HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Subaru Solterra / Toyota bZ4X

Keskustelua melkein mistä vaan...
nemola
Jäsen
Viestit: 651
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 10:25

Re: Subaru Solterra / Toyota bZ4X

ViestiKirjoittaja nemola » 20 Maalis 2024, 12:52

Nyt subaru.fi mainostaa "Nyt kaikkiin Subaru-malleihin korkotarjous 0,99 % +kulut. Ei koske Solterra MY23 -mallia."

Eli ilmeisesti MY23:lla vielä mennään tiukalla (?) hinnalla ja MY24:stä ei tietoa. :roll:
Impreza GT SPW MY98
There is no showtime like snowtime.

nemola
Jäsen
Viestit: 651
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 10:25

Re: Subaru Solterra / Toyota bZ4X

ViestiKirjoittaja nemola » 25 Maalis 2024, 16:29

Jos nyt tulkitsen oikein, niin Nettiautossa ja subaru.fi:ssä _saattaa_ olla nyt MY24:n hinnat:

Limited 46 490.00 € (MY23 49 990.00 € kampanja 45 990,00 €)
Touring 50 990.00 € (MY23 54 490.00 € kampanja 49 990,00 €)
Touring+ 52 490.00 € (MY23 55 990.00 € kampanja 51 990,00 €)

Tuo _saattaa_ siksi, että ei ole mainittu mitä hintoja nuo uudet ovat. :dontknow: Pientä nousua MY23-kampanjahinnoista, mutta jos/kun ~samat muutokset kuin bZ4X:ssä (lähinnä lataukseen), niin lienee sen arvoista.

EDIT: Kyllä nuo ovat tod.näk. MY24-hinnat, koska Nettiautossa varusteluettelossa on mm. A/C 3-vaihelataus 11kW :thumbup: ja ylä- ja alareunasta viistetty ohjauspyörä. :thumbdown: EDIT2: Silmäpelillä Nettiautossa olevat vakiovarusteiden listat katsomalla Limited-varustelussa ei muita MY24-muutoksia. Touringiin ja Touring+:aan lisäksi "Murtohälytin, sisätilojen liiketunnistin ja auton asentotunnistin" ja "Sähkösäätöinen matkustajanistuin (8-säätöä)" kun MY23:ssa 4-säätöä
Impreza GT SPW MY98
There is no showtime like snowtime.

nemola
Jäsen
Viestit: 651
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 10:25

Re: Subaru Solterra / Toyota bZ4X

ViestiKirjoittaja nemola » 04 Huhti 2024, 12:56

nemola kirjoitti:Jos nyt tulkitsen oikein, niin Nettiautossa ja subaru.fi:ssä _saattaa_ olla nyt MY24:n hinnat


No nyt on subaru.fi:ssä koko hinnasto päivitettynä (SOLTERRA MY24 Voimassa 1.4.2024, toivottavasti muulloinkin ;-P):

https://www.subaru.fi/media/mbwjde23/subaru-hinnasto-my23-my24_20240402.pdf

Varustemuutokset pitänee kurkkia vielä muualta ja kuvissa ratti on vielä pyöreä (esim. esite päivätty toukokuu 2022 ja siinä mainittu vielä AC-latauspisteen enimmäisteho kW 7@32 A / 3,7@16 A, joka ei pätene enää MY24:ään).

EDIT: Voi kun edes lisävarusteissa olisi se pyöreä ratti, niin ei tarvitsisi kenties asioida varaosatiskillä tilaamassa MY23-rattia.
Impreza GT SPW MY98
There is no showtime like snowtime.

nemola
Jäsen
Viestit: 651
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 10:25

Re: Subaru Solterra / Toyota bZ4X

ViestiKirjoittaja nemola » 04 Huhti 2024, 13:36

Tarpeeksi kun harrastaa salapoliisityötä, niin näköjään MY24-tietoa löytyy:

"SOLTERRA MY24:N UUDET OMINAISUUDET:
• Ajoneuvoon asennettu
kolmivaiheinen 11 kW:n laturi.
• Päivitetty ja lisätoimintoja sisältävä Subaru
Safety Sense -järjestelmä. Subaru Safety Sense
huolehtii kuljettajan, matkustajien ja muiden
tiellä liikkujien turvallisuudesta. Järjestelmän
valvontatoiminto havaitsee, jos kuljettajan
tarkkaavaisuus herpaantuu tai hän ei yhtäkkiä
pysty jatkamaan ajamista. Järjestelmä varoittaa
kuljettajaa antamalla visuaalisen signaalin ja
äänimerkin.
• Päivitetty ohjauspyörä, jonka madallettu yläosa
parantaa mittarien näkyvyyttä.
• Kahdeksaan suuntaan sähkötoimisesti
säädettävä istuin matkustajan puolella.
• Korkeajänniteakun lämmittimen teho kasvaa
550 W:sta 3,5 kW:iin, mikä nopeuttaa lataamista
alhaisissa lämpötiloissa.
• Käytön kannalta tärkeimmät erot ovat
kolmivaiheinen lataus ja akun aiempaa
nopeampi lämmitys."

https://www.subaru.fi/about-subaru/magazine

https://www.subaru.fi/media/ownaxvf3/fi_atw_nr_19_autumn_2023_web.pdf ja tuosta sivulta 10.
Impreza GT SPW MY98
There is no showtime like snowtime.

nemola
Jäsen
Viestit: 651
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 10:25

Re: Subaru Solterra / Toyota bZ4X

ViestiKirjoittaja nemola » 06 Huhti 2024, 13:05

Traficomin ensirekisteröintien tilaston mukaan Suomessa henkilöautojen ensirekisteröinnit muuttujina Alue, Mallisarja ja Kuukausi.

MY23/24 vaihteessa.

2022M06 2022M07 2022M08 2022M09 2022M10 2022M11 2022M12 2023M01 2023M02 2023M03 2023M04 2023M05 2023M06 2023M07 2023M08 2023M09 2023M10 2023M11 2023M12 2024M01 2024M02 2024M03
MA1 MANNER-SUOMI
SUBARU SOLTERRA 0 0 0 0 1 18 4 9 0 0 4 1 7 11 2 4 10 4 5 7 1 3

2022M06 2022M07 2022M08 2022M09 2022M10 2022M11 2022M12 2023M01 2023M02 2023M03 2023M04 2023M05 2023M06 2023M07 2023M08 2023M09 2023M10 2023M11 2023M12 2024M01 2024M02 2024M03
MA1 MANNER-SUOMI
TOYOTA BZ4X 2 0 0 0 42 98 11 26 17 151 77 142 128 50 38 23 15 55 12 34 5 7
Impreza GT SPW MY98
There is no showtime like snowtime.

nemola
Jäsen
Viestit: 651
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 10:25

Re: Subaru Solterra / Toyota bZ4X

ViestiKirjoittaja nemola » 22 Huhti 2024, 09:35

nemola kirjoitti:Tarpeeksi kun harrastaa salapoliisityötä, niin näköjään MY24-tietoa löytyy


No nyt on subaru.fi saatu päivitettyä MY24:n tiedoilla.
"Solterra - Yleistä:
NYT KAUAN ODOTETUILLA PÄIVITYKSILLÄ!
Uusi ergonominen kuljettajaympäristö
3-vaihelataus
Akun lämmitys latauksen aikana"

Liian kauan odotetuilla?
Neliskanttisesta ratista en ole vakuuttunut.
Tehokkaampi akun lämmitys latauksen aikana, mutta ei etukäteen.

"Solterra - Tekniset tiedot" on vielä päivittämättä:
"AC-latauspisteen enimmäisteho (kW) (yksivaihelaturi) 7@32 A / 3,7@16 A"
Impreza GT SPW MY98
There is no showtime like snowtime.


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija

cron