HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

EA81 virittelyä

Kaikki ylläolevien tekniikka-aiheiden mukainen keskustelu liittyen Wanhoihin Subaruihin aina Subaru 360:stä Leoneen.
(vuosimallit 1958 - 1994, poislukien Legacy ja Impreza)
d0gi
Viestit: 4
Liittynyt: 10 Touko 2016, 22:41

EA81 virittelyä

ViestiKirjoittaja d0gi » 14 Heinä 2016, 23:43

Hiukan olis päässy virityskärpänen puremaan tuon targan tekniikan kanssa. On pyörinyt ajatuksissa mm. moottorin vaihto johonkin EJ-sarjan koneeseen, nykyisen EA81:n ahdistaminen ja sitten viimeisimpänä ihan nykyisen EA81:n tinkeröinti.. Netistä jonkin verran löytyy juttua kun ilmeisesti tätä konetyyppiä käytetään paljon noissa ilmailuvehkeissä keveytensä vuoksi. Joltain sivustolta löytyi, että 100-120hp olisi jopa suhteellisen helppoa irrottaa. Onko täällä kukaan tehnyt ns. perusviriviriä menemättä mihinkään tähtitieteellisiin temppuihin?

EA71 (1,6) männät kasvattavat puristuksia jonkin verran, lisäksi kannesta voi siipasta vähän pois, joskin ajotuksia täytyy sitten muuttaa. Kannet täytyy toki portata ja meinasin että tätä voisi itse puuhastella, jos menee pieleen niin nappaa toisesta koneesta kannet työn alle. :) Netistä löytyy useita weberisöityjä EA81-koneita, mutta itseäni kiinnostaisi tehdä imusarjat tuplille, nurkista löytyisi yhdet dellortot ja onhan noita aina välillä muitakin myynnissä. Putkisto tietysti on tehtävä uusiksi.

Ajatuksia ja yleistä turinaa vanhojen Subarujen harrastajilta?

Reetuhai2
Jäsen
Viestit: 1087
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Vihti

Re: EA81 virittelyä

ViestiKirjoittaja Reetuhai2 » 15 Heinä 2016, 00:04

Vai olisko parempi jos vaihtas EA82 sinne, ja sitä alkais kutittelee? Olis valmiiks ainaki vakiot 136hp ja urpotettu.

d0gi
Viestit: 4
Liittynyt: 10 Touko 2016, 22:41

Re: EA81 virittelyä

ViestiKirjoittaja d0gi » 15 Heinä 2016, 15:09

Tuo EA81 on sopivan yksinkertainen lähtökohta. Tarjolla on toki aina välillä näitä EA82 (T) koneita mutta sitä ei saa oikein papereilla fiksusti konehuoneeseen, ellei katsasta turbotettuna vapari EA82-koneena. Lisäksi tuosta EA82 koneesta on aika paljon negatiivista tekstiä, joten se varmaan hiukan vaikuttaa omaan mielipiteeseen.

Silent_alarm
Viestit: 207
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 06:27
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: EA81 virittelyä

ViestiKirjoittaja Silent_alarm » 16 Heinä 2016, 13:00

EA82T on ihan jees kone, mutta ei mahdu muistaakseni runkopalkkien välin piksterissä, toki jos on joku vanhempi Leone niin sinne vissiin menee. Piksterin keulalle mahtuu alkupään SOCH EJ koneet kyllä ihan jees.
IG @behindthesteeringwheel
http://www.youtube.com/channel/UCEosqFAhQJnXxwxv6ZuHQZQ
-99 Subaru Impreza STi Type RA V-Limited
-86 Subaru Leone 1.8 4WD Turbo High Roof Wagon
-86 Subaru Leone 1.8 4WD Turbo High Roof Wagon

d0gi
Viestit: 4
Liittynyt: 10 Touko 2016, 22:41

Re: EA81 virittelyä

ViestiKirjoittaja d0gi » 18 Heinä 2016, 23:39

Luulen että virittelyt pysyvät tuon EA81:n ympärillä. Tarkistin tänään nuo kentin päällä olevat lortot, ovat dlra40 malliltaan. Sisuskaluista riippuen saattavat olla varsin mainiotkin ko. moottoriin.

Karhu
Viestit: 26
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 23:47
Paikkakunta: Ristijärvi/Puolanka

Re: EA81 virittelyä

ViestiKirjoittaja Karhu » 27 Heinä 2016, 23:25

USMB foorumilla (jenkkien subarupalsta) on paljon juttua tuohon koneeseen liittyen, kun on sikäläisittäin suosittu mylly. Itsekin olen sieltä lukenut tuon, että EA71 männillä saa puristuksia lisää. Olikohan vielä niin, että suht yksinkertaisilla tempuilla siitä saa tosi hyvin vääntävän koneen. Hieman itseäkin aihe kiinnostaa, kun on noita vanhakorisia Leoneja pari.
" Miehet, jotka vaativat autoltaan paljon, ovat aina ajoissa paikalla, ja...
... Selittelemättä - Subarulla "


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa

cron