nemola kirjoitti:Kun nyt tuli juttua noista hinnoista, niin Nettiautosta katsomalla uusia nelivetoisia hintaan maks. 55 tonnia on tarjolla bZ4X nykyhinnoilla ja Solterra vanhalla hinnalla ja niiden lisäksi vain tuolta Nettiautosta puuttuvan Teslan valikoimasta uudella alennetulla hinnalla Model 3. Model Y menee 56 tonniin.
nemola kirjoitti:Ei vaan valitettavasti Model 3:n ja Y:n sisustus puhuttele itseäni, etenkään kuskin näkymät.
nemola kirjoitti:Jos Nettiautossa olevista Solterroista voi päätellä, niin halvimman varustelun Limitedin jo ensirekisteröidyt tai edes Suomessa olevat yksilöt ovat harvemmassa kuin valaan hampaat. Ainakin tuolta osin on varmaankin kyse saatavuudesta, kun hinta ainakin oli hankintatuen rajan alle.
JuhaH kirjoitti:Vaan vähän enemmän aiheeseen palatakseni niin luulenpa että Solterran kohtaloksi jää olla marginaalimerkin marginaalimalli. Isommille osingoille sähköautomarkkinoista olisi varmaankin ollut mahdollisuus päästä hieman vahvemmalla tuotteella, mutta kilpailu on kovaa ja asiakaskunta on kuitenkin eri kuin perinteisillä malleilla. Ehkä sitten ensimmäinen facelift paikkaa tilannetta..
an13 kirjoitti:Mutta pitäisi kyllä purkaa mittaristo ja kolvata "kaiuttimet" irti, aivan mahdottamasti piippaa koko ajan tuossakin möyrinnässä.
nemola kirjoitti:bZ4X:ään on muuten Toyotan nettisivujen mukaan nyt 2.5. alkaen saatavissa huollossa ohjelmistopäivitys liittyen mm. lataukseen ja siihen liittyvien tietojen näyttämiseen, mutta ei silläkään saane akun lämmitystä etukäteen ennen latausta.
nemola kirjoitti:nemola kirjoitti:bZ4X:ään on muuten Toyotan nettisivujen mukaan nyt 2.5. alkaen saatavissa huollossa ohjelmistopäivitys liittyen mm. lataukseen ja siihen liittyvien tietojen näyttämiseen, mutta ei silläkään saane akun lämmitystä etukäteen ennen latausta.
Solterran ja Euroopan osalta ilmeisesti vastaavaa päivitystä tarjolla ainakin jo Hollannissa
nemola kirjoitti:Solterran ja Euroopan osalta ilmeisesti vastaavaa päivitystä tarjolla ainakin jo Hollannissa:
https://www.solterraforum.com/threads/software-update-for-solterra.1301/
nemola kirjoitti:Kulutuksen(kin) kannalta Toyota on Subarua fiksummin rajannut isomman 20" rengaskoon vain yhteen varustetasoon. Ero näkyy tuoltakin (tietämättä onko molemmissa jo uusi päivitetty ohjelmiston versio): https://nye.naf.no/elbil/elprix?leftColumn=Resultater Mystisesti bZ4X AWD meni vähän pidemmän matkan kuin 2WD.
jah kirjoitti:Negatiivista:
* 1-vaihelaturi on liian hidas jollei satu kotona olemaan 32A AC-latauspistettä. Tosin 3-vaihelaturi kai pitäisi olla jo olla uusissa autoissa (tämä meikäläisen koeajama ei ollut ihan tuore).
jah kirjoitti:Nyt vaan menin tekemään sen virheen että kävin koeajamassa Polestar 2:n ja se taas palautti mieleen minkälaista on ajaa ns. ajajan autolla.
nemola kirjoitti:Ei taida olla 3-vaihelaturia vielä Solterrassa näissä nyt uutena Suomessa alekampanjassa myytävissä. bZ4X:ään taisi tulla jo aiemmin. Subaru-myyjä puhui puolisen vuotta sitten sen jonkun vaiheet yhdistävän Walle-laturin (?) puolesta, mutta sen kiinteä asennushan sitoo kuitenkin lataamaan vain siinä yhdessä paikassa.
nemola kirjoitti:Polestar 2:sta otin kylmät tyypit viime kesänä, mutta kai sitä on tullut nirsoksi, kun kuskin paikalle en oikein kotiutunut lähinnä etuistuimen vuoksi. Auto oli peruskangaspenkein (ei Plus-pakettia). Polestarin kuralla oleva talous vähän epäilyttää...
jah kirjoitti:Ulkolämpötilat pyöri jossain 5-10 plusasteen nurkilla ja lämppärin käyttö vaikuttaa kyllä tuntuvasti kulutukseen. Kyllä tuossa yksilössä näkyi varausprosentti siinä rangen vieressä muuta muuten en osaa sanoa mikä softaversio oli.
nemola kirjoitti:Luulisi vielä tuossa lämpotilassa ilmalämpöpumpun toimivan. Sekin jossain suositeltu keino sähköautoilijoille on toki käytettävissä, että panostaa penkin- ja ratinlämmittimeen.
nemola kirjoitti:Tiedä sitten millaisia alennuksia jälleenmyyjät antavat uuden bZ4X:n listahinnasta ja/tai hyvittävätkö erityisen hyvin vaihtoautosta, mutta kyllä nuo ensirekisteröintimäärien erot Suomessa ihmetyttävät, kun bZ4X:n listahinnat ovat esim. Active AWD 53 820e ja Style AWD 59 180 ja niiden väliin osuva Solterra Limited 45 990e nyt kampanjassa ja sitä ennen 49 990e.
nemola kirjoitti:On tuo Polestar itseäkin kuumotellut, mutta tällä hetkellä tilanne on hallinnassa.
nemola kirjoitti:Tiedä sitten millaisia alennuksia jälleenmyyjät antavat uuden bZ4X:n listahinnasta ja/tai hyvittävätkö erityisen hyvin vaihtoautosta, mutta kyllä nuo ensirekisteröintimäärien erot Suomessa ihmetyttävät, kun bZ4X:n listahinnat ovat esim. Active AWD 53 820e ja Style AWD 59 180
nemola kirjoitti:Sekin jossain suositeltu keino sähköautoilijoille on toki käytettävissä, että panostaa penkin- ja ratinlämmittimeen.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa