HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Subarun päästöt

Keskustelua melkein mistä vaan...
jukki
Viestit: 3
Liittynyt: 09 Marras 2018, 14:52

Subarun päästöt

ViestiKirjoittaja jukki » 08 Elo 2019, 15:08

Ensi vuonna EU:ssa päästörajat tiukentuvat ja autotehtaan on tuotettava autoja, joiden keskimääräinen päästö on 95 g/km. Ylimenevästä osasta joutuu maksamaan sakkoja 95 eur/g/auto. (esim. https://www.motiva.fi/ratkaisut/kestava ... maaraykset)

Jos katson Subarun tämän päivän hinnastoa, niin malliston keskimääräiset WLTP-päästöt ovat yli 180 g/km luokkaa. Tästä laskemalla saadaan sakon määräksi 8000 euroa/auto. En tiedä lasketaanko sakko WLTP-päästöistä vai tästä laskemalla saadusta NEDC-päästöstä, mutta sakko on kuitenkin huomattavan paljon.

Jäin vaan ihmettelemään tätä kuviota, että pitääkö tuo yllä kirjoittamani paikkansa, ja jos pitää niin onko kellään tietoa miten valmistajat aikovat tämän ratkaista? Subarun sähköauto lienee vielä muutaman vuoden päässä, eikä e-boxerkaan pääse lähellekään tuota 95g/km-päästöä.

Eihän tämä pelkästään Subarun ongelma toki ole, mutta nyt kun täällä ollaan...
2018 Outback 2.5i CVT ridge

Ex: 2013 Outback 2.0 TD CVT
Ex: 2010 Outback 2.0 TD

+14 muuta vääränmerkkistä autoa

nemola
Jäsen
Viestit: 632
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 10:25

Re: Subarun päästöt

ViestiKirjoittaja nemola » 08 Elo 2019, 21:07

Ei näytä hyvältä subaru.fi:n hinnasto. XV ja Impreza ei enää 2,0 vaparilla vaan ainoastaan 1,6:lla ja Levorg ei enää 1,6 bensaturbolla vaan 2,0 vaparilla. Henk.koht. mielenkiintoa nuo eivät herätä, mutta toki tarkkailen tilannetta jatkossakin. Subarun mallipolitiikkahan on ollut vähemmän tavallista ennenkin, mutta ei voi olla ihmettelemättä edelleenkin, että miksi 1,6 bensaturboa ei laitettu e-boxerinkin polttomoottoriksi, kun ei se vaparikaan ole mikään ilmaston pelastaja. En näe Subarun malliston päästöpelastusta nyt dieselistä luopumisen jälkeen ennen täyssähkömallia ja/tai lataushybridiä (jälkimmäiset tosin käytännössä keskimääräisellä ajoprofiililla ovat laillistettua autoveronkiertoa).
Impreza GT SPW MY98
There is no showtime like snowtime.

nemola
Jäsen
Viestit: 632
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 10:25

Re: Subarun päästöt

ViestiKirjoittaja nemola » 14 Elo 2019, 10:54

jukki kirjoitti:Ensi vuonna EU:ssa päästörajat tiukentuvat ja autotehtaan on tuotettava autoja, joiden keskimääräinen päästö on 95 g/km. Ylimenevästä osasta joutuu maksamaan sakkoja 95 eur/g/auto. (esim. https://www.motiva.fi/ratkaisut/kestava ... maaraykset)


Sattumalta tänään osui silmään Kauppalehden jutusta, että "CO2-päästöissä valmistajakohtainen 95 gramman keskimääräinen päästöraja astuu voimaan vuonna 2021". Tiedä sitten mikä tuossa on lähteenä, mutta uskoisin siihen mennessä Subarun saavan Toyotan tuella jo uutta hybridiä markkinoille.

http://www.subaruclubfinland.net/keskustelu/viewtopic.php?f=28&t=188&p=42180#p42180
Impreza GT SPW MY98
There is no showtime like snowtime.


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa