HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Outback 2017

Keskustelua melkein mistä vaan...
SubrO
Viestit: 57
Liittynyt: 19 Heinä 2017, 18:55

Re: Outback 2017

ViestiKirjoittaja SubrO » 02 Huhti 2018, 16:13

Ettei menisi ihan väärälle alueelle, niin kysyn täältä.

Uuteen autoon olisi hyvä keino tutustua käyttöohjeen kautta.
Subaru Outbackin ohjetta kyllä löytyy englanninkielisenä.
Ei sitä ihan mahdotonta ole ymmärtää.
Tässä on vaan se ongelma, että meillä myytävien varusteet poikkeavat.
Toki yleiskuvan saa.

Onkohan, niin ettei suomenkielistä ohjetta saa muuten kuin auton mukana.
Nykyisin saa imuroitua lähes autoon kuin autoon netistä käyttöohjeen.

peteace
Viestit: 21
Liittynyt: 04 Helmi 2015, 19:03
Paikkakunta: L-U

Re: Outback 2017

ViestiKirjoittaja peteace » 05 Huhti 2018, 20:32

Huonosti tuntuu suomenkielistä netistä löytyvän. Muutenkin olis Subarulla varaa parantaa nettisivujaan, ei toimi kovin hyvin esim. iPadilla.
Hyvä noita manuaaleja on tavata, kävin kyllä aikanaan ohjekirjaset läpi, mutta jäi huomaamatta miten voi vaihtaa adaptiivisesta vakionopeussäätimestä tavalliseen. Joskus sopivanlaisella kelllä (esim. lumipöllyä pimeällä) EyeSight ilmoittautuu sokeaksi ja silloin edes tavallinen vakkari olis pitkällä matkalla kiva. Nyt huomasin sen lontoonkielisestä EyeSightin manuaalista, ja olihan se siellä suomenkielisessäkin kun tarkistin. EyeSightin manuaali on ainakin puoliksi pelkkiä varoituksia missä tilanteissa se ei ehkä toimi jne. Paksussa auton manuaalissa sitä ei ole kerrottu, eikä tienneet liikkeessäkään aikanaan kun kysyin onko se mahdollista!

Jos mennyt joltain muultakin ohi, niin:
Vakionopeussäätimen moodia voi vaihtaa pitämällä etäisyydenvalintapainiketta pidempään pohjassa. Vakkarin pitää olla valmiudessa, mutta se ei saa olla aktiivisena.
ex Outback 2.5i Ridge MY18
ex Outback 2.5i Ridge MY15
ex Forester 2.0 MY05

SubrO
Viestit: 57
Liittynyt: 19 Heinä 2017, 18:55

Re: Outback 2017

ViestiKirjoittaja SubrO » 06 Huhti 2018, 15:42

Tuon YyeSight (englanninkielinen) ohjeen selailin myös. Paljon siinä on mainintoja olosuhteista, joissa se ei välttämättä toimi oikein.
Vakkarin kaksoiskäytön huomasin myös.

Yhä turvallisemmaksi ovat 2018 mallin Outbackin saaneet ainakin mitä tuo turvatesti kertoo:
http://www.iihs.org/iihs/ratings
Tulin katsoneeksi sivustoa, kun teknikensvarld.se oli käynyt samaisessa paikassa.
Saisivat päivittää tietonsa, kun paremminkin pärjännyt auto löytyy kuin mitä heidän listassa.
Tosi huonon tuloksen yksi oli saanut.

Soloist
Viestit: 6
Liittynyt: 23 Elo 2017, 14:24

Re: Outback 2017

ViestiKirjoittaja Soloist » 07 Huhti 2018, 22:15

Joku tonni taas lisää veivattu, pari kertaa möyritty ihan umpihangessakin ja eteenpäin päästy kunnialla. Kohta saa kesäkumekset alle niin helpottaa tuo rengasmelukin. Konttiin olis kiva laittaa 12V töpykkä, löytyyköhän pahvien alta piuhoja vai tarviiko tuoda edestä asti?

SubrO
Viestit: 57
Liittynyt: 19 Heinä 2017, 18:55

Re: Outback 2017

ViestiKirjoittaja SubrO » 08 Huhti 2018, 11:30

Saatiinko huollossa takaluukun toimintaa paremmaksi?
Mainitsit siitä tuolla aikaisemmin.

Voisivatkohan jälkikäteen asentaa sen virtatöpselin.
Onhan se lisävarusteissa.

Profilointi
Viestit: 36
Liittynyt: 11 Loka 2017, 15:51

Re: Outback 2017

ViestiKirjoittaja Profilointi » 08 Huhti 2018, 13:01

SubrO kirjoitti:Saatiinko huollossa takaluukun toimintaa paremmaksi?
Mainitsit siitä tuolla aikaisemmin.

Voisivatkohan jälkikäteen asentaa sen virtatöpselin.
Onhan se lisävarusteissa.

Mulla asennettiin virtatöpseli konttiin Laakkosella, eikä kestänyt kuin puoli tuntia

Soloist
Viestit: 6
Liittynyt: 23 Elo 2017, 14:24

Re: Outback 2017

ViestiKirjoittaja Soloist » 08 Huhti 2018, 17:03

SubrO kirjoitti:Saatiinko huollossa takaluukun toimintaa paremmaksi?
Mainitsit siitä tuolla aikaisemmin.

Voisivatkohan jälkikäteen asentaa sen virtatöpselin.
Onhan se lisävarusteissa.


Vielä olis pari tonnia huoltoon, katsotaan sitten.

SubrO
Viestit: 57
Liittynyt: 19 Heinä 2017, 18:55

Re: Outback 2017

ViestiKirjoittaja SubrO » 08 Huhti 2018, 17:09

No sitten.

Profilointi
Viestit: 36
Liittynyt: 11 Loka 2017, 15:51

Re: Outback 2017

ViestiKirjoittaja Profilointi » 01 Kesä 2018, 09:27

https://photos.app.goo.gl/xxOgNtMhkrAvCkC43/

Kyllä menee OB vähällä. Tuli 10000km täyteen mökkimatkalla.

Sandman1
Viestit: 590
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 19:08

Re: Outback 2017

ViestiKirjoittaja Sandman1 » 01 Kesä 2018, 19:42

Kyllä nää uudet menee jo melko pienellä kokoonsa nähden. On kuitenkin jatkuva neliveto ja massaakin on. Ei nää pieniä autoja ole.
Pyörä joka ei vedä Se JARRUTTAA! 4X4
Etuveto? Joku veikkauksen uus peli vai?!?
Tehokkuus on pitkälle kehitettyä laiskuutta!
Failure is always an option -Mythbusters-
When in doubt, add something heavy. -Mythbusters old motto-

Avatar
Jampsu
Viestit: 1209
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Outback 2017

ViestiKirjoittaja Jampsu » 08 Kesä 2018, 19:31

Noilla lukemilla on kyllä pakko olla tientukkona, hyvä jos dieselillä pääsee tohon 110km/h vauhdilla. :lol:
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.

Profilointi
Viestit: 36
Liittynyt: 11 Loka 2017, 15:51

Re: Outback 2017

ViestiKirjoittaja Profilointi » 09 Kesä 2018, 08:09

Jampsu kirjoitti:Noilla lukemilla on kyllä pakko olla tientukkona, hyvä jos dieselillä pääsee tohon 110km/h vauhdilla. :lol:
Ei ole tapana ollut olla tientukkona. Maantiellä 80 alueella vakkarin pyyntö 95, jolloin todellinen nopeus 89. Sadan alueella pyyntö 115, jolloin todellinen 109. Ja sitten motarilla pyyntö 135, jolloin todellinen 129. Ajo sisältää muutamia ohituksia rekoista 100 rajotusalueilla. Lisätään vielä, että rengaspaineet on 2,8 joka kulmassa.

Avatar
Jampsu
Viestit: 1209
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Outback 2017

ViestiKirjoittaja Jampsu » 09 Kesä 2018, 09:48

Aika pienellä se sit kulkee kun diesel melkein menee jo tohon 6,5L/100km kun ajaa pelkästään satasen alueella.
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.

3AHG
Viestit: 307
Liittynyt: 15 Maalis 2017, 20:06

Re: Outback 2017

ViestiKirjoittaja 3AHG » 09 Kesä 2018, 09:53

Minä ajattelin automaattisesti että tuo oli diesel OB :crazy:
Pakko olla jotain vikaa jos bensa subaru menee noin vähällä :mrgreen:
:driving:
MY10 Forester EJ204 4EAT

Profilointi
Viestit: 36
Liittynyt: 11 Loka 2017, 15:51

Re: Outback 2017

ViestiKirjoittaja Profilointi » 09 Kesä 2018, 10:10

Tossa mittariston kuvassa on siis kyseessä mökkimatka Keihärinkoskelta Lohjalle 467km. Matka sisältää motariajoa yli 90km ja normimaantietä 80/100 loput. Tankkaus.com kulutus koko 10000km matkalle on 8,2, joka on sekin kohtuullinen 2,5L bensalle autom. ja nelari.

Juku
Viestit: 16
Liittynyt: 29 Joulu 2017, 23:58

Re: Outback 2017

ViestiKirjoittaja Juku » 25 Kesä 2018, 18:06

Outbackin mittariin pyörähti Jussina 20000km. Koko käyttöajan kulutus 8,2/100 km. Pienemmälläkin bensan kulutuksella pääsis jos...... Lähes vuosi Subarua sompaillut. :yahoo:
Outback 2.5 CVT 2017

out
Viestit: 189
Liittynyt: 22 Helmi 2015, 18:35

Re: Outback 2017

ViestiKirjoittaja out » 16 Elo 2018, 22:22

Uudessa outbackissahan ei ole automaattisesti säätyvää takapäätä joka vanhemmissa malleissa oli loistava varuste. Joten kuinka uuden mallin outbackin perä toimii kun vedetään painavaa kuormaa, millaisia on kokemukset?

Profilointi
Viestit: 36
Liittynyt: 11 Loka 2017, 15:51

Re: Outback 2017

ViestiKirjoittaja Profilointi » 17 Elo 2018, 09:40

Mulla on kokemusta oikeastaan vain puukuormien vedosta kärryllä. Mitat on 3x1,5m ja kuomu 1m ja laita 35cm. Siihen on saanut sopimaan 2,5 pinomottia puuta. Aisapaino ei ole ollut kuin n.50kg, joten takajousitus ei ollut kovilla. Mun mielestä aisapaino ei saa koskaan nousta suureksi.

Sandman1
Viestit: 590
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 19:08

Re: Outback 2017

ViestiKirjoittaja Sandman1 » 18 Elo 2018, 21:10

Painuuhan se kuormalla jonku verran, mutta ei niin pahasti, kun vanha Lega...
Pyörä joka ei vedä Se JARRUTTAA! 4X4
Etuveto? Joku veikkauksen uus peli vai?!?
Tehokkuus on pitkälle kehitettyä laiskuutta!
Failure is always an option -Mythbusters-
When in doubt, add something heavy. -Mythbusters old motto-

ATK
Viestit: 15
Liittynyt: 24 Maalis 2018, 12:35

Re: Outback 2017

ViestiKirjoittaja ATK » 28 Elo 2018, 22:38

Katsoin Subarun sivuilta, että uusien Outbackien hinnat laskivat noin 3945 euroa syyskuun alussa. Voiko se johtua WLTP-päästöarvoihin siirtymisestä? Ei kai verot niin paljon voineet laskea sen takia?


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa