HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Latvalan auto ristiriipunnassa Ruotsin rallissa ?

Asiaa kartingista formuloihin... tietysti rallia unohtamatta.
Lake4
Viestit: 2
Liittynyt: 04 Helmi 2015, 08:53

Latvalan auto ristiriipunnassa Ruotsin rallissa ?

ViestiKirjoittaja Lake4 » 17 Helmi 2015, 07:27

Ihan vaan ihmettelin että millaiset lukot mahtaa olla noissa ralliautoissa kun Latvalan auto oli jumissa penkan päällä ristiriipunnassa niin etupyörä pyöri miljoonaa mut takapyörälle ei tullut voimaa ollenkaan, luulis että niissä olis hieman topakammat lukot, en tiedä ?? :crazy:

nokonzok
Viestit: 91
Liittynyt: 10 Helmi 2015, 20:16

Re: Latvalan auto ristiriipunnassa Ruotsin rallissa ?

ViestiKirjoittaja nokonzok » 17 Helmi 2015, 07:29

Keskilukot on nykyään käsittääkseni kokonaan kiellettyjä. Siltähän tuo havaintosi perusteella vaikuttaisi.

Avatar
JPA
Viestit: 251
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 12:50
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Latvalan auto ristiriipunnassa Ruotsin rallissa ?

ViestiKirjoittaja JPA » 17 Helmi 2015, 11:21

WRC-autoissa ei tosiaan enää sallita keskilukkoa, tasauspyörästön rakenteesta/toiminnasta yritin vähän aikaa sitten etsiä tietoa, mutta ei napannut.
Jos joku tietää/löytää tietoa niin laittakaa linkki.
Mazda CX-3 2.0 AWD 6MT
KTM 690 Enduro R
Seuraavaksi: Subaru xxxxx 1.6 DIT?
Ex 2010 Mitsubishi Lancer RalliArt 2.0 TC-SST
Ex 2006 Subaru Impreza SW 2.0R
Ex 1999 Nissan Primera GT

Avatar
mechanix
Hallitusjäsen
Viestit: 1407
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:27

Re: Latvalan auto ristiriipunnassa Ruotsin rallissa ?

ViestiKirjoittaja mechanix » 17 Helmi 2015, 11:50

Millon tuo on muuttunut? Vielä viime vuodelle päivätyt läpyskät mitä löysin mainitsee vain ettei saa olla keskitasauspyörästöjä eli on kiinteä "keskilukko" joka saa rakenteeltaan olla sellainen että takaveto irtoaa kun vetää käsijarrua, onko nuo nyt vuodesta 2011 eteenpäin olleet säännöt.
- An expert is a man who has made all the mistakes which can be made in a very narrow field.
- Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.

Avatar
JPA
Viestit: 251
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 12:50
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Latvalan auto ristiriipunnassa Ruotsin rallissa ?

ViestiKirjoittaja JPA » 17 Helmi 2015, 12:11

mechanix kirjoitti:ettei saa olla keskitasauspyörästöjä eli on kiinteä "keskilukko" joka saa rakenteeltaan olla sellainen että takaveto irtoaa kun vetää käsijarrua, onko nuo nyt vuodesta 2011 eteenpäin olleet säännöt.

Olet oikeassa, nimen omaan keskitasauspyörästö on kielletty.
Lukon rakenteesta ja toiminnasta olisi mielenkiintoista saada tietoa.
Mazda CX-3 2.0 AWD 6MT
KTM 690 Enduro R
Seuraavaksi: Subaru xxxxx 1.6 DIT?
Ex 2010 Mitsubishi Lancer RalliArt 2.0 TC-SST
Ex 2006 Subaru Impreza SW 2.0R
Ex 1999 Nissan Primera GT

Avatar
JPA
Viestit: 251
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 12:50
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Latvalan auto ristiriipunnassa Ruotsin rallissa ?

ViestiKirjoittaja JPA » 17 Helmi 2015, 14:01

Klonkswagenista jotain tiedon muruja:
"To make sure the guttural power of the Polo R WRC engine stays firmly planted to the road, the four-wheel drive by Volkswagen has a mechanical limited-slip differential on the front and rear axles. The limited-slip differentials ensure that the full power of the drive is distributed to all four tires equally, thus preventing wheels from spinning. This gives the WRC Polo perfect traction at all times.

A center differential that drives the car forward or backward is not permitted by the regulations. However, a separating clutch may be built into the rear axle differential. This interrupts the power flow on the rear axles and enables the Polo R WRC to turn on a hairpin using the handbrake (seventh heaven for drifting fans). "
https://www.rallytheworld.com/ru/polo-r-wrc-tech-talk-4-wins
Mazda CX-3 2.0 AWD 6MT
KTM 690 Enduro R
Seuraavaksi: Subaru xxxxx 1.6 DIT?
Ex 2010 Mitsubishi Lancer RalliArt 2.0 TC-SST
Ex 2006 Subaru Impreza SW 2.0R
Ex 1999 Nissan Primera GT


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa