Subarusta toiseen merkkiin

Vitsejä ja muita huvittavia juttuja, kuitenkin vain autoihin tai autoiluun liittyviä!
Avatar
Tomcat
Jäsen
Viestit: 1402
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:34

Subarusta toiseen merkkiin

ViestiKirjoittaja Tomcat » 04 Loka 2018, 08:52

Olisikohan pitänny tehdä yhtä näyttävät jäähyväiset :occassion:

https://www.youtube.com/watch?v=yfdb18ngnc0
_________________________________________
- WRX STi Type R MY99
- Mercedes Benz GLC 350e AMG line
- Mazda RX7 FD LS1 MY94

Avatar
mechanix
Hallitusjäsen
Viestit: 1271
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:27

Re: Subarusta toiseen merkkiin

ViestiKirjoittaja mechanix » 04 Loka 2018, 20:51

No kylhä ne mersut ym. raadot vois tollee ajaakki :banana:









:tonque3:
- An expert is a man who has made all the mistakes which can be made in a very narrow field.
- Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.

Avatar
Matway
Jäsen
Viestit: 485
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 08:35
Paikkakunta: Loppi

Re: Subarusta toiseen merkkiin

ViestiKirjoittaja Matway » 04 Loka 2018, 21:31

mechanix kirjoitti:No kylhä ne mersut ym. raadot vois tollee ajaakki :banana:









:tonque3:
Ois se hieno semmoinen "tähden lento".

Lähetetty minun TA-1053 laitteesta Tapatalkilla
Impreza TD Exclusive MY09
-R.I.P. Impreza TD Sport MY09

JKuusi
Viestit: 11
Liittynyt: 06 Touko 2018, 09:09

Re: Subarusta toiseen merkkiin

ViestiKirjoittaja JKuusi » 21 Touko 2020, 10:45

Ainoa ketju jossa on mahdollista viitata muihin merkkeihin..? :D

Ajattelin jakaa kokemuksia kun vaihtaa kovin toisenlaiseen autoon oikeasti Subarusta.
Täälläkin myynnissä ollut WRX vaihtui kaks vuotta sitten Alfa Romeo GT:hen (2.0 JTS), vm.04.

Nyt ollu siis kaks vuotta ja kuten arvata saattaa, onhan tuommosessa 16v vanhassa Alfassa "pientä laittoa" enemmän kuin Japanin ihmeessä.. mm. kytkin, kaikki suuttimet, jarrut, tukivarsia, lasinpyyhkimen mekanismi, öljy- ja jäähdytinnestevuotoja, pakoputkivotoa, uus akku yms. semmosta pientä korjattavaa ollu parin vuoden aikana. Rahaa menee helposti 1000-2000€/vuosi vaikka hankkis itse osat ja maksais vaan työstä.

Ensikokemukset kun lähdin subarun jälkeen Alfalle liikenteeseen:
-miten vitussa nämä vaiheet menee päälle?
-eihän täältä näe mihinkään?
-mikä vikavalo tuo on?

Kun vähän pääsi sinuiksi auton kanssa:
+ kylläpä tämä vääntää alhaalta (JTS on kuin 20 v vanha diesel, vetoa on hyvin 1500-3000, mutta sen jälkeen ei mitään dramaattista tapahdukaan, päin vastoin kuin WRX:ssä)
+ nurkkapyöritys on helpompaa kuin Subarussa (no ei kyllä yhtä hauskaa)
+ tunnelma ja fiilis on siistä, semmonen paljon vanhemman auton ilmapiiri
+ autossa on Eibachin alustasarja, joka sallii (ainakin melkein) samat kaarrenopeudet kuin Imppu WRX, jossa oli siinäkin kyllä saman valmistajan alusta
+etuvedoksi hyvä ajaa ja looginen ajokäytös

Mutta eihän siitä pääse mihinkään, että tehoa (+nelivetoa) auto huutaa ja siinä on kyllä Subarua välillä ikävä. Ja kyllähän japseissa semmonen tietty huolettomuus on. Alfassa se on erilaista: kaikkiin pikkujuttuihin ei vaan jaksa reagoida. On oikeasti aika mahdotonta pitää autoa ihan täysin kunnossa koko ajan (ainakin tuota mikä mulla on). Aina on joku osa postissa tulossa..

Tehon puute korjatuis kun hankkis busson (3.2), neliveto jos hankkis Breran.
Semmonenkin on käynyt mielessä, että kun tuosta aika jättää niin palais takaisin Subaruun.
Kaikki foorumilaiset tietää kyllä, että teho/hinta/laatu -luokassaan se on kuitenkin ykkönen!

T: nim. ei katkera, mutta :D


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa