14 Loka 2015, 16:51

Joo ja vaihdekepin nupit erikseen mut STi jarruletkut 600€, STi jarrut 4600€ jne :D

Mut toi kattoluukku ja navi on kyllä turhia, niinkun on kyllä CVTkin

Avatar
KK9
Jäsen
Viestit: 677
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 13:26
Paikkakunta: Salo

Re: Levorg, koska sitä saa

ViestiKirjoittaja KK9 » 15 Loka 2015, 21:25

nemola kirjoitti:GT tuli tsekattua, ei ajettua. Kuskin penkki olisi saanut ainakin säätyä vielä alemmaksi istuinosaa kallistaen, niin olisi saanut paremman reisituen. Istuimen muotoilukin saisi olla reilumpi, vähän eri paria sporttiratin kanssa. Muuten näytti asialliselta. Harmillisen iso hintaero GT-S:ään, jos siitä haluaisi vain reilummin muotoillut etupenkit. Suksiluukku puuttui. Takana keskellä istuvan turvavyö vähän erikoisesti kiinni sisäkatossa, koliseekohan vyön solki ajon aikana kun vyö ei käytössä, tai no pakkokos sitä solkea on siellä katossa roikottaa.

Aika monessa farkussa toi keskimmäinen vyö tulee katosta! Meganessa oli jo -00 vuosimallissa eikä se pahemmin kolissu!
Legacy -12 2,5 CVT
Legacy -10 2,5 CVT (ex)
Outback -08 2.0TD (ex)

nemola
Jäsen
Viestit: 651
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 10:25

Re: Levorg, koska sitä saa

ViestiKirjoittaja nemola » 16 Loka 2015, 10:05

KK9 kirjoitti:Aika monessa farkussa toi keskimmäinen vyö tulee katosta! Meganessa oli jo -00 vuosimallissa eikä se pahemmin kolissu!


Joo, no tuo vaan osui silmään Levorgissa ensinäkemältä, kun istui takapenkille, niin vyön solki roikkui katosta ja se syvennys katossa sitä solkea varten tuntui olevan jotain kovamuovia tms. Voihan sen vuorata itse vaikka jolllain jos kolisee. Ja takaselkänojan päällä oli muistaakseni joku "ohjuri" sille keskipaikan vyölle eli ehkä se solki on ajateltu pidettävksi siinä eikä sitä lasketa kattoon saakka, kun keskipaikan vyö ei ole käytössä. Sikäli tuo keskipaikan vyö oli jopa hyvä huomio, että en näköjään keksinyt enää mitään tuon kummempaa aihetta valittamiseen. :)
Impreza GT SPW MY98
There is no showtime like snowtime.

Avatar
KK9
Jäsen
Viestit: 677
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 13:26
Paikkakunta: Salo

Re: Levorg, koska sitä saa

ViestiKirjoittaja KK9 » 16 Loka 2015, 13:38

nemola kirjoitti:
KK9 kirjoitti:Aika monessa farkussa toi keskimmäinen vyö tulee katosta! Meganessa oli jo -00 vuosimallissa eikä se pahemmin kolissu!


Joo, no tuo vaan osui silmään Levorgissa ensinäkemältä, kun istui takapenkille, niin vyön solki roikkui katosta ja se syvennys katossa sitä solkea varten tuntui olevan jotain kovamuovia tms. Voihan sen vuorata itse vaikka jolllain jos kolisee. Ja takaselkänojan päällä oli muistaakseni joku "ohjuri" sille keskipaikan vyölle eli ehkä se solki on ajateltu pidettävksi siinä eikä sitä lasketa kattoon saakka, kun keskipaikan vyö ei ole käytössä. Sikäli tuo keskipaikan vyö oli jopa hyvä huomio, että en näköjään keksinyt enää mitään tuon kummempaa aihetta valittamiseen. :)

Yleensähän noissa on kaks lukkoa ja normaali käytössä voi toisen lukon pitää kiinni eli vyö on alhaalla ja näin nopeasti käytettävissä! Sitten kun tarvii selkänoja kaataa niin päästää lukot kattoon roikkumaan!
Legacy -12 2,5 CVT
Legacy -10 2,5 CVT (ex)
Outback -08 2.0TD (ex)

Urran
Viestit: 128
Liittynyt: 03 Kesä 2015, 06:48

Re: Levorg, koska sitä saa

ViestiKirjoittaja Urran » 16 Loka 2015, 16:48

Juuri noin on ollut myös Legacyssä ainakin vuodesta 2003..

Itsekkin jouduin ajamaan Levorgilla (se kun oli siirtymä autona kun tutun kanssa käytiin Hangossa) ja täytyy sanoa että aika vähän keksin mitään hyvää sanottavaa siitä, taino ratti tuntu käteen ihan passelilta ja esim. Helmat oli muotoilullisesti ihan hienot ja alusta oli.. No ei susipaska. Volvon näkönen, Ohjaus kuin uudessa Volvossa (keinotekoisesti ohjausvastetta ja tasan ei mitään tuntoa renkaisiin), jarrupolkimen painallus "sportissa" on ns. Palojen kiinni osumisesta eteenpäin kuin jumppapalloa polkis, mihinkään tolla ei kerkeä (ja syö tehoilleen ihan homona bensaa) ja CVT on aivan p***a kun tietää miten hyviä automaatteja tehdas on joskus tarjonnut. En keksi mitään syytä esim. Miksi kukaan vanhemman omistaja vaihtaisi muutakun oma tyhmyys, pelko luotettavuudesta (mikä todennäköisesti on aiheeton) ja "kun pitää ostaa jotain".

Oikein harmittaa Subarun puolesta. Mun mielestä on todella perseestä että autotehtaat tulkitsee että kaikki haluu että me ajetaan hajuttomilla, tunnottomilla, munattomilla ja täysin mitään tuntemuksia herättämättömillä autoilla, tai sit kuluttajat ei ymmärrä pyytää parempaa. Tehojen puute selittyy autovalmistajan keskiarvollisen COn verotuksella mut mites kaikki muut?

out
Viestit: 189
Liittynyt: 22 Helmi 2015, 18:35

Re: Levorg, koska sitä saa

ViestiKirjoittaja out » 29 Loka 2015, 14:58

Tänään kävin koeajamassa.Oli halvin versio.Oli todella kova pettymys.Kone ja vaihteisto oli hyvä mutta muuten huonooo.. Penkit aivan lätyt,heti alkuun tärisi sisälle asti,nastarenkailla surkee ajaa ja kova melu,halvan oloinen,kosketusnäyttökeskikonsoli aivan kamala käyttää.

Avatar
Baz
Jäsen
Viestit: 250
Liittynyt: 02 Helmi 2015, 09:58
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Levorg, koska sitä saa

ViestiKirjoittaja Baz » 04 Marras 2015, 14:45

Kävin koeajamassa Levorg GT-N -mallin. Aiempi kokemus CVT:stä oli XV-mallista 150 heppaisella bensakoneella. Se oli järkytys, joten hieman jännitti Levorgin osalta. Tämä olikin positiivinen yllätys. Auto ei tuntunut täysin puhdittomalta, vaan ripeämmässäkin kiihdytyksessä oli tuntua. Toki koneessa saisi olla vielä enemmän kaakkeja (vrt. hintaluokka ja kilpailevat merkit), mutta ihan menettelevältä tämäkin vaikutti.

Tuossa mallissa penkit ovat kyllä aivan /c:stä :shock: Viidenkympin kaarrenopeudessakin huomasi miten liukuu penkiltä :thumbdown: Muuten ei oikeastaan sisäpuolella valitettavaa. Toki tuossa pitäisi olla vakiona vararengas ja sähköllä toimiva takaluukku :eh:

Tottakai piti myös hifejä testata. Otin siis USB-tikun mukaan, mutta eipä osannut Saparon soitin lukea oikein kansioita ja tiedostoja :thumbdown: Jotain soitin sentään tikulta löysi, mutta enpä sitten alkanut soitinta enempää säätämään "alkuvaikeuksien" vuoksi :problem:
- Levorg 1.6i GT MY17
- Celica ST (TA22) -72 :sleepy2:

Urran
Viestit: 128
Liittynyt: 03 Kesä 2015, 06:48

Re: Levorg, koska sitä saa

ViestiKirjoittaja Urran » 06 Marras 2015, 19:40

Lienee tottumuskysymys toi vaihteiston hyvyys ja ripeys :D

Avatar
Tomcat
Jäsen
Viestit: 1431
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:34

Re: Levorg, koska sitä saa

ViestiKirjoittaja Tomcat » 06 Marras 2015, 23:03

Urran kirjoitti:Lienee tottumuskysymys toi vaihteiston hyvyys ja ripeys :D


Oma mielipide heti CVT vaihteiston tullessa oli että olisivat nyt ottaneet lisensillä vaikka BMW:n käyttämän ZF:n 8-lovisen perus tomaatin niin vois jatkossakin ostaa automaatti Subarun. Yks Suzukin 50cc variaattori Scootteri tallissa riittää...
_________________________________________
- WRX STi Type R MY99
- Mercedes Benz GLE 580
- Mazda RX7 FD LS1 MY94

Urran
Viestit: 128
Liittynyt: 03 Kesä 2015, 06:48

Re: Levorg, koska sitä saa

ViestiKirjoittaja Urran » 07 Marras 2015, 08:56

Jep jep. Subarukin tosin on tehnyt joskus hyviä automaatteja - ei toki aivan ZF veroisia.

Avatar
JuhaH
Toimihenkilö
Viestit: 369
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:21

Re: Levorg, koska sitä saa

ViestiKirjoittaja JuhaH » 08 Marras 2015, 17:22

Kaaran Antti Liinpään ensikoeajossa Ruotsissa uusi Subaru Levorg
https://www.youtube.com/watch?v=fYCKFhc8Mp0
Subaru Outback 2.5i CVT Summit '19
ex-Subaru Levorg GT '16
ex-Subaru Legacy Sedan 2.5i CVT '12
ex-Subaru Legacy Sedan 2.0TD '08

Antsah
Viestit: 11
Liittynyt: 30 Heinä 2015, 20:11

Re: Levorg, koska sitä saa

ViestiKirjoittaja Antsah » 04 Tammi 2016, 21:35

Onkos kukaan vielä tilannut Levorgia tai jopa jo alla moinen?

nemola
Jäsen
Viestit: 651
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 10:25

Re: Levorg, koska sitä saa

ViestiKirjoittaja nemola » 08 Tammi 2016, 21:45

Seuraavassa TeeÄmmässä näyttäisi olevan Levorg testissä. Ja aika paljonhan niitä näyttää olevan myynnissä Nettiautossa esittelyautoina ja uusina, joten ainakin sen puoleen tuntuu olevan positiivista otetta myyntiin.
Impreza GT SPW MY98
There is no showtime like snowtime.

Avatar
-teme-
Jäsen
Viestit: 1154
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 06:28
Paikkakunta: Kuopio

Re: Levorg, koska sitä saa

ViestiKirjoittaja -teme- » 09 Tammi 2016, 08:05

Jos se on tm:ssä niin sitten osaa odottaa jo pelkkää haukkumista. :lol:
Ikinä ennen ei oo sattunut, ja taas tapahtu

Subaru Outback 3.0r -09 (big bloki)
Subaru Outback 2.5 -08 440tkm and still going!
Lynx Rave RE 850 -20 / Lynx Rave 600ss -10
Ex.Subaru Legacy STW boxerdiesel -08 Ex.Subaru legacy B4 RSK -99

Avatar
Qulle
Hallitusjäsen
Viestit: 1725
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:29
Paikkakunta: Salo

Re: Levorg, koska sitä saa

ViestiKirjoittaja Qulle » 09 Tammi 2016, 09:09

Jep, wolkkari ainoa hyvä TM:n mukaan vaikka olis millanen
Outback 2.5 AT -05
Legacy 200 -92
Legacy 2.0 -93

Avatar
JPA
Viestit: 251
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 12:50
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Levorg, koska sitä saa

ViestiKirjoittaja JPA » 10 Tammi 2016, 22:23

Mazda CX-3 2.0 AWD 6MT
KTM 690 Enduro R
Seuraavaksi: Subaru xxxxx 1.6 DIT?
Ex 2010 Mitsubishi Lancer RalliArt 2.0 TC-SST
Ex 2006 Subaru Impreza SW 2.0R
Ex 1999 Nissan Primera GT

Karim
Viestit: 47
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:37

Re: Levorg, koska sitä saa

ViestiKirjoittaja Karim » 11 Tammi 2016, 06:52

Antsah kirjoitti:Onkos kukaan vielä tilannut Levorgia tai jopa jo alla moinen?


Mieli kyllä tekisi. Pari kertaa olen käynyt koeajamassa Levorggia. Eka kerta ei oikein sytyttänyt, sisätilojen samanlaisuus verrattuna foresteriin jotenkin häiritsi. Toisella kerralla sitten keskityin enemmän ajamiseen ja kyllä jäi ainakin itselleni positiivinen fiilis. Levorg liimautuu tiehen paljon paremmin talvikeleillä kuin forester, joka näillä keleillä puskee mutkissa kuin etuvoiset konsanaan. Tehojakin löytyy omiin tarpeisiin enemmän kuin tarpeeksi. Tykkään myös Levorgin ulkonäöstä, mutta kulutus on ilmeisesti aika reipaanlainen Yritän tässä punnita levorgin ja foresterin hyviä ja huonoja puolia sillä välin kun tekniikan maailman testi ilmestyy. Jos sattuisi saamaan nykyisestä foresteristä kelpo hyvityksen niin eihän sitä koskaan tiedä vaikka Levorgin laittaisi...
Subaru Forester XT CVT (MY13)

Avatar
-teme-
Jäsen
Viestit: 1154
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 06:28
Paikkakunta: Kuopio

Re: Levorg, koska sitä saa

ViestiKirjoittaja -teme- » 11 Tammi 2016, 07:23



" Subarun suurimpana heikkoutena on mallivalikoiman puuttuminen"

Tämä on valitettavasti totta, alkaa suomessa saatavien subaruitten moottori + vaihteisto valikoima olemaan sitä tasoa että ota tämä tai osta jotain muuta (vag) :(
Ikinä ennen ei oo sattunut, ja taas tapahtu

Subaru Outback 3.0r -09 (big bloki)
Subaru Outback 2.5 -08 440tkm and still going!
Lynx Rave RE 850 -20 / Lynx Rave 600ss -10
Ex.Subaru Legacy STW boxerdiesel -08 Ex.Subaru legacy B4 RSK -99

Antsah
Viestit: 11
Liittynyt: 30 Heinä 2015, 20:11

Re: Levorg, koska sitä saa

ViestiKirjoittaja Antsah » 11 Tammi 2016, 10:49

Tuulilasissa tuo Levorg oli testissä jo joku pari kuukautta sitten. Mitä jäi mieleen niin moittivat kulutusta korkeahkoksi ja alusta pohjaa kuormattuna herkästi ja jää jotenkin vellomaan. Täällä Oulussa noita on ollut ainakin Rinta-Joupin ja Erwon pihalla rivissä, molemmista on kyllä autot hävinneet, että kai noita on myytykkin.

http://www.tuulilasi.fi/uutiset/testiss ... asi-152015

Avatar
JPA
Viestit: 251
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 12:50
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Levorg, koska sitä saa

ViestiKirjoittaja JPA » 13 Tammi 2016, 19:48

Mazda CX-3 2.0 AWD 6MT
KTM 690 Enduro R
Seuraavaksi: Subaru xxxxx 1.6 DIT?
Ex 2010 Mitsubishi Lancer RalliArt 2.0 TC-SST
Ex 2006 Subaru Impreza SW 2.0R
Ex 1999 Nissan Primera GT

Avatar
Opinion
Viestit: 173
Liittynyt: 20 Tammi 2015, 23:13

Re: Levorg, koska sitä saa

ViestiKirjoittaja Opinion » 13 Tammi 2016, 22:27



"Subaru Levorgin neliveto verottaa kulutuslukemia" tai sitten se, että niissä ei kuseteta niin paljon kun muut.
Tosin mun mielestä saa kusettaa niin paljon kun mahdollista. Ompahan pienemmät verot. Ei kai kukaan tervejärkinen noihin paperilukuihin usko muutenkaan.
Ruotsalais-kiinalainen farkku...

an13
Jäsen
Viestit: 159
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 12:57

Re: Levorg, koska sitä saa

ViestiKirjoittaja an13 » 13 Tammi 2016, 23:13

Suomen teiden kunto ja pintakova jousitus perheautossa ei kyllä kuulosta parhaalta.

Avatar
JPA
Viestit: 251
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 12:50
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Levorg, koska sitä saa

ViestiKirjoittaja JPA » 14 Tammi 2016, 07:07

Onkohan tuo ensisijaisesti perheautoksi suunniteltukaan?
Mazda CX-3 2.0 AWD 6MT
KTM 690 Enduro R
Seuraavaksi: Subaru xxxxx 1.6 DIT?
Ex 2010 Mitsubishi Lancer RalliArt 2.0 TC-SST
Ex 2006 Subaru Impreza SW 2.0R
Ex 1999 Nissan Primera GT

Avatar
-teme-
Jäsen
Viestit: 1154
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 06:28
Paikkakunta: Kuopio

Re: Levorg, koska sitä saa

ViestiKirjoittaja -teme- » 14 Tammi 2016, 07:20

Jousituksen kovuushan on sitä mihin on tottunut, toisille kova on jämäkkä ja hyvä toiset tykkää taas semmosesta ruostsinlaiva (lolvo) fiiliksestä. :mrgreen:
Ikinä ennen ei oo sattunut, ja taas tapahtu

Subaru Outback 3.0r -09 (big bloki)
Subaru Outback 2.5 -08 440tkm and still going!
Lynx Rave RE 850 -20 / Lynx Rave 600ss -10
Ex.Subaru Legacy STW boxerdiesel -08 Ex.Subaru legacy B4 RSK -99

Antsah
Viestit: 11
Liittynyt: 30 Heinä 2015, 20:11

Re: Levorg, koska sitä saa

ViestiKirjoittaja Antsah » 14 Tammi 2016, 09:02

Opinion kirjoitti:


"Subaru Levorgin neliveto verottaa kulutuslukemia" tai sitten se, että niissä ei kuseteta niin paljon kun muut.
Tosin mun mielestä saa kusettaa niin paljon kun mahdollista. Ompahan pienemmät verot. Ei kai kukaan tervejärkinen noihin paperilukuihin usko muutenkaan.


Tuulilasi ainakin mittaa itse testikulutukset. Uusi Hondan HR-V pääsi yllättämään uudessa Tuulilasissa kuluttamalla testilenkeillä vähemmän mitä tehdas lupaa :shock:

an13
Jäsen
Viestit: 159
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 12:57

Re: Levorg, koska sitä saa

ViestiKirjoittaja an13 » 14 Tammi 2016, 12:27

170 hv farmari ei nykymittakaavassa oikein muukaan kuin perusperheauto voi olla, johan tuo sama teho oli 2.5 vaparilekassa, sporteissa pitäisi olla ainakin +100hv, harmi kun sitä 2 litran turboa ei tullut.

Urran
Viestit: 128
Liittynyt: 03 Kesä 2015, 06:48

Re: Levorg, koska sitä saa

ViestiKirjoittaja Urran » 15 Tammi 2016, 16:23

Tulihan se - mutta ei tänne lipposlovakiaan. Ettei tuu naapurit kateellisiks.

Antsah
Viestit: 11
Liittynyt: 30 Heinä 2015, 20:11

Re: Levorg, koska sitä saa

ViestiKirjoittaja Antsah » 17 Tammi 2016, 17:49

Urran kirjoitti:Tulihan se - mutta ei tänne lipposlovakiaan. Ettei tuu naapurit kateellisiks.


Eikai sitä ole muuallakaan Euroopassa tarjolla?

Avatar
-teme-
Jäsen
Viestit: 1154
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 06:28
Paikkakunta: Kuopio

Re: Levorg, koska sitä saa

ViestiKirjoittaja -teme- » 17 Tammi 2016, 19:12

Ei minunkaan tietääkseni ole saatavilla euroopassa 2litrasella. No se pitää sit joskus uittaa japanista. :lol:
Ikinä ennen ei oo sattunut, ja taas tapahtu

Subaru Outback 3.0r -09 (big bloki)
Subaru Outback 2.5 -08 440tkm and still going!
Lynx Rave RE 850 -20 / Lynx Rave 600ss -10
Ex.Subaru Legacy STW boxerdiesel -08 Ex.Subaru legacy B4 RSK -99


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa

cron