HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Leone 4wd / leone turbo 4wd

Kaikki ylläolevien tekniikka-aiheiden mukainen keskustelu liittyen Wanhoihin Subaruihin aina Subaru 360:stä Leoneen.
(vuosimallit 1958 - 1994, poislukien Legacy ja Impreza)
Akimi
Viestit: 9
Liittynyt: 02 Marras 2017, 18:56

Leone 4wd / leone turbo 4wd

ViestiKirjoittaja Akimi » 02 Maalis 2018, 13:24

Mitenhän tavallisesta 4wd leonesta käy osat turbo versioon esim.taka-akselisto ja sen hilut kun ei tuon turbon kun lisää varaosa hakuun niin osat häviää luettelosta kun pieru saharaan. :dontknow:

Avatar
TJani
Jäsen
Viestit: 733
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:20
Paikkakunta: Töysä
Viesti:

Re: Leone 4wd / leone turbo 4wd

ViestiKirjoittaja TJani » 02 Maalis 2018, 14:32

Taka-akselisto täysin sama. Etuvedossa sitten eroa jonkun verran.
Vuokrataan EJ20 stressilevyt
Leone Turbo AWD -88, Legacy 200 -92 *RIP*
Ex: SVX -92, XT -86, Leone 1.8 3AT 4WD -87, Impreza Turbo 2000 -97, Leone 1.8 4WD -86, SVX mt -92, XT -86, Forester -98, SVX -93, Outback 2.5 -00, Leone RX -87, Outback 2.5 -98

Akimi
Viestit: 9
Liittynyt: 02 Marras 2017, 18:56

Re: Leone 4wd / leone turbo 4wd

ViestiKirjoittaja Akimi » 03 Maalis 2018, 11:04

Eli ainoa ero on jarrulevyjen koossa? Veto-akselit ja kaikki muu käy keskenään?

Avatar
TJani
Jäsen
Viestit: 733
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:20
Paikkakunta: Töysä
Viesti:

Re: Leone 4wd / leone turbo 4wd

ViestiKirjoittaja TJani » 04 Maalis 2018, 09:39

Ei vaparissa ole jarrulevyjä vaan rummut.
Pitäisi vetoakselienkin käydä, perävälitys on eri, että se ei käy, paitsi turbo automaatissa ja vaparissa sama.
Vuokrataan EJ20 stressilevyt
Leone Turbo AWD -88, Legacy 200 -92 *RIP*
Ex: SVX -92, XT -86, Leone 1.8 3AT 4WD -87, Impreza Turbo 2000 -97, Leone 1.8 4WD -86, SVX mt -92, XT -86, Forester -98, SVX -93, Outback 2.5 -00, Leone RX -87, Outback 2.5 -98

Akimi
Viestit: 9
Liittynyt: 02 Marras 2017, 18:56

Re: Leone 4wd / leone turbo 4wd

ViestiKirjoittaja Akimi » 04 Maalis 2018, 13:11

Onko turbo versioissa sitten eri kokoisia levyjarruja takana koska tuohon omaan super turboon pitäisi olla 2cm isommat levyt kuin muihin joita ei löydy enää muualta kuin japanista.?

Avatar
TJani
Jäsen
Viestit: 733
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:20
Paikkakunta: Töysä
Viesti:

Re: Leone 4wd / leone turbo 4wd

ViestiKirjoittaja TJani » 06 Maalis 2018, 12:36

Joku hämärä muistikuva on että niitä on kahta eri mallia, mutta itse en ole niihin toisiin törmännyt koskaan.
Vuokrataan EJ20 stressilevyt
Leone Turbo AWD -88, Legacy 200 -92 *RIP*
Ex: SVX -92, XT -86, Leone 1.8 3AT 4WD -87, Impreza Turbo 2000 -97, Leone 1.8 4WD -86, SVX mt -92, XT -86, Forester -98, SVX -93, Outback 2.5 -00, Leone RX -87, Outback 2.5 -98

JanzanSub
Viestit: 30
Liittynyt: 29 Joulu 2017, 17:06

Re: Leone 4wd / leone turbo 4wd

ViestiKirjoittaja JanzanSub » 19 Maalis 2018, 22:23

Nyt päästiin aiheeseen. Nimittäin jouduin automaattilootan (3AT) vaihtamaan Vapari Leoneeheni ja tänään pyörittelin toisen kyljen renkaita ilmassa ja varmistui vika" että eri välitys perissä; nimittäin uus" loota turbovehkeestä, ja etuperä liian nopea.
Onkohan nuita lukkoperiä taakse olemassa??
Leone 87autom. Farkku.
Ex pickup 1800. Kylälähtee.

JanzanSub
Viestit: 30
Liittynyt: 29 Joulu 2017, 17:06

Re: Leone 4wd / leone turbo 4wd

ViestiKirjoittaja JanzanSub » 19 Maalis 2018, 22:30

Eli siis väittäisin kokemukseni mukaan että automaattivaihteisissa (3AT) vaparin ja turbon välitykset eroaa ~6,66% mittausteni mukaan.
Ajattelin korjata tuon rengaskoolla akselien välillä. (Talveksi siis ja kitkagummia)
Jos kesät ajais fillarilla kun uutisoivat tänään 400€ tuesta sähköpyörän ostoon. :drinks: :crazy:
Leone 87autom. Farkku.
Ex pickup 1800. Kylälähtee.

jimi
Viestit: 5
Liittynyt: 12 Helmi 2015, 17:09

Re: Leone 4wd / leone turbo 4wd

ViestiKirjoittaja jimi » 10 Huhti 2018, 21:45

Muistelisin, että automaatissa on 3.9 ja manuaali-turbossa 3.7 välitykset.

Ainakin kun reilu kymmenen vuotta aikaa rakensin kaasari-sedanista turbon, koneen ja taka-akselin luovuttajana oli 4AT-turbo ja laatikoksi tuli vapari-farkun alennusvaihteellinen, ja niissä oli tuo tiheempi 3.9

Avatar
TJani
Jäsen
Viestit: 733
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:20
Paikkakunta: Töysä
Viesti:

Re: Leone 4wd / leone turbo 4wd

ViestiKirjoittaja TJani » 11 Huhti 2018, 19:57

Joo, 4EAT turbossa on sama perävälitys kuin manuaali vaparissa, mutta tuon 3AT, välityksiin en ota kantaa.
Vuokrataan EJ20 stressilevyt
Leone Turbo AWD -88, Legacy 200 -92 *RIP*
Ex: SVX -92, XT -86, Leone 1.8 3AT 4WD -87, Impreza Turbo 2000 -97, Leone 1.8 4WD -86, SVX mt -92, XT -86, Forester -98, SVX -93, Outback 2.5 -00, Leone RX -87, Outback 2.5 -98

petri456
Viestit: 1
Liittynyt: 21 Heinä 2018, 13:37

Re: Leone 4wd / leone turbo 4wd

ViestiKirjoittaja petri456 » 21 Heinä 2018, 13:55

Löytyiskö täältä keltään kokemusta -87vm vapari leonen korottamisesta, mitä kannattaa huomioida ja paljonko voi korottaa ilman että joutuu muita muutoksia tekemään ja minkä kokoisia renkaita voi käyttää esim:5cm korotuksella. Ite tuossa mittailin ja suunnittelin tuota 5cm korotusta niin tulin lopputulokseen että järkevin ja helpois olisi tehdä eteen ja taakse alumiinista korotuspalat iskarien päähän, vaatisi varmaan myös jaon/keskiönmuutos spacerit renkisiin jotta uusia vanteita löytyisi helpommalla. Samalla mahdollistuisi 215/70/r15 renkaiden käyttö, isommilla jos mittaukset pitävät paikkansa joutuu leikkaamaan etupuskuria ja helman takakulmaa.

JanzanSub
Viestit: 30
Liittynyt: 29 Joulu 2017, 17:06

Re: Leone 4wd / leone turbo 4wd

ViestiKirjoittaja JanzanSub » 30 Elo 2018, 13:38

Nyt on sitten perä vaihdettu samaisesta autosta eli tällai sekasikiö tuli ennen 3,9 , nyt 3,7. Mutta vapari 3AT edelleen. En tiä onko momentinmuunnin samanlainen, jätin oman vanhan kiinni, toivottavasti kestää tekniikka. Pakin panta täytys vielä kiristää kun viivettä.
Aikalailla tuo huudattaa momusta. Bensa maistuu :lol:
:crazy:
Leone 87autom. Farkku.
Ex pickup 1800. Kylälähtee.


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

cron