HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Domingo kiikarissa

Kaikki ylläolevien tekniikka-aiheiden mukainen keskustelu liittyen Wanhoihin Subaruihin aina Subaru 360:stä Leoneen.
(vuosimallit 1958 - 1994, poislukien Legacy ja Impreza)
Karhu
Viestit: 26
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 23:47
Paikkakunta: Ristijärvi/Puolanka

Domingo kiikarissa

ViestiKirjoittaja Karhu » 19 Helmi 2015, 23:28

Nyt on siis paikkakunnalle ilmaantunut myyntiin tuollainen ja kun vaimoakin malli kiinnostaa niin sitähän pitää lähteä kattomaan.
En ko. kapistusta tunne, joten nyt E12 miehet vinkkejä, mihin tulee kiinnittää huomiota..? Moottorin mainitaan kalkattavan, mitähän siellä on todennäköisimmin hajalla? Ja kannattaako ostaa jos ei muuta vikaa ja hinnan saa kohilleen? (vaikka silloinhan se aina kannattaa jos ei muuta niin pihan koristeeksi :D )
Viimeksi muokannut Karhu 19 Helmi 2015, 23:42, yhteensä muokattu 1 kertaa.
" Miehet, jotka vaativat autoltaan paljon, ovat aina ajoissa paikalla, ja...
... Selittelemättä - Subarulla "

jar-ii
Viestit: 14
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 17:28

Re: Domingo kiikarissa

ViestiKirjoittaja jar-ii » 19 Helmi 2015, 23:34

Ainakin tasapainoakselin ketju tuppaa raklattamaan ja resonoimaan lohkoon, öljypumppu kuluu ja öljynpaineet laskee. Kone muutenkin tykkää vuotaa öljyä mm. Virranjakajasta, mutta sinne stefa ja o-rengas ei ole mahdoton projekti. Domingosta en tiedä, mutta kyllähän nämä vanhukset alkaa pehmetä. Koneeseen saa osia vielä suht hyvin ulkomailta. Osta pois jos ei hinnan kiroissa :) hauskoja ja harvinaisia pelejä.

Ja jos pahasti kilkattaa niin on isompi remontti tiedossa. Ketju pitää lähinnä rämisevää ja raklattavaa ääntä isommilla kierroksilla.

Avatar
TJani
Jäsen
Viestit: 733
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:20
Paikkakunta: Töysä
Viesti:

Re: Domingo kiikarissa

ViestiKirjoittaja TJani » 20 Helmi 2015, 10:36

Tuo ketju vaiva ei muistaakseni ollu mikään helppo homma korjata.
Vuokrataan EJ20 stressilevyt
Leone Turbo AWD -88, Legacy 200 -92 *RIP*
Ex: SVX -92, XT -86, Leone 1.8 3AT 4WD -87, Impreza Turbo 2000 -97, Leone 1.8 4WD -86, SVX mt -92, XT -86, Forester -98, SVX -93, Outback 2.5 -00, Leone RX -87, Outback 2.5 -98

jar-ii
Viestit: 14
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 17:28

Re: Domingo kiikarissa

ViestiKirjoittaja jar-ii » 20 Helmi 2015, 11:34

Kone pitää ottaa irti, öljypohja pois ja sitten se kylkikoppa auki. Kampurakin pitää nostaa pois jotta ketjun saa vaihdettua.

Osku
Jäsen
Viestit: 15
Liittynyt: 04 Helmi 2015, 09:09

Re: Domingo kiikarissa

ViestiKirjoittaja Osku » 20 Helmi 2015, 12:43

Minulla ei ole ollut tekniikan kanssa mitään ongelmia moottorinkaan osalta 10 vuoden kokemuksella, tosin on vaihdettu Elcatista ruiskukone.

Hitsausvehkeet ja -taito on hyvä omistaa, takaosan runko ym. metalliosat työllistävät...

(Myynnissä myytävänä palstalla, tarve oikealle pakulle)

Janik189
Viestit: 1
Liittynyt: 20 Helmi 2015, 18:58

Re: Domingo kiikarissa

ViestiKirjoittaja Janik189 » 20 Helmi 2015, 19:06

Niin, kyseinen auto on mulla myynnissä. Ei muuta kun katsomaan. Moottori tosiaan kalkattaa kovaäänisesti. Rungossa hiukan työtä

Avatar
JuuS0
Viestit: 205
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:18
Paikkakunta: Lahtegia

Re: Domingo kiikarissa

ViestiKirjoittaja JuuS0 » 21 Helmi 2015, 01:13

Sen mitä itse noita ef12-patoja olen kasaillut, on sielä aika monessa kiertokankivikaa. Meillä eräs kone kolisi aika kurjan kuuloisesti, tästä välittämättä ajelu jatkui ja lopputulos oli tämä. Seuraava lohko peliin ja sekin alkoi ääntää hyvin pian kasauksen jälkeen, tällä kertaa ääneen puututtiin vähän hanakammin, syy vanha tuttu. Kampuroiden kiertokankien kauloissa ei ollut näkyviä jälkiä. Tuo reikäinen lohko hajosi kolmossylinterin kohdalta, ja seuraavassa lohkossa kiinni ollut kampura söi laakerit ykkössylinterin kohdalta. Lahden kansityöstästä kyselin ylikoon (vai alikoon?) laakereita, tarjolla oli vain 0.25mm pienempiä, eli hirveän kauaa ei tarvitse koneen kalkattaa että nämäkään eivät enää passaa.
Regashí 1.8/2.0 -91
Regashí 2.2 -90
Impreza wrx jdm -95(?)
Justy 1.2 -89 (vaimokkeen)
Fozzie cross sports 2.0 -03(vaimokkeen)


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija

cron