Outback 2019, järkiostosko?

Keskustelua melkein mistä vaan...
Avatar
Subbeman
Jäsen
Viestit: 65
Liittynyt: 01 Elo 2019, 08:37

Re: Outback 2019, järkiostosko?

ViestiKirjoittaja Subbeman » 29 Joulu 2019, 10:15

jpu kirjoitti:
Subukka kirjoitti:Milloinkahan muuten 2020 Outback tulee myyntiin suomessa, nyt esim. Laakkonen mainostaa 2020 OB:tä mutta ne on kuvien perusteella edelleen vanhaa mallia...


Veikkaisin että esitellään Suomessa 2020 vuoden lopussa ja samalla ennakkomyynti alkaa..


Joko foorumilaisilla on varmaa tietoa tuon tulevan tulokkaan ominaisuuksista?
Outback MY19
Toyota Auris hybrid -17
ex MB S320 CDI -05
ex Forester 2.0 XS CVT -MY13
ex Forester 2.0 CVT -09

jah
Toimihenkilö
Viestit: 54
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 12:36

Re: Outback 2019, järkiostosko?

ViestiKirjoittaja jah » 01 Tammi 2020, 19:48

Sandman1 kirjoitti:Ei se e-boxer ole muuta kun markkinakikkailua.


Se itse asiassa täyttää tarkoituksensa ihan niin kuin pitääkin. Kaupunkiajossa toistuvat pysähtymiset ja kiihdytykset hoidetaan suurelta osin sähköllä jolloin polttoaineenkulutus pienenee huomattavasti. Suurin vaikutus tuolla onkin sitten auton kokonaiskäyttökuluihin maissa joissa uuden auton vero ja/tai käyttöverot menee CO2 päästöjen mukaan. Ei muutkaan valmistajat kuten Toyota tekisi muita kuin plugin-hybridejä jollei tuosta jarrutusenergian talteenotosta olisi mitään hyötyä.

Jos akusto olisi suurempi niin paino ja sitä kautta myös kulutus nousisi. Näin käy plugin-hybrideissä ja sillä ei ollut NEDC kulutusnormien aikaan merkitystä kun suurin osa testisyklistä voitiin ajaa sähköllä mutta WLTP normi muuttaa tuotakin yhtälöä todellisempaan suuntaan.

2020 OB tulee markkinoille paikallisen myyjän/maahantuojan mukaan loppuvuodesta eli tulee olemaan 2021 malli.

ufo-driver
Jäsen
Viestit: 114
Liittynyt: 26 Touko 2015, 23:46

Re: Outback 2019, järkiostosko?

ViestiKirjoittaja ufo-driver » 12 Tammi 2020, 17:10

Verrattu sama lenkki (45 min) ajaen e-boxer Forester (Ridge) ja Outback (Base), motaria ja taajamaa. Havaintoja:
Forester
- sähköllä mentiin peruutettaessa parkkiruutuun,
- tuntuu paremmalta kuin viimeksi muutama vuosi sitten: hyvä ajoasento, tehonpuutetta ei huomaa, on sopivasti työkalumaisempi (helppo istua kuskin paikalle kun korkeammalla, tavaratilassa verhoilu reilusti kovaa muovia, takapenkki kolhomman oloinen, mutta aivan käypänen saappaat jalassa ja likaisissa varusteissa, tavaratila vähän korkeampi, mahtuu ehkä isompi kuutio, esim. jääkaappi, kuskin paikalta korkeammalta hyvä näkyvyys), vähän ketterämpi kääntymään kuin Outback (kyllä eron parkkipaikalla huomasi),
- tuntui modernimmalta, ehkä pientä levottomuutta (voi olla tottumattomuuttakin) motarilla - oli kyllä täällä rannikkoseudulla kovasti tuultakin.
Outback
- tuntui kovin tavanomaiselta (= tutulta kuin nykyinen MY 05 Outback),
- letkeä ajettava, täysin käypänen ajoasento, kiihtyy kyllä Foreseria mukavammin,
- jos haluaa molemmat nahkoilla (=Ridge), niin Outback noin EUR 8 000 halvempi.
Olis kyllä vaikeeta, jos pitäis valita.
3.0 R Outback MY05


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa