smacine kirjoitti:Joopa joo, Land Cruiseri meidänkin pihassa seisoisi ilman suomen nykyistä veropolitiikkaa. Nyt mennään parhaalla mikä tarpeet täyttää ja mihin ja minkä ylläpitoon budjetti riittää, -09 riisseli fore.. Onnittelut uudesta kiesistä!
Ulkoperä kirjoitti:Sen verran pitää tätä nostaa että tuli käytyä uusi Outback koeajamassa. Oli tarjolla Field-malli (vaikka olisin toivonut Touringia että olisi päässyt testaamaan onko penkit & poppikoneet vähintään yhtä hyvät tai paremmat kuin edellisessä Summitissa). Penkit olivat kyllä muuten mukavalla tavalla napakamman oloiset ja Startex-materiaali tuntui myös miellyttävältä ja varmaan kestävämmältäkin kuin nahkaversio. Ajoltaan hyvin samanoloinen kuin edellinen malli, tosin mitään normaalia hiekkatietä vaativampaa ei tullut vastaan. Keskinäyttö oli toki huomattava muutos aiempaan ja eri valikoissa liikkuminen tuntui loogiselta ja nopealta. Navin puuttuminen yllätti, mutta Android autollahan (sääli ettei ollut langaton) saa esim Wazen aika helposti käyttöön. Mittariden keskellä oleva näyttökin oli freesattu mukavasti ja siitä järkyttävästä diskovalosta joka näyttää bensankulutusta päästy hienosti eroon. Ehkä vähän tottumista tulisi vaatimaan "köyhän miehen hud" eli ne ledit siinä ratin takana jotka heijastuvat aina tuulilasissa eri tilanteissa. Ulkonäkö oli kyllä kivasti uudistunut mutta muuten tosiaan vaikutti aika samalta kuin vanha. Ihmettelen kyllä miten tulee myynti vetämäään kun ei ole minkäänlaista hybridi-versiota tarjolla.
smacine kirjoitti:Joopa joo, Land Cruiseri meidänkin pihassa seisoisi ilman suomen nykyistä veropolitiikkaa. Nyt mennään parhaalla mikä tarpeet täyttää ja mihin ja minkä ylläpitoon budjetti riittää, -09 riisseli fore.. Onnittelut uudesta kiesistä!
Subbeman kirjoitti:smacine kirjoitti:Joopa joo, Land Cruiseri meidänkin pihassa seisoisi ilman suomen nykyistä veropolitiikkaa. Nyt mennään parhaalla mikä tarpeet täyttää ja mihin ja minkä ylläpitoon budjetti riittää, -09 riisseli fore.. Onnittelut uudesta kiesistä!
Moi smacine. Ajattelin vähän koettaa vääntää vähän "veistä haavassasi", sori
Tässä kuvat Land Cruiserista varusteltuna käyttötarkoituksempaan muotoon, omaa käyttötarvettani ajatellen. Tähän on nyt tehty seuraavat muutokset topicissa viime vierailuni jälkeen (viime kesän ja syksyn aikana) :
* Terratamerin alustan korotussarja
* Etuakselin 100% lukko (takana ja keskellä oli jo valmiiksi)
* AFN:n offroad-puskuri ja valojen päivitys LED:eille
* Lisäpitkät
* Etuvinssi
* Takavinssi
* Peräkoukun lasku vetokorkeuteen
* Offroad-rengastus Ballisticin vanteilla (CF 3000:t, 285/70/17)
* Binarin polttoainekäyttöinen moottorilämmitin (5S)
* Ohjelmiston päivitys (suodattimet ennallaan)
* Alustasarjan ja puskurin muutoskatsastus (tehty, leimattu)
* Alustan puhdistus, suojakäsittely ja massaus
* Metecin pohjapanssari
Hyttiin tulossa vielä ainakin toiselle akulle päälle/pois -vääntökatkaisija, Jossain vaiheessa luultavasti tulen vaihtamaan vielä tuon ankkurin (peräkoukun) irrotettavaan malliin. Ehkä jotain pientä muutakin vielä...
smacine kirjoitti:Subbeman kirjoitti:smacine kirjoitti:Joopa joo, Land Cruiseri meidänkin pihassa seisoisi ilman suomen nykyistä veropolitiikkaa. Nyt mennään parhaalla mikä tarpeet täyttää ja mihin ja minkä ylläpitoon budjetti riittää, -09 riisseli fore.. Onnittelut uudesta kiesistä!
Nami Nami
Tänään käytin Foren 360tkm huollossa Sorsalla ja leimasivat siinä sivussa että vuosi mennään taas. Tämä talvi pikkuisen vähemmällä metelillä. Tuli hankittua Continentalin testivoittajakitkat, ihan että olis mukavan turvallinen vetää paattia myöhään syksyyn.. No nyt tuli sit jäät ajoissa ..
On noi nykykitkat vaan aika miellyttävät ajella. Minäkin vannoutunut nastamies olen ollut. No luultavasti muutaman kerran tänäkin talvena tulee nastoja ikävä mutta silloin mennään sit kieli keskellä suuta.
Ei muuta kun mukavia kilometrejä Land Cruiserilla (mä lykkään menemään vaan priuksella sillon kun eukko on samaan aikaan liikenteessä, se mokoma vie aina foren )
Ulkoperä kirjoitti:Onkos kukaan muuten joutunut akkua vaihtamaan jo tähän vuosimalliin? Itsellä nyt reilu 40k mittarissa ja vähän yllättäen akku jouduttiin uusimaan. Eberihän vie tosi paljon akkua, mutta itsellä ollut tosi maltillisella käytöllä (korkeintaan 20 kertaa käyttänyt 2v aikana) Toinen ylläri oli se, ettei moottoritilaan mahdu kovinkaan isoa akkua ja oli tyydyttävä 65Ah kun kuulemma 90Ah on suositus mikäli on polttoainekäyttönen lisälämmitin käytössä.
Sandman1 kirjoitti:Mulla meni tosta akku 1,5v kohdalla. Ei ollu kolmeekyppiä ajettu. Takuuvaihtona meni.
Ei tosiaan sovi paljon suurempi patteri.
Mulla on tulossa uus OB, joten Kittilässä olis tommoset Thulet kohta joutilaat...
Subbeman kirjoitti:Muuten, ystävän neuvo sinulle; älä vaihda seuraavaan uudemman korimallin Forreen. Tuossa sinun forren vuosimallissa oli huomattavasti parempi alusta, erityisesti mukavampi ajella kuin siitä seuraava uudempi alustaversio. Meillä oli sama tilanne silloin, kun oli -09 bensaforre. Hallitus tykkäsi kovasti sillä ajella. Kun vaihdoin uudempaan (-13 malliin), tuo korimallin käytös sai puolisolta täystyrmäyksen. Tämähän on tällainen "pomppuheikki" ja paljon huonompia ajaa kuin se edellinen malli. Ja niin se oli myös omasta mielestäni. No, sen verran paljon sain sen ajo- ja kyytiominaisuuksista kuulla, viikosta toiseen, että lopulta päädyin päivittämään sen Outbackkiin. Sehän oli sitten jo taas aivan ok mukavuudeltaan myös maanteillä. Maasto-ominaisuuksien takia lopulta sekin sitten vaihtui (nälkä kasvaa "syödessä")
Eli kokemusta Subaruistakin on, ihan hyvääkin sellaista....
hannu_s kirjoitti:Subbeman kirjoitti::
Sama vika täällä kun muka "päivitin" 2010 Outbackista tuohon 2012 XV:hen. Ihan kamala jänöjussi asiaa hieman auttoi H&R +25mm jouset ja nyt talvella 215/70r16 rengastus mutta siltikin vielä nypyttää häiritsevästi joissain tilanteissa. En tiedä että olisiko sittenkin pitänyt vielä Bilstein B6 laittaa iskunvaimentimiksi kun ameriikassa tuntuu olevan lääke ainakin tähän sinun mainitsemaan korimallin foreen. (ja nyttemmin olen katsonut sellaisista tarjontaa, eli ojasta allikkoon nypytyksen suhteen? )
Aikaisemmin ennen nykyistä Outbackkia oli 2018 XV ja se oli jo paaaaljon parempi alustan osalta.
Mutta aiheen kysymykseen, järkeväähän se ei ikinä ole auton hankkiminen soviet finlandiassa mutta mitä itsellä ollut tuo 2019 "ouchmyback" niin onhan se eläin nyt kun on oikea talvi Sport asennossa CVT aika nätisti työntää vetoa suht viiveettä ja manuaalimalleista tuttua käytöstä on mutkassa silloin. Ja vaikkakin on itsellä pelkkä Active niin on siinäkin mukavasti varusteita omaan makuun.
Ulkoperä kirjoitti:
Taakkatelineetkin pitäisi hankkia ja suksiboksi kanssa jos ensi vuonna pääsisi roadtrippailemaan. Thulen telineitä aattelin kun niistä on aiempia hyviä kokemuksia. Mallina tuo jossa tanko on suoran upotettuna jalkaan eikä tule katon reunojen yli ollenkaan
Subbeman kirjoitti:Kiitos käyttökokemusten jakamisesta. Näitä on aina mukava ja mielenkiintoista lukea.akustisten parkkitutkien puute. Jotenkin noihin oli aiemmissa autoissa tottunut ja kamerathan tuossa ovat erinomaiset, mutta jotenkin parkatessa ainakin alussa oli fiilis että olisi kiva kuulla vähän piippauksia että kuinka lähellä esteitä ollaan. Toistaiseksi en ole onneksi mihinkään osunut..
Samaa mieltä. Äänimerkki olisi huomattavasti parempi kuin pelkkä kamera. Ei vain oikein osaa luottaa kameraan niin täysin, toisaalta kulmia pitää melko huolella opiskella että ne saa menemän "kaaliin" milloin ollaan äärirajoilla. Kamerien linssit myös likaantuu talviolosuhteissa todella herkästi ja niitä joutuu sitten aina pyyhkäisemään sormella tai paperilla ennnen parkkeerausta, jos haluaa parkkeerata ahtaaseen paikkaanjos moottorin sammuttaa ennenkuin vaihde on parkilla, ei ovia saa lukkoon ja tulee "avain puuttuu" virheilmoitus. Tilanne pitää korjata käynnistämällä moottori, vaihtamalla sitten vaihde parkille ja sitten taas virrat pois. Eikös tässäkin riittäisi vain se, että laittaa vaihteen parkille (kuten muilla merkeillä)
Riittää kun laittaa vaihteen parkille ja napauttaa kerran virtapainiketta, ei moottoria tarvitse käynnistää uudelleen.bensankulutus. normaalissa motariajossa kulutus pyöri ensin reilussa 8 litrassa, mutta nyt pienellä kaasujalan keventämisellä ja aktiivisella vakkarinkäytöllä ollaan jo alle 7.5 litran.
Onko kukaan oikeasti mitannut, paljonko on ero bensankulutuksella jos käyttää sporttia intelligentin tilalta? Sport reagoi niin paljon paremmin kaasuun, että itsekin käyttäisin sitä mieluiten. Sehän nostaa kierroksia parilla-kolmella sadalla, mutta vastaakin kaasun liikkeisiin sitten vaan niin paljon jouhevammin ja nopeammin, että sillä ajaisi kaikkein mieuimmin vaikka koko ajan. Itse en ole tässä huomannut sitä pykäläongelmaa mitä jotkut aiemmin kommentoivat häirinneen. Eli en ole kiinnittänyt huomioita intelligentin pykältämisiin. Johtunee siitä, että tämä on siltikin vaan niin sata kertaa parempi vaihteisto kaikin puolin kuin siinä edellisessä omassa kuminauha-huutaja versiossa (forester vm -13)jarrut vinkuu! Tämä Subarun oman huollon mukaan kuulemma jonkunlainen tyyppivika joka johtuu subarun käyttämistä jarrupala/levymateriaaleista. Korjauksena ehdottavat että painelee sitä jarrua vähän reippaammin vaikka motarilta ramppia noustessa, mutta tämä ei välttämättä poista ongelmaa ollenkaan, tai se tulee käytännössä heti takaisin. Vähän haisi tuuhealta tämä selitys..
Ei ole tyyppivika. Ei minulla ole vinkunut ollenkaan. Olen nyt ajanut 13 tkm, ja pitäisi käyttää ensimmäisessä huollossa, jossa on tarkoitus poistattaa myös tuo rengaspaineen merkkivalo (en laittanut niitä kalliita paineen tunnistaja venttiileitä). Huollon selitykset ei oikein tunnu oikeilta, omaakaan kokemusta vasten. Itse varmaankin vaihdattaisin ne jarrupalat toisiin?
Tähän väliin kysymys. Miten saan ohjelmoitua tuon kelvottoman radion niin, ettei se aina pärähdä automaattisesti soimaan kun laitan virran päälle? En ole löytänyt tuohon konstia ja on ärsyttävää kun pitää joka kerta erikseen sammuttaa radio kun panee virran päälle, jollei sitten halua alkaa aina kuuntelemaan musaa heti penkkiin istuessa!
Summarum, itsekin olen kokolailla tyytyväinen. Maavarankin sain nostettua talvirengastuksella lähelle forren mittoja. Eroksi jäi enää puoli senttiä maavarassa forren hyväksi. Tarvin maavaraa nimenomaan talvikäytössä. Kesärengastus on vakio ja sillä maavara on siis se "vain" 20 cm . Tosi tiukkaan paikkaan en ole vielä päässyt testaamaan kulkua, mutta eiköhän sekin vielä järjesty talven mittaan. Sainhan forrenkin ajettua kiinni lapiohommiin asti kun piti rajoja kokeilla:D. Ainakin peräkärryn kanssa meni melko pahastakin paikasta mökkireissulla viime viikolla, kun mönkkäri oli painona kyytissä.
Kuljettajan penkki on kyllä aika huono myös omaan makuuni (monen muunkin kommentoijen tapaan) ja saattaa mennä itselläkin penkki vaihtoon. Tosin tämäkin voi kestää, kun joka hankintaa pitää "pihtata" kun minusta tuli Subarun maahantuojan ja myyjälkiikkeen markkinointipolitiikan kallis uhri. Ei ole kiva huomata viikko pari sen jälkeen kun on hakenut ja maksanut auton, että samaa vehjettä myydäänkin kokonaista 3000 € halvemmalla! Aivan älytöntä poiliikkaaa. Muuten hienon hankinnan fiilis meni kertaheitolla nollaan ja tunsin itseni huijatuksi ja typeräksi kun en jättänyt ostoa lähemmäksi loppuvuotta (subarun idiootti politiikka). Ei ollut kiva hoksata, että sen normaaalin 3-4000 euron sijaan jonka arvo tippuu kun ajat uuden auton hallista ulos, arvo tippuikin tuplat. En tiedä pääsenkö koskaan tämän huijauksen yli
You're definitely familiar with the best coding language CSS that developers use to develop their projects and they get all their queries like "out transition does not ease" answered properly. Codeprozone
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa