HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Subaru Justy 4x4 1.2 ECVT [uuden omistajan kysymyksiä]

Kaikki ylläolevien tekniikka-aiheiden mukainen keskustelu liittyen Wanhoihin Subaruihin aina Subaru 360:stä Leoneen.
(vuosimallit 1958 - 1994, poislukien Legacy ja Impreza)
Tohtorin Autopaja
Viestit: 1
Liittynyt: 28 Syys 2017, 15:44

Subaru Justy 4x4 1.2 ECVT [uuden omistajan kysymyksiä]

ViestiKirjoittaja Tohtorin Autopaja » 28 Syys 2017, 23:12

Hermeettistä huomenta !

Sain hurjan kulkineen itselleni. Lisään kuvan alle niin näette omin silmin :)

Millaista huoltoa variaattori kaipaa, en tiedä variaattorien toiminnasta kuin ihan alkeet ?
Mistä näihin saa ylipäätään varaosia enään ? Esim. virranjakajan kantta, pyöriää, sytytinjohtoja, puolia jne. [Tämä malli on siis ruisku 1.2]
Onko näissä " aito " neliveto vai vetääkö aina vaan se 1 pyörä kerrallaan neljästä maholisesta kulmasta :laughing7: :laughing7:
Pitääkö paikkansa ettei kannata ajaa asfaltilla neliveto päällä ?

Muita kysymyksiä ei vielä ole sattunut tulemaan... Kiitos ! :occassion:

Kiinnostaako auton ropaamis videot ei niin vakavalla mielentilalla ? Myös videota tästä autosta :occassion:
https://www.youtube.com/c/tohtorinautopaja

Kuva

Avatar
TJani
Jäsen
Viestit: 733
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:20
Paikkakunta: Töysä
Viesti:

Re: Subaru Justy 4x4 1.2 ECVT [uuden omistajan kysymyksiä]

ViestiKirjoittaja TJani » 30 Syys 2017, 11:02

En ole tuohon CVT laatikkoon perehtynyt, mutta Subarun kytkettävät nelivedot tuppaa olemaan ns. yhtäpuuta kun neliveto on päällä. Eli ei ole keskitasauspyörästöä jossa pyörimiserot tasaantuisi. Tämän kyllä huomaa vastaan harraamisena jos neliveto päällä kääntyy tiukkaan asvaltilla. Oikein tiukasti kun kääntyy niin auto pysähtyy eikä se meinaa mennä enää minnekään ennen kuin kääntää etupyörät suoraan.
Jos neliveto on kuvatun tyyppinen niin aina vähintään ristikkäiset pyörät sutii.

Varranjakajan tiivisteen vuotaminen taitaa olla ominaisuus näissä, en ole montaa näitä nähnyt, mutta kaikissa se on vuotanut enemmän tai vähemmän.
Vuokrataan EJ20 stressilevyt
Leone Turbo AWD -88, Legacy 200 -92 *RIP*
Ex: SVX -92, XT -86, Leone 1.8 3AT 4WD -87, Impreza Turbo 2000 -97, Leone 1.8 4WD -86, SVX mt -92, XT -86, Forester -98, SVX -93, Outback 2.5 -00, Leone RX -87, Outback 2.5 -98


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa