Sivu 1/1

Latvalan auto ristiriipunnassa Ruotsin rallissa ?

Lähetetty: 17 Helmi 2015, 07:27
Kirjoittaja Lake4
Ihan vaan ihmettelin että millaiset lukot mahtaa olla noissa ralliautoissa kun Latvalan auto oli jumissa penkan päällä ristiriipunnassa niin etupyörä pyöri miljoonaa mut takapyörälle ei tullut voimaa ollenkaan, luulis että niissä olis hieman topakammat lukot, en tiedä ?? :crazy:

Re: Latvalan auto ristiriipunnassa Ruotsin rallissa ?

Lähetetty: 17 Helmi 2015, 07:29
Kirjoittaja nokonzok
Keskilukot on nykyään käsittääkseni kokonaan kiellettyjä. Siltähän tuo havaintosi perusteella vaikuttaisi.

Re: Latvalan auto ristiriipunnassa Ruotsin rallissa ?

Lähetetty: 17 Helmi 2015, 11:21
Kirjoittaja JPA
WRC-autoissa ei tosiaan enää sallita keskilukkoa, tasauspyörästön rakenteesta/toiminnasta yritin vähän aikaa sitten etsiä tietoa, mutta ei napannut.
Jos joku tietää/löytää tietoa niin laittakaa linkki.

Re: Latvalan auto ristiriipunnassa Ruotsin rallissa ?

Lähetetty: 17 Helmi 2015, 11:50
Kirjoittaja mechanix
Millon tuo on muuttunut? Vielä viime vuodelle päivätyt läpyskät mitä löysin mainitsee vain ettei saa olla keskitasauspyörästöjä eli on kiinteä "keskilukko" joka saa rakenteeltaan olla sellainen että takaveto irtoaa kun vetää käsijarrua, onko nuo nyt vuodesta 2011 eteenpäin olleet säännöt.

Re: Latvalan auto ristiriipunnassa Ruotsin rallissa ?

Lähetetty: 17 Helmi 2015, 12:11
Kirjoittaja JPA
mechanix kirjoitti:ettei saa olla keskitasauspyörästöjä eli on kiinteä "keskilukko" joka saa rakenteeltaan olla sellainen että takaveto irtoaa kun vetää käsijarrua, onko nuo nyt vuodesta 2011 eteenpäin olleet säännöt.

Olet oikeassa, nimen omaan keskitasauspyörästö on kielletty.
Lukon rakenteesta ja toiminnasta olisi mielenkiintoista saada tietoa.

Re: Latvalan auto ristiriipunnassa Ruotsin rallissa ?

Lähetetty: 17 Helmi 2015, 14:01
Kirjoittaja JPA
Klonkswagenista jotain tiedon muruja:
"To make sure the guttural power of the Polo R WRC engine stays firmly planted to the road, the four-wheel drive by Volkswagen has a mechanical limited-slip differential on the front and rear axles. The limited-slip differentials ensure that the full power of the drive is distributed to all four tires equally, thus preventing wheels from spinning. This gives the WRC Polo perfect traction at all times.

A center differential that drives the car forward or backward is not permitted by the regulations. However, a separating clutch may be built into the rear axle differential. This interrupts the power flow on the rear axles and enables the Polo R WRC to turn on a hairpin using the handbrake (seventh heaven for drifting fans). "
https://www.rallytheworld.com/ru/polo-r-wrc-tech-talk-4-wins