Hiukan olis päässy virityskärpänen puremaan tuon targan tekniikan kanssa. On pyörinyt ajatuksissa mm. moottorin vaihto johonkin EJ-sarjan koneeseen, nykyisen EA81:n ahdistaminen ja sitten viimeisimpänä ihan nykyisen EA81:n tinkeröinti.. Netistä jonkin verran löytyy juttua kun ilmeisesti tätä konetyyppiä käytetään paljon noissa ilmailuvehkeissä keveytensä vuoksi. Joltain sivustolta löytyi, että 100-120hp olisi jopa suhteellisen helppoa irrottaa. Onko täällä kukaan tehnyt ns. perusviriviriä menemättä mihinkään tähtitieteellisiin temppuihin?
EA71 (1,6) männät kasvattavat puristuksia jonkin verran, lisäksi kannesta voi siipasta vähän pois, joskin ajotuksia täytyy sitten muuttaa. Kannet täytyy toki portata ja meinasin että tätä voisi itse puuhastella, jos menee pieleen niin nappaa toisesta koneesta kannet työn alle. Netistä löytyy useita weberisöityjä EA81-koneita, mutta itseäni kiinnostaisi tehdä imusarjat tuplille, nurkista löytyisi yhdet dellortot ja onhan noita aina välillä muitakin myynnissä. Putkisto tietysti on tehtävä uusiksi.
Ajatuksia ja yleistä turinaa vanhojen Subarujen harrastajilta?