HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Leonen tekniikan päivitystä?

Kaikki ylläolevien tekniikka-aiheiden mukainen keskustelu liittyen Wanhoihin Subaruihin aina Subaru 360:stä Leoneen.
(vuosimallit 1958 - 1994, poislukien Legacy ja Impreza)
Silent_alarm
Viestit: 207
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 06:27
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Leonen tekniikan päivitystä?

ViestiKirjoittaja Silent_alarm » 23 Helmi 2015, 03:22

Elikkäs elikkäs. Ois yks 200:n legan EJ20G vaihdelaatikoineen luultavasti kohta hyppysissä, ja pitäis sitte siitä tehdä kone. Ois myös yks ylimääräinen Leone, eli tuo sigun vihreä.

Kukas näitä muutoksia on Suomessa tehny, ja millä ootte saanu toteutettua EJ-aikakauden vaihdelaatikon kiinnitykset? Täälläpäin kun ei noita XT6:a ole paljoa ollut ja semmoisen tukia yhden ohjeen mukaan tarvitsisi.(http://www.numbchuxconversions.com/Files/EA2EJ.pdf)
1b. If you're swapping in the EJ transmission, a custom driveshaft will need to be used, and you'll need to make
sure you have front axles that match the inner spline count (all EJ cars use 25 spline except FWD Imprezas
which use 23 spline. turbo EA82s use 25 spline, all other EA cars use 23). Or, you can do a 5-lug swap using EJ
front knuckles, and use EJ axles. And you'll also need to shorten the linkage.
An EJ transmission will bolt right up if you use the front and rear X-member peaces from an XT6 and the center
piece from a WRX. The drive shaft has to be shortened 55MM. the rear axles you may have to buy adapters to
mount the EJ inners to the EA axles, cost $6 each from rockford CV.


Toki vaihtoehtona on pelastaa yks 200:n farkku omaan käyttöön, mut se ei ollu alunperin mielessä koska se kori sitten painaakin jo 300kg enemmän. Toisaalta kone kävis sinne suoraan vaihelaatikoineen ja johtosarjakin ois valmiina :lol: Myös takatuennat ois paremmat.
IG @behindthesteeringwheel
http://www.youtube.com/channel/UCEosqFAhQJnXxwxv6ZuHQZQ
-99 Subaru Impreza STi Type RA V-Limited
-86 Subaru Leone 1.8 4WD Turbo High Roof Wagon
-86 Subaru Leone 1.8 4WD Turbo High Roof Wagon

Avatar
TJani
Jäsen
Viestit: 733
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:20
Paikkakunta: Töysä
Viesti:

Re: Leonen tekniikan päivitystä?

ViestiKirjoittaja TJani » 23 Helmi 2015, 12:34

Silent_alarm kirjoitti:
the rear axles you may have to buy adapters to
mount the EJ inners to the EA axles, cost each from rockford CV.


Mitähän tällä tarkoitetaan? Minä ainakin tein mielestäni jo aivan sopivat taka-akselit ilman mitään adaptereita.

Minä ajattelin itse tehdä tarvittavan osan siihen vaihteiston kannattimeen kunhan tulee ajankohtaiseksi. Joitain kuviakin olen nähnyt kun niitä on jotkut tehnyt jenkeissä.
SVXäänkin sen joutui tekemään, mutta se oli ilmeisesti vähän yksinkertaisempi kuin tähän tarvittava.
Vuokrataan EJ20 stressilevyt
Leone Turbo AWD -88, Legacy 200 -92 *RIP*
Ex: SVX -92, XT -86, Leone 1.8 3AT 4WD -87, Impreza Turbo 2000 -97, Leone 1.8 4WD -86, SVX mt -92, XT -86, Forester -98, SVX -93, Outback 2.5 -00, Leone RX -87, Outback 2.5 -98

Silent_alarm
Viestit: 207
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 06:27
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Leonen tekniikan päivitystä?

ViestiKirjoittaja Silent_alarm » 25 Helmi 2015, 07:43

Pitää tuumailla miten se homma pitäisi tehdä. Näkee sitten ku saa rojut autoon kiinni et kui syvällä suossa sitä ollaankaan :lol:
IG @behindthesteeringwheel
http://www.youtube.com/channel/UCEosqFAhQJnXxwxv6ZuHQZQ
-99 Subaru Impreza STi Type RA V-Limited
-86 Subaru Leone 1.8 4WD Turbo High Roof Wagon
-86 Subaru Leone 1.8 4WD Turbo High Roof Wagon

Avatar
TJani
Jäsen
Viestit: 733
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:20
Paikkakunta: Töysä
Viesti:

Re: Leonen tekniikan päivitystä?

ViestiKirjoittaja TJani » 25 Helmi 2015, 11:27

Näin minäkin sen olen ajatellut.

Voithan aina jenkeistä haalia niitä osia jos pakko on saada. Vaivaa vaan pitää nähdä jonkun verran. Sulta sujuu tuo englantikin sen verran hyvin että se ei varmaan ole ongelma. Oma kielitaito sen verta rajoittunut, että vähän haittaa harrastusta...
Vuokrataan EJ20 stressilevyt
Leone Turbo AWD -88, Legacy 200 -92 *RIP*
Ex: SVX -92, XT -86, Leone 1.8 3AT 4WD -87, Impreza Turbo 2000 -97, Leone 1.8 4WD -86, SVX mt -92, XT -86, Forester -98, SVX -93, Outback 2.5 -00, Leone RX -87, Outback 2.5 -98


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa