Sivu 1/1

Duke Engines - Aksiaalimoottori. Tulevaisuuden juttu?

Lähetetty: 11 Maalis 2015, 17:03
Kirjoittaja Mauri H
Ei huono idea, tähän kun saadaan joku varteenotettava firma (mieluiten ei jenkkiläinen :lol: ) mukaan niin voi alkaa tapahtumaan.

http://www.motouutiset.fi/fi/moottoripy ... ref=newest

Re: Duke Engines - Aksiaalimoottori. Tulevaisuuden juttu?

Lähetetty: 11 Maalis 2015, 17:20
Kirjoittaja subaru
Aika mielenkiintoinen... toivottavasti nähdään jossain vaiheessa tuotannossa!

Re: Duke Engines - Aksiaalimoottori. Tulevaisuuden juttu?

Lähetetty: 12 Maalis 2015, 22:04
Kirjoittaja Razorlives
Vihdoin joku tekee jotain fiksua.. monasti itte manaillut kuinka perusmäntämoottori on hölmö, ja taas vankkelissa laakerit liian lähellä palotilaa...

Re: Duke Engines - Aksiaalimoottori. Tulevaisuuden juttu?

Lähetetty: 12 Maalis 2015, 22:12
Kirjoittaja mechanix
Yritys ei ole mikään propellihattusetien temmellyskenttä vaan täynnään vakavasti otettavaa insinööri- ja tohtorivoimaa, jotka ovat 17 vuoden ajan kehittäneet moottoria.

Kyllähän tuosta vois kohta tulla jo valmista... :mrgreen:

Re: Duke Engines - Aksiaalimoottori. Tulevaisuuden juttu?

Lähetetty: 12 Maalis 2015, 22:17
Kirjoittaja Hakala
Razorlives kirjoitti:Vihdoin joku tekee jotain fiksua.. monasti itte manaillut kuinka perusmäntämoottori on hölmö, ja taas vankkelissa laakerit liian lähellä palotilaa...

Laakerit liian lähellä palotilaa.. Onko siitä ollut paljonkin haittaa?

Re: Duke Engines - Aksiaalimoottori. Tulevaisuuden juttu?

Lähetetty: 13 Maalis 2015, 08:07
Kirjoittaja jtuomain
Luulisihan tuon aksiaalimoottorin autonvalmistajia kiinnostavan, 6 miljoonaa aika pieni summa niissä hommissa.

Re: Duke Engines - Aksiaalimoottori. Tulevaisuuden juttu?

Lähetetty: 13 Maalis 2015, 13:56
Kirjoittaja khalonen
Jotenkin maalaisjärjen vastainen tuollainen kampikoneisto vs. perinteinen yksinkertaisin kampi edestakaisen liikkeen muuttamiseen pyöriväksi. Tulee isoja voimia johonkin suuntaan? Laakeroinnin kesto? Onko venttiilikoneiston poistaminen isompi etu sitten evt.
Hydraulimoottorissa ja pumpuissahan sama idea yksinkertaisemmalla swashplatella mutta ohivuodot ei paljon haittaa...

Re: Duke Engines - Aksiaalimoottori. Tulevaisuuden juttu?

Lähetetty: 13 Maalis 2015, 18:20
Kirjoittaja Razorlives
Hakala kirjoitti:
Razorlives kirjoitti:Vihdoin joku tekee jotain fiksua.. monasti itte manaillut kuinka perusmäntämoottori on hölmö, ja taas vankkelissa laakerit liian lähellä palotilaa...

Laakerit liian lähellä palotilaa.. Onko siitä ollut paljonkin haittaa?

No en tiedä.. Ne vankkelithan tunnetusti kestää yli 200k km?? :laughing7:

Re: Duke Engines - Aksiaalimoottori. Tulevaisuuden juttu?

Lähetetty: 13 Maalis 2015, 19:30
Kirjoittaja Jampsu
Razorlives kirjoitti:
Hakala kirjoitti:
Razorlives kirjoitti:Vihdoin joku tekee jotain fiksua.. monasti itte manaillut kuinka perusmäntämoottori on hölmö, ja taas vankkelissa laakerit liian lähellä palotilaa...

Laakerit liian lähellä palotilaa.. Onko siitä ollut paljonkin haittaa?

No en tiedä.. Ne vankkelithan tunnetusti kestää yli 200k km?? :laughing7:

Pikemminkin 100tkm on wankkelille riittävästi.

Re: Duke Engines - Aksiaalimoottori. Tulevaisuuden juttu?

Lähetetty: 13 Maalis 2015, 20:38
Kirjoittaja Hakala
Razorlives kirjoitti:
Hakala kirjoitti:
Razorlives kirjoitti:Vihdoin joku tekee jotain fiksua.. monasti itte manaillut kuinka perusmäntämoottori on hölmö, ja taas vankkelissa laakerit liian lähellä palotilaa...

Laakerit liian lähellä palotilaa.. Onko siitä ollut paljonkin haittaa?

No en tiedä.. Ne vankkelithan tunnetusti kestää yli 200k km?? :laughing7:

Kestää mitä kestää, mutta ei kai se sentään edellämainitusta johdu

Mäntämoottoreihin verrattuna aika vähissä on laakerivauriot, edes viritetyissä. Iskunpituudesta, tai puuttesta, johtuen

-

Ei tuo dukekaan ihan uusi keksintö ole kun jo useampi vuosi sitten viimeksi pyöri mainosvideot foorumeilla

Youtubessa muitakin mullistavia uusia moottorikeksintöjä, mutta taitaa jäädä aika pieniksi tuotantomäärät