HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Olitko se sinä ?

Keskustelua melkein mistä vaan...
Avatar
SERE
Viestit: 267
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 00:20

Re: Olitko se sinä ?

ViestiKirjoittaja SERE » 28 Maalis 2016, 18:59

Sulttis kirjoitti:Sereä tuli morjestettua just. Ei voi kyl autosta erehtyä, sen verran hyvin erottuu tästä rakkaan kotimaan harmaasta automassasta! :driving:

Kyllä se vissiin joo erottuu kun ei seuraavissa valoissa oleva ferrari tainnu kiinnostaa ketään vaan porukat tuijotti legacya. Tiiä sit miks mun silmään toi on tommonen perus kauppakassi.
AWDsome
Projekti: JDM Compound twinturbo Limited edition
Käyttis: GF8 STI
ex. Subaru Legacy 207 Turbo MY92
SVX

Sulttis
Viestit: 147
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:34

Re: Olitko se sinä ?

ViestiKirjoittaja Sulttis » 28 Maalis 2016, 19:12

SERE kirjoitti:
Sulttis kirjoitti:Sereä tuli morjestettua just. Ei voi kyl autosta erehtyä, sen verran hyvin erottuu tästä rakkaan kotimaan harmaasta automassasta! :driving:

Kyllä se vissiin joo erottuu kun ei seuraavissa valoissa oleva ferrari tainnu kiinnostaa ketään vaan porukat tuijotti legacya. Tiiä sit miks mun silmään toi on tommonen perus kauppakassi.


Mjoo.... Se ferrari vaan vonku huomiota siinä. Ihmisten kasvoilta näki mitä ne oli mieltä, eli blaaahhhhh! :D
my12 SH Forester D
Exät:
my08 SH5 Forester XT at SI-Drive
my11 Legacy S STW D
my00 Impreza Sti Type-RA WRC Limited
my04 Impreza Sti
my06 Impreza Sti
my05 Impreza wrx

Avatar
Baz
Jäsen
Viestit: 249
Liittynyt: 02 Helmi 2015, 09:58
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Olitko se sinä ?

ViestiKirjoittaja Baz » 30 Maalis 2016, 14:09

_ni_ kirjoitti:Baz bongattu hieman ennen aamu seitsemää salossa meriniitynkadun ja satamakadun risteyksessä.
Olin sen verran unessa, että en hoksannut edes morjestaa :oops:

Ei ole minulla moisesta mielikuvaa - todennäköisesti olen nukkunut vielä tuolloin :biggrin: Taisi olla tuosta viikko tai puolitoista eteenpäin, kun seisoskelin pihalla puoli neljän tietämillä ja kuuntelin/katselin, kun menit Imprezalla ohi.

Tänään kahdeksan jälkeen tuli ensin hopeinen Forester lisävalot keulilla vastaan Lohjalla Hossantiellä ja sen jälkeen sininen farkku Legacy. Legacy kuskin kanssa käpälää nosteltiin :wave: Klubilaisia?
- Levorg 1.6i GT MY17
- Celica ST (TA22) -72 :sleepy2:

Avatar
Shakal
Viestit: 357
Liittynyt: 18 Heinä 2015, 00:52
Paikkakunta: Lieto

Re: Olitko se sinä ?

ViestiKirjoittaja Shakal » 01 Huhti 2016, 13:28

Eilen Raisiossa kohti Naantalia sujahti vastaan hopea rhd wrx. Tassukin nousi.
Impreza WRX Bugeye ej207, MoccaDynamite Kawasaki

humppa
Viestit: 7
Liittynyt: 01 Huhti 2016, 21:27

Re: Olitko se sinä ?

ViestiKirjoittaja humppa » 01 Huhti 2016, 22:06

Eilen Turun Länsikeskuksen Motonetissä farkkulekan omistajalle unohtui sanoa, että nätti leka sinullakin oli! Jos foorumilaisia ollaan.
Legacy 2.0 GT spec.b BL5

Sulttis
Viestit: 147
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:34

Re: Olitko se sinä ?

ViestiKirjoittaja Sulttis » 04 Huhti 2016, 15:11

Tänään n.12.35 tuli bongattua valkonen -05? Sti Fore hki-vantaan tekniikan vieressä. Tuli peukutettua siinä kun ohi ajoin. Löytyykös omistaja täältä?
my12 SH Forester D
Exät:
my08 SH5 Forester XT at SI-Drive
my11 Legacy S STW D
my00 Impreza Sti Type-RA WRC Limited
my04 Impreza Sti
my06 Impreza Sti
my05 Impreza wrx

Avatar
ihaa
Viestit: 117
Liittynyt: 29 Maalis 2016, 09:27
Paikkakunta: ylä-savo

Re: Olitko se sinä ?

ViestiKirjoittaja ihaa » 04 Huhti 2016, 20:11

Siis onko Subaru kuskeilla tapana morjastella kuin motoristeilla ja karavaanareilla konsanaan ? :wave:

Täällä ylä-savossa tuntuu että saisi olla käpälä pystyssä jatkuvasti Forester- ja Outback-kuskeille joiden keski-ikä huitelee reippaasti yli viidenkympin.. ;)
Levorg GT-N MY16

dany
Viestit: 15
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 12:36

Re: Olitko se sinä ?

ViestiKirjoittaja dany » 04 Huhti 2016, 20:41

Jampsu tulit vastaan forella mannerheimintiellä noin klo 15.30. En itekkään huomannu vasta kun olit kohdalla.
JDM Subaru Impreza WRX STI 2005 Hawkeye

Avatar
JuuS0
Viestit: 205
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:18
Paikkakunta: Lahtegia

Re: Olitko se sinä ?

ViestiKirjoittaja JuuS0 » 04 Huhti 2016, 21:58

ihaa kirjoitti:Siis onko Subaru kuskeilla tapana morjastella kuin motoristeilla ja karavaanareilla konsanaan ? :wave:



Itse morjestelen kaikille subarukuskeille jotka satun huomaamaan. Kavereilta tullut kuittia että mikä mua vaivaa kun jatkuvasti lapa pystyssä, mutta en aja niin pitkiä matkoja että kannattaisi ruveta selittämään.
Regashí 1.8/2.0 -91
Regashí 2.2 -90
Impreza wrx jdm -95(?)
Justy 1.2 -89 (vaimokkeen)
Fozzie cross sports 2.0 -03(vaimokkeen)

Avatar
ihaa
Viestit: 117
Liittynyt: 29 Maalis 2016, 09:27
Paikkakunta: ylä-savo

Re: Olitko se sinä ?

ViestiKirjoittaja ihaa » 04 Huhti 2016, 22:06

JuuS0 kirjoitti:Itse morjestelen kaikille subarukuskeille jotka satun huomaamaan.


Aikoinaan kun omistin Saabin niin eipä tullut silloinkaan paljoa käpälää nosteltua, tosin silloin saab olikin melko yleinen merkki. Myöhemmin sitten motoristina ja karavaanarina käpälää nosteltiin urakalla ja nyt kun menee Subarun penkille niin pääsee perinnettä jatkamaan. :wave:
Levorg GT-N MY16

Avatar
tuRboman
Viestit: 505
Liittynyt: 06 Maalis 2015, 22:18

Re: Olitko se sinä ?

ViestiKirjoittaja tuRboman » 05 Huhti 2016, 15:21

Karavaanarina? Oletkos karavaanari foorumilla samalla nimimerkillä?
Subaru Outback 2.5i CVT 2015
Subaru Forester 2.5XT at 2006

Avatar
ihaa
Viestit: 117
Liittynyt: 29 Maalis 2016, 09:27
Paikkakunta: ylä-savo

Re: Olitko se sinä ?

ViestiKirjoittaja ihaa » 05 Huhti 2016, 16:06

Juu...samalla ollaan ja kyllä tunnistin sinutkin kun luin ekan kerran tuosta outbackin bensan kulutuksen kasvusta adrian vedossa. :thumbup:
Levorg GT-N MY16

Avatar
tuRboman
Viestit: 505
Liittynyt: 06 Maalis 2015, 22:18

Re: Olitko se sinä ?

ViestiKirjoittaja tuRboman » 05 Huhti 2016, 16:14

Okei. No terve vaan! Olet laittanut sitten makean pirssin itselles :)
Subaru Outback 2.5i CVT 2015
Subaru Forester 2.5XT at 2006

Avatar
ihaa
Viestit: 117
Liittynyt: 29 Maalis 2016, 09:27
Paikkakunta: ylä-savo

Re: Olitko se sinä ?

ViestiKirjoittaja ihaa » 05 Huhti 2016, 16:55

tuRboman kirjoitti:Okei. No terve vaan! Olet laittanut sitten makean pirssin itselles :)



Juu moro vaan ja samat sanat, jos Adrialla ajelen niin nostanko molemmat kädet vai sellainen pikainen tuplamoikkaus oikealla ? :D
Levorg GT-N MY16

Avatar
chinaski
Jäsen
Viestit: 387
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: PPM

Re: Olitko se sinä ?

ViestiKirjoittaja chinaski » 05 Huhti 2016, 18:00

ihaa kirjoitti:Täällä ylä-savossa tuntuu että saisi olla käpälä pystyssä jatkuvasti Forester- ja Outback-kuskeille joiden keski-ikä huitelee reippaasti yli viidenkympin.. ;)


Ne on varmaan onnellisia, kun eivät ole päätyneet farmarivolvon kuljettajaksi :lol: . Kaverin ja naiskolleegan kanssa olemme joskus ääneen pohtineet mikä niissä miehissä on menny vikaan kun ajaa farmarivolvolla ja kuvittelee että se on suorituskykyinenkin peli. Ja sitten pöljäilee liikenteessä ja yrittää haastaa valoissa auton kuin auton kelillä kuin kelillä. Kun ei 0-nopeusrajoitukseen kiihdytyksessä pärjää niin tullaan takaa ohi +20km/h ylinopeutta.
MY08 Justy
MY10 Legacy GT
MY16 Levorg GT-S

Avatar
Ccemp
Viestit: 25
Liittynyt: 27 Loka 2015, 08:25
Paikkakunta: Lahti

Re: Olitko se sinä ?

ViestiKirjoittaja Ccemp » 21 Huhti 2016, 08:49

Onkos foorumilaisia harrastajia tässä Ahtiala/Ala-kunnas sektorilla jonka pihassa seisoo viininpunanen classikki ja purettavana oleva sininen classikki? Eilen pyörälenkillä kiinnitin huomiota että melkeen naapurissa on ilmeisesti harrastaja. :occassion:
Forester XT MY07
H-D FXSTC

Avatar
-teme-
Jäsen
Viestit: 1154
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 06:28
Paikkakunta: Kuopio

Re: Olitko se sinä ?

ViestiKirjoittaja -teme- » 25 Huhti 2016, 19:03

Eilen klo n.16.00 kuopio - siilinjärvi moottoritiellä tumma levorg :headbang:
Ikinä ennen ei oo sattunut, ja taas tapahtu

Subaru Outback 3.0r -09 (big bloki)
Subaru Outback 2.5 -08 440tkm and still going!
Lynx Rave RE 850 -20 / Lynx Rave 600ss -10
Ex.Subaru Legacy STW boxerdiesel -08 Ex.Subaru legacy B4 RSK -99

Avatar
ihaa
Viestit: 117
Liittynyt: 29 Maalis 2016, 09:27
Paikkakunta: ylä-savo

Re: Olitko se sinä ?

ViestiKirjoittaja ihaa » 25 Huhti 2016, 19:52

-teme- kirjoitti:Eilen klo n.16.00 kuopio - siilinjärvi moottoritiellä tumma levorg :headbang:



Taisinpa olla minä poikani kanssa, me kyllä käännyttiin vanhalle vitoselle Kasurilan kohdalla, aikataulu ainakin täsmää. MP-näyttelyssä käytiin ja me taas bongattiin parkkipaikalla meitä vastapäätä diesel farkku-Legacy, mutta se oli beige. :thumbsup:
Levorg GT-N MY16

Avatar
KK9
Jäsen
Viestit: 677
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 13:26
Paikkakunta: Salo

Re: Olitko se sinä ?

ViestiKirjoittaja KK9 » 26 Huhti 2016, 21:04

Oliko joku clubilainen uus koppaisella valkoisella farkku legalla, jonka perässä ajelin n. 18 maissa Salossa Salonkadulla ja Helsingintiellä! Takana oli väriin sopivat roiskarit!
Legacy -12 2,5 CVT
Legacy -10 2,5 CVT (ex)
Outback -08 2.0TD (ex)

Avatar
Shakal
Viestit: 357
Liittynyt: 18 Heinä 2015, 00:52
Paikkakunta: Lieto

Re: Olitko se sinä ?

ViestiKirjoittaja Shakal » 27 Huhti 2016, 11:42

Valkoinen STI Fore ohikulkutiellä matkalla Raision suuntaan aamulla kahdeksan kieppeillä.
Impreza WRX Bugeye ej207, MoccaDynamite Kawasaki

Ripakinttu
Viestit: 3
Liittynyt: 22 Huhti 2016, 14:43

Re: Olitko se sinä ?

ViestiKirjoittaja Ripakinttu » 29 Huhti 2016, 17:40

Musta farkku Subaru vastaan Hervannan valtaväylällä, Turtolan Citymarketin kohdalla. Lapa pystyssä ja takaspäin morjenstelin sinisestä Impusta =) Siistin näkönen peli oli!
Impreza WRX Sti

Avatar
SixStars
Jäsen
Viestit: 970
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:57
Paikkakunta: Lahti

Re: Olitko se sinä ?

ViestiKirjoittaja SixStars » 05 Touko 2016, 16:34

Punanen 'rallisuparu' bjongattu Pattijoen ABC:n parkkipaikalla helatorstain iltapäivästä - pysähyttiin tankilla ja tsufeella ja Legan löin viereen parkkiin, muttei se WRX blobeye (?) siitä sillä välillä liikkunut - who was it :wave:
Best things in life are sideways

Outback 2.5 AT 2007
Legacy GT-B E-Tune MY00 rev. C ( BH5C5CT )
exät: Forester SG9 2.5XT manuaali '07, Legacy 2.0 STW:t '99 LX(genIII) + '03 GL(genIII) + '99 LX(genII)

Avatar
Samu
Viestit: 208
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:22
Paikkakunta: Espoo

Re: Olitko se sinä ?

ViestiKirjoittaja Samu » 05 Touko 2016, 19:04

STI-Fore bongattu vanhalta Hämpäntieltä jostain ehkä Hyvinkään ja Riihimäen väliltä (?) tänään torstaina päivällä. Olin itse ajelemassa jonossa . com:n ratapäiville Hämeenlinnaan ja Fore tuli vastaan, ajoi siis eteläänpäin. Clubilaisia? 8-)
BMW 740Le '18
MX-5 '19
Pullukka STI '08

Ex 360 Modena F1
Ex 911 (997)
Ex Impreza WRX STI MY05
Ex Impreza WRX STI MY05

Avatar
Kaltsu
Viestit: 24
Liittynyt: 03 Loka 2015, 15:04

Re: Olitko se sinä ?

ViestiKirjoittaja Kaltsu » 06 Touko 2016, 08:48

Samu kirjoitti:STI-Fore bongattu vanhalta Hämpäntieltä jostain ehkä Hyvinkään ja Riihimäen väliltä (?) tänään torstaina päivällä. Olin itse ajelemassa jonossa . com:n ratapäiville Hämeenlinnaan ja Fore tuli vastaan, ajoi siis eteläänpäin. Clubilaisia? 8-)


Minähän se olin. Siinä Würth:in keskusvaraston kohdilla kattelin, että nyt tulee meinaan hyvänvärinen auto vastaan :thumbsup:. Morjenstelin vähän myöhässä :wave: .
フォレスター SG9

Kennedy
Viestit: 346
Liittynyt: 22 Huhti 2015, 14:40
Paikkakunta: Järvenpää
Viesti:

Re: Olitko se sinä ?

ViestiKirjoittaja Kennedy » 13 Touko 2016, 16:53

Sininen JDM Fore tuli vastaan hyrylässä iltapäivästä. Kuskin vissiin morjesti, mutta mulla kerkes käsinousta vasta kyljen kohdalla.
Forester S Turbo '99 - RIP

Avatar
hans
Viestit: 101
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 09:56
Paikkakunta: Kotka

Re: Olitko se sinä ?

ViestiKirjoittaja hans » 13 Touko 2016, 17:07

Kotkassa muutaman kerran tullu bongattua sininen blobeye imppu swrt-tarroilla varustettuna. Viime kerralla moikkasin gt legacyn puikoista. Joku täältä?
MY13 Outback TD
EX - MY97 Legacy 2.2 GX
EX - MY00 JDM Legacy GTB
EX - MY01 Forester S-Turbo
EX - MY92 Legacy 200
EX - MY07 Legacy 3.0R Spec.B
EX - MY90 1800 Pickup
EX - MY04 JDM Legacy GT WR-Limited
EX - MY11 Legacy Sport TD

ihme321
Viestit: 9
Liittynyt: 27 Helmi 2015, 10:02

Re: Olitko se sinä ?

ViestiKirjoittaja ihme321 » 14 Touko 2016, 20:35

Kennedy kirjoitti:Sininen JDM Fore tuli vastaan hyrylässä iltapäivästä. Kuskin vissiin morjesti, mutta mulla kerkes käsinousta vasta kyljen kohdalla.


Tunnustetaan nyt täälläkin. :thumbsup:
JDM Forester STi MY04
ex: JDM Impreza WRX STi 555 MY95

Avatar
Eräjorma
Jäsen
Viestit: 40
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:54
Paikkakunta: Varkaus

Re: Olitko se sinä ?

ViestiKirjoittaja Eräjorma » 15 Touko 2016, 20:41

Olikohan joku kerholainen tänään vähän kolmen jälkeen matkalla kohti Iisalmea vitostiellä? Siinä vähän ennen Iisalmea ajeli Kuopion suunnasta siniharmaa Levorg vastaan ja lapa nousi pystyyn, kuten myös itseltäni Outbackista.
Outback 2.5i Limited MY21

Avatar
ihaa
Viestit: 117
Liittynyt: 29 Maalis 2016, 09:27
Paikkakunta: ylä-savo

Re: Olitko se sinä ?

ViestiKirjoittaja ihaa » 15 Touko 2016, 20:46

Eräjorma kirjoitti:Olikohan joku kerholainen tänään vähän kolmen jälkeen matkalla kohti Iisalmea vitostiellä? Siinä vähän ennen Iisalmea ajeli Kuopion suunnasta siniharmaa Levorg vastaan ja lapa nousi pystyyn, kuten myös itseltäni Outbackista.


Ai se olit sinä joka ajoi vastaan. :)

Jeps, ihaan poppoo meni katsomaan Iisalmeen Angry Birdsejä, harvoin elokuvateatteri on täynnä mutta nyt oli. Poika etupenkillä tuumaskin, "iskä, kuka tuo oli joka ajoi Subarulla ? Minä siihen että en tuntenut mutta näin ne Subaru-kuskit toisilleen moikkailee kuten karavaanarit ja motoristitkin." :wave:
Levorg GT-N MY16

Avatar
Eräjorma
Jäsen
Viestit: 40
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:54
Paikkakunta: Varkaus

Re: Olitko se sinä ?

ViestiKirjoittaja Eräjorma » 15 Touko 2016, 21:02

ihaa kirjoitti:
Eräjorma kirjoitti:Olikohan joku kerholainen tänään vähän kolmen jälkeen matkalla kohti Iisalmea vitostiellä? Siinä vähän ennen Iisalmea ajeli Kuopion suunnasta siniharmaa Levorg vastaan ja lapa nousi pystyyn, kuten myös itseltäni Outbackista.


Ai se olit sinä joka ajoi vastaan. :)

Jeps, ihaan poppoo meni katsomaan Iisalmeen Angry Birdsejä, harvoin elokuvateatteri on täynnä mutta nyt oli. Poika etupenkillä tuumaskin, "iskä, kuka tuo oli joka ajoi Subarulla ? Minä siihen että en tuntenut mutta näin ne Subaru-kuskit toisilleen moikkailee kuten karavaanarit ja motoristitkin." :wave:


Näinhän se morjenstelu menee. :) Itse olin ajelemassa Iisalmesta takaisin tänne Kuopion kupeeseen, ja arvelinkin, että sinä olit liikkeellä, kun on tuo levorg vähän harvinaisempi vehje... :)
Outback 2.5i Limited MY21

Avatar
ihaa
Viestit: 117
Liittynyt: 29 Maalis 2016, 09:27
Paikkakunta: ylä-savo

Re: Olitko se sinä ?

ViestiKirjoittaja ihaa » 15 Touko 2016, 21:10

Eräjorma kirjoitti: on tuo levorg vähän harvinaisempi vehje... :)


Itse olen bongannut vasta kaksi Levorgia ja ne molemmat Oulussa. Mikähän tässä mättää kun ei kelpaa oikein kellekkään, onko se sitä kun nykyään moni haluaa sitä maavaraa ja tässähän sitä ei ole liiemmin. Ja onhan tämä jousitukseltaankin jäykempi kuin mitkään mun aiemmat autot, ehkä Lancer GTi kahdenkymmenen vuoden takaa oli samankaltainen.
Levorg GT-N MY16

Avatar
Jampsu
Viestit: 1209
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Olitko se sinä ?

ViestiKirjoittaja Jampsu » 16 Touko 2016, 02:49

ihaa kirjoitti:
Eräjorma kirjoitti: on tuo levorg vähän harvinaisempi vehje... :)


Itse olen bongannut vasta kaksi Levorgia ja ne molemmat Oulussa. Mikähän tässä mättää kun ei kelpaa oikein kellekkään, onko se sitä kun nykyään moni haluaa sitä maavaraa ja tässähän sitä ei ole liiemmin. Ja onhan tämä jousitukseltaankin jäykempi kuin mitkään mun aiemmat autot, ehkä Lancer GTi kahdenkymmenen vuoden takaa oli samankaltainen.

Varmasti 2L kone lisäis myyntiä ja manuaaliaski... Ei hirveästi aiheuta osto mielenkiintoa tollanen sportti farkku, mopo koneella ja automaatilla. Jdm levorgia vois joskus harkitakkin.
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.

Avatar
ihaa
Viestit: 117
Liittynyt: 29 Maalis 2016, 09:27
Paikkakunta: ylä-savo

Re: Olitko se sinä ?

ViestiKirjoittaja ihaa » 16 Touko 2016, 04:19

Jampsu kirjoitti:mopo koneella ja automaatilla..


Ja minä kun olen pitänyt ykskakkosia mopokoneena, jaa että ykskutosetkin.... :D

Tuo kyllä selventää sitten Levorgin suosion vähyyttä Subaru omistajien keskuudessa, me jotka ovat tulleet subarukuskeiksi muista merkeistä tuollainen ykskutonen kuuluu jo isolohkosarjaan ja automaattihan se alkaa olla jo itsestäänselvyys vaihteistoksi tässä kokoluokassa. Tuo ketju jossa kysyin "millaisella Subarulla ajat ?" kertookin sen että tyypillinen Subaru kuski ajaa tehokkaalla autolla, mulle oli itseasiassa yllätys tuo kuinka paljon oikealta ohjattavia Subaruita onkaan ja se että Legacytkin ovat lähes kaikki tuollaisia "tykkejä".
Ja saahan tämän ykskutosenkin n. kakssataa heppaiseksi joka kyllä näin perheenisän näkökulmasta alkaa täyttää jo "tykin" kriteerit, välillä kun tuntuu että jo näillä tehoilla kortti on turhan ohkaisesti lompakossa, mutta ehkä se johtuu siitä että mun edelliset autot ovat olleet oikeasti niitä "mopoja", vai miltä seuraava lista kuulostaa: 2 kpl:tta Toyotan hybridejä, 1.8 automaatti-astra, kahden litran vapari 900:nen...no olihan mulla se GTi-Lancer sentään joka ei 20 vuotta sitten ihan mopo ollut 140-heppaisella koneellaan, ei se ainakaan siltä tuntunut parikymppiseltä kuskilta jos kysyttiin.. :lol:
Levorg GT-N MY16

Urran
Viestit: 128
Liittynyt: 03 Kesä 2015, 06:48

Re: Olitko se sinä ?

ViestiKirjoittaja Urran » 16 Touko 2016, 06:41

Eihän siinä ennenkään mitään vikaa ole ollut tehdä normaalivarusteluun hengettömiä, hajuttimia ja mauttomia mopomoottoreita ja kuminauha variaattoreita - mut lähinnä kun ei Subaru ole muotoillut Levorgista Corollan näköistä lullaa tai markkinoinut sitä turvallisena, vähäkulutuksisena kukkasisusteisena mopona vaan sporttifarkkuna. Edes 200hv manuaalina ei lunastaisi Levorgin mainostusta tai ulkonäköä. Ja ajo ei etenkään lunasta, tää oikein korostuu variaattorin kera.

Se vaan kun Subarumiehet harmittelee kun ennen oli paremmin ja nytkin Japanissa on paremmin. Tuon mopon sijasta siellä on kys vessasta 296hv/400Nm 6MT versio - ja me saadaa tää. Monessa muussa paikassa 2.0 versio on optiona. Tosin en ymmärrä miksi mutta perus mallin 2.0DITistä ei saa manuaalia sielläkään - vaan ainoastaan STi versiosta. Voi olla et semmonen pitää uittaa joskus kun vanhemmasta aika jättää.

Avatar
ihaa
Viestit: 117
Liittynyt: 29 Maalis 2016, 09:27
Paikkakunta: ylä-savo

Re: Olitko se sinä ?

ViestiKirjoittaja ihaa » 16 Touko 2016, 07:08

Urran kirjoitti:
Tuon mopon sijasta siellä on kys vessasta 296hv/400Nm 6MT versio - ja me saadaa tää..


Kuinkakohan kalliit käyttökulut tuollaisella kolmesataa heppaisella Levorgilla olisikaan ? Ehkä mä vaan ajattelen liian kustannustehokkaasti kahden Toyotan jälkeen. :wtf:
Levorg GT-N MY16

Reetuhai2
Jäsen
Viestit: 1090
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Vihti

Re: Olitko se sinä ?

ViestiKirjoittaja Reetuhai2 » 16 Touko 2016, 07:43

Lähes samat ku muissaki. Jotku osat maksaa hiukka enemmän, kulutus samaa luokkaa.

Avatar
Shakal
Viestit: 357
Liittynyt: 18 Heinä 2015, 00:52
Paikkakunta: Lieto

Re: Olitko se sinä ?

ViestiKirjoittaja Shakal » 16 Touko 2016, 08:01

Ei Levorg aiheuta täälläkään oikein minkäänlaisia omistushaluja, juuri moottorin ja vaihteiston takia. 300 heppainen versio kiitos kovalla askilla.


Pitänee seuraavaksi harkita perheen käyttöautoksi tuota Impreza STI GV (sedan) koppaa, jos samassa merkissä pysytään, sitten kun nykyinen bugeye alkaa kyllästyttää. Vaimo vielä ainakin on täysin tyytyväinen, itselläni jo vähän autokuumetta pukkaa ja kyllä se Subarun suuntaan nojailee.
Impreza WRX Bugeye ej207, MoccaDynamite Kawasaki

Urran
Viestit: 128
Liittynyt: 03 Kesä 2015, 06:48

Re: Olitko se sinä ?

ViestiKirjoittaja Urran » 16 Touko 2016, 08:59

Joo siis molemmat on ahdettuja mut ei super kireitä turbokoneita = huoltokulut samat. Jos molemmissa olisi Bilstein ja STi yhdessä tehty alusta niin molemmissa olisi iskarit kalliit - jos vain 2-litraisessa niin sitten ei voi verrata kun toinen on parempi. EU kulutusta jos kattoo ni väitän et 2.0DIT manuaalilla söis about 0,5L/100km kun johan toi 13 vuotta vanha 2.0 Dual-AVCS menee alle kasin keskikulutusta nurkkapyörittelyssä.

Oman elämänsä yhden osa-alueen voi helpostikkin pilata mm. Valitsemalla autonsa aina kustannuslaskelmalla. Mun mielestä ei kannata ostaa koskaan tylsiä autoja riippumatta kuluista. Automaatti on yks tapa pilata auto - mut niitäkin on eri. Esim 11v vanha Prodrive Momentinmuunninautomaatti on aivan eri maailmasta kun Levorgin nykyinen variaattori (käytökseltään lähellä 8-lovisia ZFiä). Mun mielestä sekin on hyvä lähinnä verkonpainona.

Avatar
tuRboman
Viestit: 505
Liittynyt: 06 Maalis 2015, 22:18

Re: Olitko se sinä ?

ViestiKirjoittaja tuRboman » 16 Touko 2016, 09:32

Mielipiteitä ja p*rs*r*ikiä :clap:

Minä sanoisin, että huono automaatti aina hyvän manuaalin peittoaa. Ei jaksa järjestellä hammasrattaita kepillä samalla kun ajaa :lol:
No joo.. jokainen makujensa ja tarpeidensa mukaan. Sitä kun on vähään tottunut niin jopa CVT tuntuu hienolta!
Subaru Outback 2.5i CVT 2015
Subaru Forester 2.5XT at 2006

Sandman1
Viestit: 590
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 19:08

Re: RE: Re: Olitko se sinä ?

ViestiKirjoittaja Sandman1 » 16 Touko 2016, 12:26

tuRboman kirjoitti:No joo.. jokainen makujensa ja tarpeidensa mukaan. Sitä kun on vähään tottunut niin jopa CVT tuntuu hienolta!


Vielä kun sais noi virtuaaliset pykälät pois... [emoji34]
Pyörä joka ei vedä Se JARRUTTAA! 4X4
Etuveto? Joku veikkauksen uus peli vai?!?
Tehokkuus on pitkälle kehitettyä laiskuutta!
Failure is always an option -Mythbusters-
When in doubt, add something heavy. -Mythbusters old motto-

Avatar
tuRboman
Viestit: 505
Liittynyt: 06 Maalis 2015, 22:18

Re: Olitko se sinä ?

ViestiKirjoittaja tuRboman » 16 Touko 2016, 13:03

+1

Niihinkin jo kyllä tottunut.
Subaru Outback 2.5i CVT 2015
Subaru Forester 2.5XT at 2006

Avatar
Jampsu
Viestit: 1209
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Olitko se sinä ?

ViestiKirjoittaja Jampsu » 17 Touko 2016, 02:10

ihaa kirjoitti:
Urran kirjoitti:
Tuon mopon sijasta siellä on kys vessasta 296hv/400Nm 6MT versio - ja me saadaa tää..


Kuinkakohan kalliit käyttökulut tuollaisella kolmesataa heppaisella Levorgilla olisikaan ? Ehkä mä vaan ajattelen liian kustannustehokkaasti kahden Toyotan jälkeen. :wtf:

Kyllä ainakin tällä perheenisällä itku pääse jo ton vajaa 200hv diesel foresterin kanssa, n.430Nm vääntö kuitenkin pelastaa vähän. Edellinen käyttö subaru oli kuitenkin n.400hv 4gen legacy.
Piti vaan saada harraste auto erikseen ja tehdään nyt sit sellanen harrastelaite millä ei ole väliä vaikka välillä pajalla onkin :twisted:
Eikä näiden kanssa mietitä jos menee tonni, kaks tai vaikka viis :crazy:
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.

Avatar
Qulle
Hallitusjäsen
Viestit: 1725
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:29
Paikkakunta: Salo

Re: Olitko se sinä ?

ViestiKirjoittaja Qulle » 17 Touko 2016, 06:33

Tuossahan se tulikin, harrastepelit erikseen. CVT kelpais mulle tohon käyttis outbackiin, vaikka hyvin tolla 4eat-tomaatillakin pärjää.

Aiheeseen liittyen eilen oli Salon kaupungintalon vieressä sininen BRZ parkissa, olikos kerholaisia?

Lähetetty minun Nexus 5 laitteesta Tapatalkilla
Outback 2.5 AT -05
Legacy 200 -92
Legacy 2.0 -93

Avatar
ihaa
Viestit: 117
Liittynyt: 29 Maalis 2016, 09:27
Paikkakunta: ylä-savo

Re: Olitko se sinä ?

ViestiKirjoittaja ihaa » 17 Touko 2016, 10:51

Jampsu kirjoitti:Eikä näiden kanssa mietitä jos menee tonni, kaks tai vaikka viis :crazy:



Eikös Subarun pitänyt olla yhtä luotettava merkkinä kuin Toyotakin, loppujen lopuksi sekin oli yksi syy miksi valitsin juuri Subarun. Kyllä se tonni pitäisi riittää ensimmäisen 10 vuoden aikana tulleisiin "yllätyksiin".

nimim. 14 vuotta Saab 900:lla ja ilman korjauksia, äänenvaimentimia sai tosin pari vaihtaa ja kerran putkiston katin takaa.
Levorg GT-N MY16

Avatar
Mauri H
Viestit: 663
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:00
Paikkakunta: Salo

Re: Olitko se sinä ?

ViestiKirjoittaja Mauri H » 17 Touko 2016, 11:16

ihaa kirjoitti:
Jampsu kirjoitti:Eikä näiden kanssa mietitä jos menee tonni, kaks tai vaikka viis :crazy:



Eikös Subarun pitänyt olla yhtä luotettava merkkinä kuin Toyotakin, loppujen lopuksi sekin oli yksi syy miksi valitsin juuri Subarun. Kyllä se tonni pitäisi riittää ensimmäisen 10 vuoden aikana tulleisiin "yllätyksiin".

nimim. 14 vuotta Saab 900:lla ja ilman korjauksia, äänenvaimentimia sai tosin pari vaihtaa ja kerran putkiston katin takaa.


No Jampsu puhuu harrasteautosta jolla ajetaan radalla, niissä ei ole kustannusten ylärajaa.

Vanhaa Saabia nyt ei kannata verrata nykyautoon. Vanhat W124 Mersutkin olis sikaluotettavia, jopa ne paremmin varustellut versiot. Silloin autot vielä rakennettiin oikeasti kestämään kuten pesukoneetkin, ja toisekseen nykyautot on niin ladattu täyteet elektroniikkaa ja Can-väylää sun muuta vikaherkkää laitetta, että on aivan utopististä kuvitella ajavansa uudella autolla enää 14 vuotta ilman korjauksia.

Subaru kyllä sikäli on hyvin tehty ja luotettava auto verrattuna moneen muuhun, mutta vikoja niissäkin on nykyään tupannut olemaan. Ja jopa suunnittelun kukkasia saksalaisten tapaan, esim. takatukivarsien pallonivelet.

Tehojutuista on sanottava että 200hv /1600 kg ei kyllä todellakaan ole mikään tykki, ei edes pirteä auto, hermot sellaisella nuhapumpulla vaan menee :lol:

Edit: ollaan kyllä niiiiin kaukana otsikon aiheesta.
BMW 330D xDrive
H-D:t Fat Bob ja XR1200

Aikanaan nautiskeltu:
Forester XT MY10
Outback TD MY10
Forester S-Turbo MY99
Legacy 200 MY92

Tenox
Viestit: 188
Liittynyt: 14 Loka 2015, 23:52

Re: Olitko se sinä ?

ViestiKirjoittaja Tenox » 18 Touko 2016, 12:31

SatKS parkkiksella tänään varsin hyvännäköinen WRX STI Imppu, harmaa. Kivekseni vetäytyivät kateudesta vatsaonteloon scooppia katsellessa.
Exät: Outback - H6 - MY07 ja WRX - MY01

Avatar
MaPeKu
Viestit: 96
Liittynyt: 03 Helmi 2015, 09:50
Paikkakunta: Helsinki

Re: Olitko se sinä ?

ViestiKirjoittaja MaPeKu » 18 Touko 2016, 13:00

Munkan ostarilla keskiviikkona 18.5. puoli kahdentoista maissa musta Forester XT viereisessä ruudussa, kävin kaupassa sillä viereisessä ruudussa olleella sinisellä. Kyllä kelpaa!
Forester XT MY07 4EAT

Avatar
Jampsu
Viestit: 1209
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Olitko se sinä ?

ViestiKirjoittaja Jampsu » 18 Touko 2016, 21:02

ihaa kirjoitti:
Jampsu kirjoitti:Eikä näiden kanssa mietitä jos menee tonni, kaks tai vaikka viis :crazy:



Eikös Subarun pitänyt olla yhtä luotettava merkkinä kuin Toyotakin, loppujen lopuksi sekin oli yksi syy miksi valitsin juuri Subarun. Kyllä se tonni pitäisi riittää ensimmäisen 10 vuoden aikana tulleisiin "yllätyksiin".

nimim. 14 vuotta Saab 900:lla ja ilman korjauksia, äänenvaimentimia sai tosin pari vaihtaa ja kerran putkiston katin takaa.

Aika pienellä meinaat selvitä. Esim. Foresteriin saat tolla tonnilla pelkät takatukivarret n.400€/kpl + 10v aikana varmasti menee iskarit vaihtoon. Niin ei se 2000€ kaukana.
Meillä on vissiin jo kertaalleen vaihdettu takatukivarret ja seuraavalle leimalle menee vaihtoon ja 5v vanha auto. Sekä tuulilasi vaihdettu kerran, jossei ole vakuutusta ~600€. Jos sama tuuri jatkuu niin ens talven jälkeen menee vaihtoon.
Aika ylioptimistista kuvitella et tonnilla selviäis 10v.
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.

Rauhallinen Erkki
Viestit: 105
Liittynyt: 03 Helmi 2015, 23:20

Re: Olitko se sinä ?

ViestiKirjoittaja Rauhallinen Erkki » 18 Touko 2016, 21:39

Jampsu kirjoitti:Meillä on vissiin jo kertaalleen vaihdettu takatukivarret ja seuraavalle leimalle menee vaihtoon ja 5v vanha auto.


Mutta paljonkos Forella ajettu? Viis vuotta ei sinällään kerro mitään.
MY12 XV 2.0i S-CVT

ex.MY12 OB 2.5i CVT UA Ivory
ex. MY10 Legacy STW 2.5i CVT VA

Rauhallinen Erkki
Viestit: 105
Liittynyt: 03 Helmi 2015, 23:20

Re: Olitko se sinä ?

ViestiKirjoittaja Rauhallinen Erkki » 18 Touko 2016, 22:26

Ihaalle kommenttina vaan, että tuskin mihinkään katastrofiin ajaudut Levorgin kanssa. Sulla on uusi auto, mistä tykkäät, joten nauti siitä. Käyttöautoina nämä on kyllä varmatoimisia, jos perushuolloista ei tingi.

Ihan eri asia on sitten se jos viedään homma harrastuksen tasolle, kompetenssia jos on, tyyliin: kone laukee perjantaina...lyödään lippis takaraivolle, ostetaan keissi kaljaa ja viedään se loputon into ja "knowhow" talliin, missä rakennetaan mosa uudestaan viikonlopun aikana ja ajetaan sillä maanantaiaamuna töihin. Ja emäntä jää vilkuttamaan kinttua sinne makkarin ovelle. :tard:

Omat kokemukset on kyllä kaikenkaikkiaan positiivisia. 0 kpl huolto-ohjelman ulkopuolisia korjauskäyntejä so far (kopkop). Ja saa antaa paskaakin. Ja pitää. Ajamista varten tehty.
MY12 XV 2.0i S-CVT

ex.MY12 OB 2.5i CVT UA Ivory
ex. MY10 Legacy STW 2.5i CVT VA


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa

cron