v*****aa

Keskustelua melkein mistä vaan...
japa
Jäsen
Viestit: 193
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:44

v*****aa

ViestiKirjoittaja japa » 17 Syys 2017, 23:12

Voi v***u et v*****aa nämä Legacyn ovien tiivisteet... Kaikki roikkuu ja kiinnikkeet paskana! Ei ole Subarun insinööri oikein v***u ajatellu et mitä vittua kun sää avaat ovia niin mitä vittua se tiiviste myös liikkuu s*****a :angry4: :angry4: Muissa autoissa kun avaat ovia niin tiiviste pysyy paikoillaan ja ei tartte v***u sanoa et rasvaa ne... Tää on mulla (kahdeksas) lega ja kaikissa sama vika! Jos on jotain vinkkiä millä tiivisteet saa kiinni niin saa sanoa! Ei mulla muuta v***u mitä p***aa :banghead:
Impreza GC8-99 (350/500)
Kadett GSI-cabrio-87 (kesä auto)
Forester 2.0xs-12 aut (vaimon)

Avatar
Qulle
Hallitusjäsen
Viestit: 1724
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:29
Paikkakunta: Salo

Re: v*****aa

ViestiKirjoittaja Qulle » 18 Syys 2017, 07:20

Ainakin vanhemmissa lekoissa on toiminut itseporautuvat ruuvit + sikamassa. Jäähdytysnesteellän (glykoli) kun käy pari kertaa talvessa tiivisteet läpi, ei juurikaan jäädy kiinni

Lähetetty minun Nexus 5 laitteesta Tapatalkilla
Outback 2.5 AT -05
Legacy 200 -92
Legacy 2.0 -93

japa
Jäsen
Viestit: 193
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:44

Re: v*****aa

ViestiKirjoittaja japa » 18 Syys 2017, 09:11

:thumbsup:
Impreza GC8-99 (350/500)
Kadett GSI-cabrio-87 (kesä auto)
Forester 2.0xs-12 aut (vaimon)

Avatar
TJani
Jäsen
Viestit: 714
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:20
Paikkakunta: Töysä
Viesti:

Re: v*****aa

ViestiKirjoittaja TJani » 18 Syys 2017, 22:00

Yksi Subarun kivoista ominaisuuksista. SVX ollut ainut missä tätä ongelmaa ei ole ollut, tai en ainkaan muista.
Vuokrataan EJ20 stressilevyt
Leone Turbo AWD -88, Legacy 200 -92 *RIP*, XT -86 *koripukissa*
Ex: Leone 1.8 3AT 4WD -87, Impreza Turbo 2000 -97, Leone 1.8 4WD -86, SVX mt -92, XT -86, Forester -98, SVX -93, Outback 2.5 -00, Leone RX -87, Outback 2.5 -98

Avatar
Jampsu
Viestit: 1209
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: v*****aa

ViestiKirjoittaja Jampsu » 18 Syys 2017, 23:48

Ei itelläkään ole ollu tiiviste ongelmia missään subarussa. Tosin kaikki ollu 2000 luvun laitteita paitsi yks 3gen legacy.
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.

Avatar
Tomcat
Jäsen
Viestit: 1421
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:34

Re: v*****aa

ViestiKirjoittaja Tomcat » 19 Syys 2017, 08:41

Jampsu kirjoitti:Ei itelläkään ole ollu tiiviste ongelmia missään subarussa. Tosin kaikki ollu 2000 luvun laitteita paitsi yks 3gen legacy.


Samma häär... no problemo with seals
_________________________________________
- WRX STi Type R MY99
- Mercedes Benz GLE 580
- Mazda RX7 FD LS1 MY94

japa
Jäsen
Viestit: 193
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:44

Re: v*****aa

ViestiKirjoittaja japa » 19 Syys 2017, 11:28

Jos teillä on ollut niin vähän ajettuja... :)
Impreza GC8-99 (350/500)
Kadett GSI-cabrio-87 (kesä auto)
Forester 2.0xs-12 aut (vaimon)

Avatar
Qulle
Hallitusjäsen
Viestit: 1724
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:29
Paikkakunta: Salo

Re: v*****aa

ViestiKirjoittaja Qulle » 19 Syys 2017, 12:48

Näissä tämän vuosituhannen vehkeissä on paremmin nuo tiivisteet. Vahemmissa nuo vittuilee enemmän.
Outback 2.5 AT -05
Legacy 200 -92
Legacy 2.0 -93

Avatar
mechanix
Hallitusjäsen
Viestit: 1329
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:27

Re: v*****aa

ViestiKirjoittaja mechanix » 19 Syys 2017, 15:55

Eipä noissa vanhemmissakaan meillä ainakaan oo irtoillu ku ei kiinnijäätyneitä (ovia) revi väkisin auki.
- An expert is a man who has made all the mistakes which can be made in a very narrow field.
- Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.

Avatar
Toniska
Jäsen
Viestit: 68
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:08
Paikkakunta: Kauttua

Re: v*****aa

ViestiKirjoittaja Toniska » 19 Syys 2017, 16:41

eipä kans ole noissa 92 ja 93 legacyissä ollut tuota ongelmaa. Yksi kans nähnyt maailmaa jo yli 400tkm. vm05 passatissa kyllä on joka talvi ovet jäätyny kiinni :lol:
Impreza 05 sti
Audi A4 B6 1.9tdi työjuhta
200 Legacy my92 stw
200 Legacy my92 stw
200 Legacy my93 stw
Leone 1.8 turbo coupe my88
Ex Jdm Forester my03
Ex 1.8 Legacy my91

japa
Jäsen
Viestit: 193
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:44

Re: v*****aa

ViestiKirjoittaja japa » 19 Syys 2017, 19:44

mechanix kirjoitti:Eipä noissa vanhemmissakaan meillä ainakaan oo irtoillu ku ei kiinnijäätyneitä (ovia) revi väkisin auki.

No no eipäs kehuta liikaa. p***a systeemi jokatapauksessa :lol: :argue:
Impreza GC8-99 (350/500)
Kadett GSI-cabrio-87 (kesä auto)
Forester 2.0xs-12 aut (vaimon)

nall3
Viestit: 70
Liittynyt: 13 Helmi 2016, 07:15

Re: v*****aa

ViestiKirjoittaja nall3 » 19 Syys 2017, 20:37

Ei tiivisteistä ole jäätynyt täälläkään imput eikä legacy.
Impussa ongelmana kun ei ovet meinannu aukee kun jääty vaijerit ja muut lukkomekanismit.
Lohkolämmittimeen hetkeksi ja samalla sisätilanlämppäri lämmitti kabiinia että ovet aukes. Tämä ominaisuus oli vaan parinkympin pakkasissa.

Avatar
Tomcat
Jäsen
Viestit: 1421
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:34

Re: v*****aa

ViestiKirjoittaja Tomcat » 20 Syys 2017, 08:55

Ainoo mitä oon huomannu tässä "perinteisessä" karmittomassa, niin noita lasiin nojaavia karvatussuja kannattaa rapsuttaa vaikka rautasahan pätkällä ja paineilmaa perään, ne kun tuppaa hiekottuneena pilaamaan sivulasit. Toinen on tuo sivupeilin "kuminen" kulmapala/tiiviste, niin ne alkaa repeemään kun lasi nousee liian ylös ( leikkaa sen kumin auki). Ja jos ikkuna suhisee siitä kulmasta niin lasi alas ja nostaa rohkeesti peilistä ylöspäin niin että tuo "kulma" kääntyy sisäänpäin = loppuu suhina. Tiety järkeäkin saa käyttää ettei väännä liikaa :D

Muuten erittäin hyvä sydeemi tuo karmiton.
_________________________________________
- WRX STi Type R MY99
- Mercedes Benz GLE 580
- Mazda RX7 FD LS1 MY94

Avatar
SixStars
Jäsen
Viestit: 966
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:57
Paikkakunta: Lahti

Re: v*****aa

ViestiKirjoittaja SixStars » 20 Syys 2017, 09:07

Qulle kirjoitti:Näissä tämän vuosituhannen vehkeissä on paremmin nuo tiivisteet. Vahemmissa nuo vittuilee enemmän.

Tää on selkee millenium-käännekohta-homma meidän autoissa ainakin: vm.1999:ssä kaikista ovista roikkuu alareunat irti ja vm.2000:ssa kaikki kunnossa :lol:
( täytys -taas- muistaa tehä jotain niille ennenku ekat pakkaset ne jäädyttää ja muistaa vasta ku tivarit roikkuu ovenvälissä.. :tard: )
Best things in life are sideways

Legacy GT-B E-Tune MY00 rev. C ( BH5C5CT )
MYYDÄÄNForester SG9 2.5XT manuaali '07
exät: Legacy 2.0 STW:t '99 LX(genIII) + '03 GL(genIII) + '99 LX(genII)

japa
Jäsen
Viestit: 193
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:44

Re: v*****aa

ViestiKirjoittaja japa » 20 Syys 2017, 09:10

Joo siis karmiton on ok, mutta miksi se tiiviste on ovessa kiinni :booty: kun se voisi olla korissakin. :roll:
Impreza GC8-99 (350/500)
Kadett GSI-cabrio-87 (kesä auto)
Forester 2.0xs-12 aut (vaimon)

Avatar
Qulle
Hallitusjäsen
Viestit: 1724
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:29
Paikkakunta: Salo

Re: v*****aa

ViestiKirjoittaja Qulle » 20 Syys 2017, 10:31

Korissa ollessa autoon kulkeminen melko varmasti ajan kanssa hajottaa tiivisteen.

Lähetetty minun Nexus 5 laitteesta Tapatalkilla
Outback 2.5 AT -05
Legacy 200 -92
Legacy 2.0 -93

japa
Jäsen
Viestit: 193
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:44

Re: v*****aa

ViestiKirjoittaja japa » 20 Syys 2017, 11:23

Joo voi olla mutta kestää ainakin kolme kertaa kauemmin kuin Subarun homo systeemi. :D
Impreza GC8-99 (350/500)
Kadett GSI-cabrio-87 (kesä auto)
Forester 2.0xs-12 aut (vaimon)


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa