Olisin tarkempana toisella kerralla tuolta tilatessani kuin eilen ekalla yrityksellä, mutta onneksi maksu PayPalin kautta ei onnistunut jostain syystä.
Nimittäin jos maksat ostoksesi verkkokaupassa valitsemalla ostoskorissa suoraan PayPal Check out, niin sinne siirrytään suoraan maksamaan, etkä näe toisessa vaihtoehdossa eli Kassalle-valinnan jälkeen tulevaa tekstiä "Ilman ALV:a" "Asiakas on yksinomaisesti vastuussa kaikista veroista ja tullimaksuista, joita lähetyksestä vaaditaan ennen sen toimitusta. FedEx ottaa sinuun yhteyttä, kun paketti saapuu FedExin lähimpään konttoriin." vaan olet nähnyt vain euromääräisen hinnan yhteydessä suomentamattoman tekstin "Price includes Freight/Delivery".
Vain FAQ:ssa kerrotaan tarkemmin "WeatherTech-tuotteet lähetetään tyypillisesti Illinois’n Bolingbrookissa Yhdysvalloissa sijaitsevasta varastostamme 7-10 päivän kuluessa ostoajankohdasta tavallisina maakuljetuksina." "Valittuasi ostettavat tuotteet ostoskoriin näet niiden hinnan."
Kun palvelu osoitteessa on sana "europe" ja hinta on vain euroissa, niin tuo on vähintään hämäävää. Muistelen tuolta aiemmin toimitusten kerrotun tapahtuneen Eurooppaan Euroopasta (Italiasta?), mutta ilmeisesti tilanne on muuttunut. Verkkokauppa on vaan "jäänyt" ostajan kannalta epäselväksi kulujen osalta.
Vastaavia kokemuksia, mutta "onnistuneella" tilauksella ja myöhemmin paljastuneella 94,08 euron lisähinnalla tuohon verkkokaupassa näkyneeseen hintaan:
https://www.suzuki-jimny.info/forum/index.php?thread/29801-weathertech-europe-fussmatten/&postID=453795#post453795
Tuolla linkin takana muutamaa kommenttia alaspäin löytyy kommentti "Komisch, meine wurden für Vorne 2019 problemlos aus Italien geliefert." eli ilmeisesti ainakin vuonna 2019 ovat toimittaneet tilaukset Saksaan Italiasta eikä Jenkkilästä.
En ole ennenkään ollut yksittäisten kaikenkarvaisten verkkokauppojen ystävä, eikä tämä kokemus lisännyt intoa niiden käyttämiseen.