nemola kirjoitti:Onhan tuo Solterra käynyt jo näköjään Ruotsissakin näytillä ja toimittajien ajettavana. Taitaa SUBARU Nordic AB:n itäisin haarakonttori odotella edelleen...
nemola kirjoitti:Tuolta
https://www.iltalehti.fi/autotestit/a/4f6bfc95-524d-4bca-bea8-92e2a041faa0
nelivetoisen Bz4X:n koeajosta muutama poiminta:
"Vuoden 2022 viimeisellä neljänneksellä autoon saa optiona 11 kilowatin sisäisen laturin vakiomallisen 6,6 kilowatin laturin paikalle."
Tuo on vähän turhaan optio option vuoksi. Saisi vaan korvata tuon hitaamman.
nemola kirjoitti:Suomessa maahantuojan sivuilla lukee edelleen "Kauan odotettu Subaru Solterran ensiesittely lähestyy". Tainnut olla siellä alkukeväästä asti. Nettikommenttina bongattu välikäden kautta myyjän kertoneen virallisen esittelyn tapahtuvan elokuussa. Eli tottahan tuo maahantuojan sivuilla on, kauan odotettu, kirjaimellisesti ja ympäripyöreästi.
nemola kirjoitti:Mutta ainakin itse mielelläni ottaisin Solterrasta ainakin kylmät tyypit ennen tilaamista, niin kokisi sen mittariston käytännössä. Ja sama juttu takapenkkiläisten pääntilan osalta, siis lasikaton vaikutus, jos sellaista harkitsee (onneksi vain Touring+:ssa ainoana lisukkeena eikä pakkosyttönä varustepaketissa).
nemola kirjoitti:Naamakirjassa Subaru Suomi kertoo 11. heinäkuu klo 10.00 "Kiinnostaako elokuun lopussa lanseerattava Subaru Solterra".
hannu_s kirjoitti:Onkos Subarulla sama hyperventilointi käynnissä, vain alkuperäiset vanteet saa olla? Eli ei BBS / OZ vissiin sitten laitella noihin
Ei pudota subaru etuvetoseks tietääkseni koskaan. Se on yksi tojon ja suben eroista.hannu_s kirjoitti:Alkaa pikkuhiljaa olla kelit koeajoa varten kohdillaan. Joko on tyypatty ja lähinnä kiinnostaa että pudottaako matka-ajossa Subbe etuvetoiseksi itsensä ja onku kylmien ilmojen range onneton kuten sisarmallissa?
nemola kirjoitti:Traficomin ensirekisteröintien tilaston mukaan Suomessa on 10/2022 rekisteröity yksi Solterra (lienee maahantuojan) ja bZ4X:iä jo peräti 42 kpl. Tuo siis eka Solterra, Toyotaa 2 kpl jo 6/2022.
Henkilöautojen ensirekisteröinnit muuttujina Alue, Mallisarja ja Kuukausi
2022M05 2022M06 2022M07 2022M08 2022M09 2022M10
MA1 MANNER-SUOMI
SUBARU SOLTERRA 0 0 0 0 0 1
2022M05 2022M06 2022M07 2022M08 2022M09 2022M10
MA1 MANNER-SUOMI
TOYOTA BZ4X 0 2 0 0 0 42
.
nemola kirjoitti:Mutta yllättättävänkin vähän on tuo Solterran 13% tuosta kokonaismäärästä 2022 ottaen huomioon paremman varustelun.
nemola kirjoitti:Eräs jälleenmyyjä kertoo Nettiautossa Solterrasta: "Uusimman mallivuoden tuotanto käynnistyy vuonna 2023 ja saamme uuden hinnaston vuoden vaihteen tienoilla ja tulevat arvioidut toimitusajat." Ei näytä olevan kiireisen vaihtoehto...
hannu_s kirjoitti:Outoa että ihmeen vähän on Solterraa rytätty/poljettu suohon median puolesta kuten on bz:aa
hannu_s kirjoitti:Onhan se tavallaan Subarun ekaksi sähköautoksi ok mutta kun kaverina maailman suurin autovalmistaja ja toteutus on siltä kantilta katsottuna oksennusripuli
-teme- kirjoitti:Mitä nyt seurannut juttuja näistä kahdesta niin tuntuu että molemmat ovat vähän vasemmalla kädellä huitaistuja, samalla tavalla kuin subarun e-boxer joka on omasta mielestä ihan naurettava esitys hybridistä. Tuon solterran ja tojotan ymmärtäs jos hankintahinta olisi selvästi nyt tarjolla olevien sähköautoja alhaisempi, sanotaan että hinnat lähtis 35-40k jolloin tietyt puutteet ja omituisuudet ehkä hyväksys mutta nykyhintatasolla ei.
nemola kirjoitti:MY14 molempien hinta oli ~50 tonnia. MY15 BRZ meni ohi, kun hintaa laskettiin 15 tonnilla. Sama temppu kelpaisi kyllä nyt Solterran kohdallakin.
nemola kirjoitti:e-Boxer olikin päästöjen osalta lähinnä kevythybridi muiden sellaisten tapaan ja sellainen ehkä siksi, että halutusti vaihdelaatikon yhteyteen ei olisi saatu enemmän päästöjä laskevaa ratkaisua. Tekniikkavetoisesti siis tehtiin e-Boxer vaikka Suomen hybridejä aiheettakin paljon suosivassa verotuksessa olisi kannattanut tehdä pienet nimellispäästöt vaikka "leikkinelivedolla", mutta sitä uhrausta ei haluttu tehdä.
nemola kirjoitti:Norjassa perushintaan kuuluva väri on konfiguraattorin mukaan Dark Blue Mica.
nemola kirjoitti:Nettijuttujen mukaan ilmeisesti johonkin norjalaiseen sähkärien ajomatkatestiin eivät olleet saaneet mukaan bZ4X:n ja Solterran nelivetoversioita perusteluna tulevat päivitykset, joten niitä odotellessa.
IS kirjoitti:Toyota veti viime hetkellä sähköautonsa pois suuresta toimintamatkatestistä
Toyota on päättänyt viime hetkellä vetää bZ4X-sähköautonsa nelivetoversion Norjassa järjestettävästä suuresta toimintamatkatestistä.
Norjan Autoliitto NAF järjestää yhdessä norjalaisen Motor-lehden ja ruotsalaisen Vi Bilägare -lehden kanssa vuosittaisen toimintamatkatestin Norjan talvisilla teillä. Tämänvuotinen testi järjestetään keskiviikkona 1. helmikuuta. Testissä autoja ajetaan kunnes akustot ovat tyhjentyneet niin, että auto lakkaa liikkumasta.
Vi Bilägare -lehden mukaan testaajille tuli viime hetkellä muutoksia suunnitelmiinsa, sillä 31 uudesta sähköautomallista testiin osallistuukin vain 29, sillä Toyota päätti vetää testistä nelivetoisen bZ4X:n. Myös sisarmalli Subaru Solterra on pyyhitty testiautojen luettelosta.
– Olemme päättäneet osallistua pidemmän toimintamatkan tarjoavalla (etuvetoisella) mallilla, ja mielestämme se on paras ratkaisu, Toyotan Norjassa toimiva pr-päällikkö Espen Olsen sanoi TV2:lle.
Vi Bilägare muistutti tiistaina, että bZ4X on toistaiseksi menestynyt huonosti erilaisissa kulutustesteissä. Toyota sai äskettäin kritiikkiä siitä, että auton todellinen toimintamatka on huomattavasti lyhyempi kuin valmistajan ilmoittama WLTP-lukema.
nemola kirjoitti:Joo, onhan tuo ainakin lanseerausvireessä hiukan erikoismalli tiettyyn tarpeeseen (millä muulla esim. kahluusyvyys puolisen metriä).
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa