Ainoa ketju jossa on mahdollista viitata muihin merkkeihin..?
Ajattelin jakaa kokemuksia kun vaihtaa kovin toisenlaiseen autoon oikeasti Subarusta.
Täälläkin myynnissä ollut WRX vaihtui kaks vuotta sitten Alfa Romeo GT:hen (2.0 JTS), vm.04.
Nyt ollu siis kaks vuotta ja kuten arvata saattaa, onhan tuommosessa 16v vanhassa Alfassa "pientä laittoa" enemmän kuin Japanin ihmeessä.. mm. kytkin, kaikki suuttimet, jarrut, tukivarsia, lasinpyyhkimen mekanismi, öljy- ja jäähdytinnestevuotoja, pakoputkivotoa, uus akku yms. semmosta pientä korjattavaa ollu parin vuoden aikana. Rahaa menee helposti 1000-2000€/vuosi vaikka hankkis itse osat ja maksais vaan työstä.
Ensikokemukset kun lähdin subarun jälkeen Alfalle liikenteeseen:
-miten vitussa nämä vaiheet menee päälle?
-eihän täältä näe mihinkään?
-mikä vikavalo tuo on?
Kun vähän pääsi sinuiksi auton kanssa:
+ kylläpä tämä vääntää alhaalta (JTS on kuin 20 v vanha diesel, vetoa on hyvin 1500-3000, mutta sen jälkeen ei mitään dramaattista tapahdukaan, päin vastoin kuin WRX:ssä)
+ nurkkapyöritys on helpompaa kuin Subarussa (no ei kyllä yhtä hauskaa)
+ tunnelma ja fiilis on siistä, semmonen paljon vanhemman auton ilmapiiri
+ autossa on Eibachin alustasarja, joka sallii (ainakin melkein) samat kaarrenopeudet kuin Imppu WRX, jossa oli siinäkin kyllä saman valmistajan alusta
+etuvedoksi hyvä ajaa ja looginen ajokäytös
Mutta eihän siitä pääse mihinkään, että tehoa (+nelivetoa) auto huutaa ja siinä on kyllä Subarua välillä ikävä. Ja kyllähän japseissa semmonen tietty huolettomuus on. Alfassa se on erilaista: kaikkiin pikkujuttuihin ei vaan jaksa reagoida. On oikeasti aika mahdotonta pitää autoa ihan täysin kunnossa koko ajan (ainakin tuota mikä mulla on). Aina on joku osa postissa tulossa..
Tehon puute korjatuis kun hankkis busson (3.2), neliveto jos hankkis Breran.
Semmonenkin on käynyt mielessä, että kun tuosta aika jättää niin palais takaisin Subaruun.
Kaikki foorumilaiset tietää kyllä, että teho/hinta/laatu -luokassaan se on kuitenkin ykkönen!
T: nim. ei katkera, mutta