HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Tarina kiireestä...

Keskustelua melkein mistä vaan...
Avatar
Matway
Jäsen
Viestit: 716
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 08:35
Paikkakunta: Loppi

Tarina kiireestä...

ViestiKirjoittaja Matway » 20 Huhti 2015, 19:57

Tarina nykyihmisen turhasta kiireestä.

Mietin pitkään lähdenkö tätä seuraavaa tapahtumaa tänne kirjoittelemaan mutta yleisön pyynnöstä...

8.1.2015. Olin ollut työkeikalla Porvoossa ja matkalla kotiin pitkin vt. 55/25. Muistaakseni sää oli ollut aamulla poutainen, mutta päivän aikana alkoi lumi ja räntäsade. Sain Porvoossa hommat valmiiksi ja läksin ajelemaan kotiin. Alkumatkasta oli jo ihan kunnon loskapatjat kaistojen välissä.
Ohitin jonkun hevostraileria vetäneen yhdistelmän ja loskan ylittäminen oli vähän ”tynnyrinpesua”.
Saavuin sitten Mäntsälään ja mielessäni ajattelin, että Hyvinkään ja Mäntsälän välillä ei varmaan kannata ohitella, koska liikennettä on niin paljon enemmän. Alkuun liikenne kulki ihan hyvin 70-80 km/h, mutta sitten alkoi muodostua jonoa ja vauhti putosi 50-60 km/h. Kaistojen välissä oli noin 5-10cm paksu loska, mutta ajourat oli leveät. Saavuttiin kohtaan, jossa on melko pitkälle näkyvyys, mutta tie tekee loivan s-mutkan. Huomasin että noin 5-6 auton jonosta lähti pakettiauto ohittamaan mielestäni jonon ensimmäistä autoa. Ajattelin, että ei se loskan ylittäminen näyttänyt niin pahalta ettenkö voisi itsekin kokeilla. Arvioin että voisin itsekin ohittaa pari autoa koska jonon vauhti oli niin hiljainen. En voinut lähteä heti pakettiauton kanssa samaan aikaan ohittamaan koska suoralla oli tulossa henkilöauto vastaan ja piti odottaa sitä. No läksin sitten ohittamaan, pääsin suht hyvin loskan yli ja aloin kiihdyttää. Huomasin että edellä ajavat autot pitivät niin pientä väliä ettei ohitus onnistuisi turvallisesti. Sitten huomasin että jo ohittamani auto oli lähes rinnalla eli en voisi vaihtaa kaistaa senkään eteen. Tässä vaiheessa olin jo huomioinut että vastaan on tulossa auto, eikä mikään ihan pieni auto. Koitin jarruttaa voimakkaasti joka johti siihen että auto nousi loskan päälle ja tuntui että vauhti kiihtyi entisestään. Sitten päätin että ei ole muuta vaihtoehtoa kuin väistää vastapuolen ojaan. Käänsin renkaat osoittamaan penkkaan mutta loskan vaikutuksesta auto ei kääntynyt niin jyrkästi kuin käänsin. Osuminen rekan keulaan oli väistämätön. Tömäys kävi. Sen jälkeen havahduin auton ratista. Omasta mielestäni en ollut tajuttomana, mutta näin jälkeenpäin varmaan prosessori buuttas. Havahduin siihen että kabiiniin tulee savua ja höyryä. Mielessä kävi että nyt virrat pois. Helppo homma keylessillä, painelin sitä nappulaa, oho nyt sytty ajovalot eiku viel kerran. Nousin autosta ulos ja laitoin oven kiinni. Joku oli tullut häärimään konehuoneeseen ja nyki akunkenkiä irti sormineen. Kysyi minulta onko mulla jotain työkaluja. Katselin ympärille, kello oli siinä vaiheessa noin 15:45-16:00 eli alkoi olla jo aika pimeä. Kaikki mitä oli ollut takakontissa oli pitkin ojaa ja metsän laitaa. Sanoin sille kaverille että tuolla näyttäis olevan mun työkaluliivit et siellä on papukaijapihdit. Kiersin katsomaan auton toista kylkeä, pimeää oli mutta silti autosta näki jo ettei siitä enää kalua saa. Rekan kuljettaja oli ilmeisesti tulossa katsomaan paikan päälle mutta ambulanssimiehet ehti sitten tulla jo nykimään hihasta lanssin suuntaan. Yön vietin sairaalassa tarkkailussa ja seuraavana aamuna kotiin.
Moni on todennut että lottoatko tai että siinä meni 7 oikein. Itse olen siihen kommentoinut että olisin kyllä ennemmin ottanut sen rahana.
No mikä sitten sai ohittamaan tuollaisessa kelissä. Ensinnäkin arviointivirhe. Se että paku pääsi ohi johtui sen massasta renkaiden leveyteen nähden.
Miksi arviointivirhe. No, kiire. Olin just aloittanut sulkapalloporukassa ja takaraivossa oli ajatus ehtiikö tässä kelissä käydä himassa ennen peliä. No ei ehtinyt.
Mulla kävi kyllä aika mahdoton säkä. Toiseen polveen tuli mustelma ja pieniä haavoja kasvoihin ja käsiin airbägistä ja lasinsiruista.
Toivottavasti tämä kirjoitus saa jonkun muunkin ajattelemaan että mitä vaihtoehtoja ja seurauksia on kun lähdet tekemään ratkaisuja liikenteessä. Mun toinen vaihtoehto olis ollut että olisin ajanut siinä jonossa 50-60 km/h Hyvinkäälle asti eli vielä 15km, olisin myöhästynyt sulkiksesta ehkä 5min tai en ollenkaan.
Nyt olen kiinnittänyt enemmän huomiota liikenteessä siihen kuinka moni oikeasti ohittelee todella riskillä ja taustalla saattaa olla varmasti hyvin usein joku yhtä tärkeä syy kuin minulla.

Lopuksi Leevi and the Leavingsiä lainaten:”Mä olen pahoillani kaikesta, mua turha pahalla on muistella, vastaantulijoiden kaistalla on vittumaista luistella...”

Pari kuvaa AVKlta











Impreza WRX STI Type-RA MY00
Ex- Impreza TD Exclusive MY09
Ex- Impreza TD Sport MY09

jkb
Viestit: 138
Liittynyt: 19 Helmi 2015, 19:45

Re: Tarina kiireestä...

ViestiKirjoittaja jkb » 20 Huhti 2015, 21:17

Kuvista päätellen se lopullinen kiireen loppu on ollut milleistä kiinni.

Uskomattomia riskejä me otetaan minuutin ajansäästön takia... En väitä että olisin itse yhtään fiksumpi tässä asiassa. "Kiireessä" se ajatus vaan sumenee.
-07 Legacy 3.0R stw

Reetuhai2
Jäsen
Viestit: 1091
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Vihti

Re: Tarina kiireestä...

ViestiKirjoittaja Reetuhai2 » 20 Huhti 2015, 23:57

Jep, välillä tulee kyllä kaahattua ihan liikaa, mutta pari kertaa huonossa kelissä on autolle sattunut pipi, joten nykyään kyllä osaan jo hillitä itteni. Enkä huonoilla talvikumeilla enää aja. Välillä kesälläkin tajuaa ettei ole järkeä lähtee ohittaa vaikka voiskin, kun vettä tulee niin prkleesti. Mielummin olen letkassa mukana kympin pienemmällä nopeudella, kun hankin itteni hautaan, pahimmassa tapauksessa itteni ja muita vielä lisäks. Pääasia kuitenki että nytki tuli vaan mekaanista vahinkoa, peltiä kun saa uutta mutta ihmisen osia on vaikeempi haalia.

Mutta saiskohan vannepaja vielä tosta yhestä kalun... :think:

Avatar
Samu
Viestit: 208
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:22
Paikkakunta: Espoo

Re: Tarina kiireestä...

ViestiKirjoittaja Samu » 21 Huhti 2015, 07:21

Hyvä tapahtumakertomus :clap: Kiire oli junnuna, ei enää näin vanhana jaksa stressailla :oops: Lähden reissuun kuin reissuun aika reilulla marginaalilla ja yleensä "tuhlaan" yli jääneen ajan milloin mihinkin - vaikka sitten ylimääräiseen kahvitaukoon. Kouluunkin kello soi siten, että olen varttia vaille tasan 8am perillä (ruuhkassa 10 vaille tasan), vaikka matkaa ei ole kuin reilut 18km.
BMW 740Le '18
MX-5 '19
Pullukka STI '08

Ex 360 Modena F1
Ex 911 (997)
Ex Impreza WRX STI MY05
Ex Impreza WRX STI MY05

Avatar
STi06
Viestit: 182
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 05:53
Paikkakunta: Vantaa, Finland

Re: Tarina kiireestä...

ViestiKirjoittaja STi06 » 21 Huhti 2015, 09:04

Jep, 13km duunimatka ja aina vähintään 20min ennen vuoron alkua työpisteellä. Tosin, tuleehan noita turhia ohituksia tollakin aikataululla, koska en vaan malta notkua aamulla ihmisten perässä. :yawn:
Forester XT 2.5 turbo 2006 -kutiteltu käyttis
Legacy 3.0 H6 AT stw 2007 -Käyttis
Impreza GT 25stars edit. 1999 -EX
Impreza WRX STi 2006 -EX
Impreza 2.0 gl stw 1998 -Avokin EX

Avatar
legro
Viestit: 200
Liittynyt: 11 Helmi 2015, 11:37
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Tarina kiireestä...

ViestiKirjoittaja legro » 21 Huhti 2015, 09:42

Hyvä muistutus kaikille!

Onneksi ei käynyt pahemmin.
Subaruttomana..
---------
-ex 2009 Outback diesel
---------
-ex forester
---------

Avatar
-teme-
Jäsen
Viestit: 1154
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 06:28
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tarina kiireestä...

ViestiKirjoittaja -teme- » 21 Huhti 2015, 16:03

Tuuria on kyllä ollut mukana :shock:
Ikinä ennen ei oo sattunut, ja taas tapahtu

Subaru Outback 3.0r -09 (big bloki)
Subaru Outback 2.5 -08 440tkm and still going!
Lynx Rave RE 850 -20 / Lynx Rave 600ss -10
Ex.Subaru Legacy STW boxerdiesel -08 Ex.Subaru legacy B4 RSK -99

Reetuhai2
Jäsen
Viestit: 1091
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Vihti

Re: Tarina kiireestä...

ViestiKirjoittaja Reetuhai2 » 21 Huhti 2015, 17:28

Tuli vielä mieleen, että tässähän sen huomaa että subaru on tosiaan turvallinen kolaroida, niinkun jossain kerrottiin. :P

Maxhine
Viestit: 93
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 13:46
Paikkakunta: Muurame

Re: Tarina kiireestä...

ViestiKirjoittaja Maxhine » 21 Huhti 2015, 22:15

Hyvin kerrottu tarina kuvien kanssa ja vielä hatun nosto että kerroit. Toisille voisi olla liian rankkaa kertoa kokemastaan.

Itse olen kanssa päivitellyt vaimolle monet monet kerrat tuota "kiirettä", mikä on vain korvienvälissä oleva olotila. Tuumaankin aina vaimolle, et noilla on kiire kuolemaan.

Ajelin jo edellisellä autolla ja myös nykyisella ajelen jämptisti rajoituksen mukaan tai keliin sovittaen. Mutta silti porukan pitää vain vetää ohi. Yleensä vielä 80 alueella mennään 90-100 ohi ja sit 100 alueella saan ne kiinni, ku ne notkuu 80-90 sillä nopeus alueella. En kyllä ohittele noita kuitenkaan. Mutta mottona itsellä on, että mieluummin perille tyylikkäästi myöhässä, kuin hengenlähtö lähellä otsa hiessä.

Sivutyöni puolesta taasen nään kolareita, jos toisia ja toisinaan jälki on todella pahaa. Toisinaan taasen näyttää pahemmalta kuin mitä oikeasti on tapahtunut. Joten kertomuksen perusteella sanon, et jokin ylimääräinen suojelusenkuli oli matkassasi. Toivottavasti jatkossa meillä kaikilla menee matkat hyvin ja ilman että joku muu tulee "törttöilemään".
Outback 2.0 TD CVT -13 + Hydronic II + Easystart Remote+

Avatar
HABA
Jäsen
Viestit: 264
Liittynyt: 13 Helmi 2015, 20:24

Re: Tarina kiireestä...

ViestiKirjoittaja HABA » 22 Huhti 2015, 19:10

Hienoa että kerroit kolarista. Taas jaksaa pitkään ajella nopeusrajoitusten mukaan. Itse olen kanssa opetellut ajamaan rajotusten mukaan, ei se vaikeata ole, kunhan on päässyt nuoruusiän ohi. :driving:
Kaasulla se oikenee... Viimeistään pajalla! :angry4:

Impreza 2,0 vapari spw 1996, ajettu 102tkm.
Ex: Pari leonea+ farkkulega-92+ Impreza -96 2,0 gl spw.

Avatar
vilnu
Viestit: 57
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:38
Paikkakunta: Pori

Re: Tarina kiireestä...

ViestiKirjoittaja vilnu » 22 Huhti 2015, 21:23

Huh huh. . . onneksi materiaali vahingolla selvisit! Kaikille ei käy KIIREESSÄ yhtä hyvä tuuri :roll:

Hyvä että julkaisit, toivotaan että jonkun kohdalla tämä pelastaa hengen. . . parhaillaan itse parantelen lonkkaleikkauksen jälkimaininkeja ja tod.näk. tämä leikkaus/vaiva on aikoinaan minun KIIREessä ajaman prätkäkolarin kertautumaa . . . tosin sen verran itsekin viisastuin että harvoin on niin kiire että ohittelemaan tai kaahaamaan pitää ryhtyä :shifty: Kantapään kautta sano.

T:V.
Impreza WRX STI Type-R my-98

Jappi
Viestit: 419
Liittynyt: 02 Helmi 2015, 19:53

Re: Tarina kiireestä...

ViestiKirjoittaja Jappi » 25 Huhti 2015, 18:12

Huh... Japsimallin autolla et varmastikaan olisi enää kirjoittamassa...

Avatar
Mauri H
Viestit: 663
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:00
Paikkakunta: Salo

Re: Tarina kiireestä...

ViestiKirjoittaja Mauri H » 25 Huhti 2015, 18:24

Hyvä ettei pahemmin käynyt. Kuitenkin tuokin onnettomuus olisi mahdollisesti ollut vältettävissä jos edelläajavat olisivat pitäneet turvavälit kunnossa.

Te jotka ette ohita edes 10-20 km/h alinopeutta ajavia, pidättehän edes kunnon turvaväliä että teidän takaa ohittavan ei ole pakko ohittaa kahta kerralla? Ruuhkia aiheuttavat ne perässä roikkuvat jotka eivät kuitenkaan uskalla ohittaa mutta ahterissa on silti hiillostettava.
BMW 330D xDrive
H-D:t Fat Bob ja XR1200

Aikanaan nautiskeltu:
Forester XT MY10
Outback TD MY10
Forester S-Turbo MY99
Legacy 200 MY92

Maxhine
Viestit: 93
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 13:46
Paikkakunta: Muurame

Re: Tarina kiireestä...

ViestiKirjoittaja Maxhine » 25 Huhti 2015, 22:15

Mauri H kirjoitti:Ruuhkia aiheuttavat ne perässä roikkuvat jotka eivät kuitenkaan uskalla ohittaa mutta ahterissa on silti hiillostettava.

Komppaan Mauria, eihän yksi auto ruuhkaa tee :lol:

Ja mikäs sen "mukavampaa", ku rauhassa ajelee ja sit joku "valopää" on puskurissa. Kyllä ne ohi menee, ku tarpeeksi hidastaa vauhtia. Turhaa rueta itse nostaa nopeutta... Mut toi onkin sitten toinen tarina.
Outback 2.0 TD CVT -13 + Hydronic II + Easystart Remote+

SammyG
Viestit: 305
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 22:10

Re: Tarina kiireestä...

ViestiKirjoittaja SammyG » 25 Huhti 2015, 23:47

Pahoitteluni että kävi niin kuin kävi. Yhteen tarinasi asiaan kiinnitin huomiota mittavan terveydenhuollon alan koulutuksen saaneena:

Nousit itse penkistä ulos. Se kaveri joka sinne tuli penkoon niitä virtajohtoja ja kyseleen työkaluista oli siis pihalla kuin lumiukko siitä missä järjestyksessä toimitaan.

Tässä Omaan takaraivoon iskostettu protokolla kun liikenneonnettomuuksista puhutaan.
Ekaksi tietysti ilmoitetaan hätäkeskukseen tapahtumasta. Sen jälkeen tärkeysjärjestys voisi olla seuraava.
1. Pidetään huoli että lisävahinkoja ei tapahdu, eli jossain tapauksissa pidetään huoli että kukaan muu ei aja kolarin päälle tms.
2. Henkilöt tarkastetaan ja poistetaan mahdollisesta vaaratilanteesta. Jos on palovaara, niin henkilöt vedetään ulos autosta. Jos ei ole palovaaraa niin pidetään huoli, että henkilö ei esim tukehdu turvavöihin tms.
3. Jos henkilöä ei saada ulos niin minimoidaan damagea esim tässä kohtaa vasta pidetään huolta paloturvallisuudesta.
3 tai 4. jos ja Kun henkilöt ovat saatu turvaan tai ohjataan pelastushenkilökunta paikalle.

muita huomioita:
-virrat pitää ottaa pelastajan toimesta pois kohdassa kaksi. Eikä sekään tulipalovaaraa sillai vähennä, koska akussa on varaus silti ja massavaurioisissa autoissa kontaktit voi iskee sinne sun tänne. Anyway elokuvaräjähdyksiä ei käytännön elämässä juuri tule koska autojen valmistajat ei niitä halua ja ovat autonsa siten suunnitelleet, että ne ei räjähtelis sillai.
-Olit kerinnyt olemaan auton ratissa tajuttomana melko pitkään ellei ne ambulanssimiehet olleet samassa jonossa odottamassa mälliä. Eli jostain ne olivat tulleet ensin jonkun aikaa. Sä olit tajuttomana siellä penkis ja kukaan ei tullu kattoon ootko ok? Et ollut puristuksis, koska pääsit itse ulos.

Eli se mitä tässä haen on se, että miksi auttajat eivät herättäneet sinua ja raahanneet pihalle sieltä autosta ensikäteen? Oltiin jossain piuhois käsin kii ensikäteen? Kukaan ei käyny tarkastaan et ootko elos? Onneksi olit.

Lisää ensiapukoulutusta kansalle.

SammyG
Viestit: 305
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 22:10

Re: Tarina kiireestä...

ViestiKirjoittaja SammyG » 25 Huhti 2015, 23:58

Tajusin just, että päälimmäisenä se porukka joka tuolla tien päälä ajaa ei tiedä ensiavusta massavaurioissa mitään. Pitää koittaa kerää motivaatiota ja jossain välis kirjoittaa jotain perusjuttuja omaan topiciin.

Avatar
Matway
Jäsen
Viestit: 716
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 08:35
Paikkakunta: Loppi

Re: Tarina kiireestä...

ViestiKirjoittaja Matway » 26 Huhti 2015, 10:32

SammyG kirjoitti:Pahoitteluni että kävi niin kuin kävi. Yhteen tarinasi asiaan kiinnitin huomiota mittavan terveydenhuollon alan koulutuksen saaneena:

Nousit itse penkistä ulos. Se kaveri joka sinne tuli penkoon niitä virtajohtoja ja kyseleen työkaluista oli siis pihalla kuin lumiukko siitä missä järjestyksessä toimitaan.

Tässä Omaan takaraivoon iskostettu protokolla kun liikenneonnettomuuksista puhutaan.
Ekaksi tietysti ilmoitetaan hätäkeskukseen tapahtumasta. Sen jälkeen tärkeysjärjestys voisi olla seuraava.
1. Pidetään huoli että lisävahinkoja ei tapahdu, eli jossain tapauksissa pidetään huoli että kukaan muu ei aja kolarin päälle tms.
2. Henkilöt tarkastetaan ja poistetaan mahdollisesta vaaratilanteesta. Jos on palovaara, niin henkilöt vedetään ulos autosta. Jos ei ole palovaaraa niin pidetään huoli, että henkilö ei esim tukehdu turvavöihin tms.
3. Jos henkilöä ei saada ulos niin minimoidaan damagea esim tässä kohtaa vasta pidetään huolta paloturvallisuudesta.
3 tai 4. jos ja Kun henkilöt ovat saatu turvaan tai ohjataan pelastushenkilökunta paikalle.

muita huomioita:
-virrat pitää ottaa pelastajan toimesta pois kohdassa kaksi. Eikä sekään tulipalovaaraa sillai vähennä, koska akussa on varaus silti ja massavaurioisissa autoissa kontaktit voi iskee sinne sun tänne. Anyway elokuvaräjähdyksiä ei käytännön elämässä juuri tule koska autojen valmistajat ei niitä halua ja ovat autonsa siten suunnitelleet, että ne ei räjähtelis sillai.
-Olit kerinnyt olemaan auton ratissa tajuttomana melko pitkään ellei ne ambulanssimiehet olleet samassa jonossa odottamassa mälliä. Eli jostain ne olivat tulleet ensin jonkun aikaa. Sä olit tajuttomana siellä penkis ja kukaan ei tullu kattoon ootko ok? Et ollut puristuksis, koska pääsit itse ulos.

Eli se mitä tässä haen on se, että miksi auttajat eivät herättäneet sinua ja raahanneet pihalle sieltä autosta ensikäteen? Oltiin jossain piuhois käsin kii ensikäteen? Kukaan ei käyny tarkastaan et ootko elos? Onneksi olit.

Lisää ensiapukoulutusta kansalle.


Joo, mulla ei tosiaan ole tarkkaa käsitystä heti "laskeutumisen" jälkeisestä tapahtumista. Omasta mielestäni en ollut tajuttomana, mutta filmistä puuttuu pätkiä. Muistaakseni ambulanssi tuli Mäntsälästä ja sillä kesti jotain 10 minuuttia.
Saattoi olla että tää kyseinen kaveri pölähti siihen samaan aikaan kun nousin autosta ulos.
Poliisia en nähnyt tapahtumapaikalla ollenkaan, tai ne eivät tulleet haastattelemaan asiasta.
Jälkeenpäin on kyllä raippaa tullut ihan huolella...
Impreza WRX STI Type-RA MY00
Ex- Impreza TD Exclusive MY09
Ex- Impreza TD Sport MY09

Avatar
mechanix
Hallitusjäsen
Viestit: 1409
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:27

Re: Tarina kiireestä...

ViestiKirjoittaja mechanix » 26 Huhti 2015, 10:45

SammyG kirjoitti:Eli se mitä tässä haen on se, että miksi auttajat eivät herättäneet sinua ja raahanneet pihalle sieltä autosta ensikäteen? Oltiin jossain piuhois käsin kii ensikäteen? Kukaan ei käyny tarkastaan et ootko elos? Onneksi olit.

Lisää ensiapukoulutusta kansalle.

Mulle on joskus iskostettu, että tuollaisissa tapauksissa ei missään nimessä lähdetä repimään kaveria autosta ulos, ellei välitöntä hengenvaaraa (auto palaa tms.) ole koska kukaan ei voi tietää esim. mitä rankavammoja uhreilla on. Pelastushenkilökunnalla yleensä on sopivat tuet mukana jos/kun uhreja joudutaan sieltä autosta irroittamaan tai ylipäätään nostelemaan pois.

Nää on aina ikäviä ja tarpeettomiakin tilanteita ja potentiaalisia tapauksia näkee oikeastaan päivittäin ajaa missä tahansa. Kiire on vaikka jono menee välillä jopa yli rajoitustenkin niin silti pitää päästä ohi mitä ihmeellisimmissä paikoissa. Tässä tapauksessa tuli kyllä hyvä ja voimakas muistutus siitä, että joskus se "kiire" häviää lopullisesti pienen arviointivirheen seurauksena, mutta nyt ei onneksi niin käynyt :)
- An expert is a man who has made all the mistakes which can be made in a very narrow field.
- Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.

SammyG
Viestit: 305
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 22:10

Re: Tarina kiireestä...

ViestiKirjoittaja SammyG » 26 Huhti 2015, 10:55

Jos on vaara, että auto syttyy tuleen, niin ukko ulos. Jos pää ei käänny itse kaverilla, niin voidaan toki pelätä murtumia rangassa ja silloin se palon vaara saa olla todellinen että aletaan repiin ulos.

Jos ei ole vaaraa, niin annetaan olla paikallaan odottamassa pelastushenkilökuntaa. Silti pitäisi ensin mennä tarkastaan ettei tukehdu siellä tai vuoda kuiviin, mahdollisesti tarkastaa tajunnan tasokin.


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa

cron