HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Subaru Leone / Justy takavedoksi

Kaikki ylläolevien tekniikka-aiheiden mukainen keskustelu liittyen Wanhoihin Subaruihin aina Subaru 360:stä Leoneen.
(vuosimallit 1958 - 1994, poislukien Legacy ja Impreza)
wm
Viestit: 3
Liittynyt: 14 Maalis 2015, 10:12

Subaru Leone / Justy takavedoksi

ViestiKirjoittaja wm » 14 Maalis 2015, 10:52

Olen tässä mietiskellyt tälläistä projektia. Olisikohan mahdollista lisätä tuohon kytkettävään nelivetoon takavedoksi kytkeminen? Etuvetareiden poistaminen veisi neliveto mahdollisuuden ja katsuria varten olisi hyvä säilyttää tuo etuveto mahdollisuus. Vai olisikohan mahdollista saada laatikko toimimaan edes niin, että neliveto pois kytkettäessä se kytkisi takarenkaille vedon, eli toimisi ns väärinpäin, katsurille sitten palauttaisi normaaliksi?
:think:
Viimeksi muokannut wm 06 Huhti 2015, 14:38, yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
TJani
Jäsen
Viestit: 733
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:20
Paikkakunta: Töysä
Viesti:

Re: Subaru Leone mk2/1800 vivusta fwd->awd->rwd

ViestiKirjoittaja TJani » 14 Maalis 2015, 11:51

Eipä tuo taida olla toteutettavissa.
Ainut konsti on tuo etuvetoakseleiden poisto jos haluaa takavetoisena ajella. Toki varmaan laatikon sisältä poistamalla sopiva osa saa myös etuvedon pois, mutta ei sa ainakaan helpompaa ole kuin tuo akseleiden poisto.
Vuokrataan EJ20 stressilevyt
Leone Turbo AWD -88, Legacy 200 -92 *RIP*
Ex: SVX -92, XT -86, Leone 1.8 3AT 4WD -87, Impreza Turbo 2000 -97, Leone 1.8 4WD -86, SVX mt -92, XT -86, Forester -98, SVX -93, Outback 2.5 -00, Leone RX -87, Outback 2.5 -98

wm
Viestit: 3
Liittynyt: 14 Maalis 2015, 10:12

Re: Subaru Leone mk2/1800 vivusta fwd->awd->rwd

ViestiKirjoittaja wm » 14 Maalis 2015, 13:54

Mitenhän tuon takaperän ja vaihteiston kesto, jos toteuttaisi vain vetarit poistamalla?

Avatar
TJani
Jäsen
Viestit: 733
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:20
Paikkakunta: Töysä
Viesti:

Re: Subaru Leone mk2/1800 vivusta fwd->awd->rwd

ViestiKirjoittaja TJani » 14 Maalis 2015, 14:08

Heikoin lenkki taitaa olla takavetoakselit, mutta ei kai niitä ainakaan vaparilla rikki saa kovin helposti.
Tosin jos tässä oikeasti puhutaan 2gen Leonesta niin niistä minulla ei ole mitään kokemusta, vain 3gen on tuttu.

Muista jättää kuitenkin ne vetonivelet etunapoihin, muuten käy huonosti.
Vuokrataan EJ20 stressilevyt
Leone Turbo AWD -88, Legacy 200 -92 *RIP*
Ex: SVX -92, XT -86, Leone 1.8 3AT 4WD -87, Impreza Turbo 2000 -97, Leone 1.8 4WD -86, SVX mt -92, XT -86, Forester -98, SVX -93, Outback 2.5 -00, Leone RX -87, Outback 2.5 -98

Silent_alarm
Viestit: 207
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 06:27
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Subaru Leone mk2/1800 vivusta fwd->awd->rwd

ViestiKirjoittaja Silent_alarm » 15 Maalis 2015, 00:32

Kyl taitaa sun ainoo vaihtoehto olla se et teet isoja muutoksia, eli EJ swappi ja DCCD loota jos haluat takapainotteista menoa, ja silloinkin pääsee 35:65 vetosuhteelle jos en väärin muista.
IG @behindthesteeringwheel
http://www.youtube.com/channel/UCEosqFAhQJnXxwxv6ZuHQZQ
-99 Subaru Impreza STi Type RA V-Limited
-86 Subaru Leone 1.8 4WD Turbo High Roof Wagon
-86 Subaru Leone 1.8 4WD Turbo High Roof Wagon

Karhu
Viestit: 26
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 23:47
Paikkakunta: Ristijärvi/Puolanka

Re: Subaru Leone mk2/1800 vivusta fwd->awd->rwd

ViestiKirjoittaja Karhu » 19 Maalis 2015, 13:10

Joo, siellä laatikon hännässä on sakarakytkin jolla takavedon saa mukaan, etupyörille veto menee kiinteästi.

Jos kyse on tosiaan kakkossukupolven Leonesta, niitä on suomessa 5-10 jäljellä. Älä hajota sitä. :roll:
" Miehet, jotka vaativat autoltaan paljon, ovat aina ajoissa paikalla, ja...
... Selittelemättä - Subarulla "

wm
Viestit: 3
Liittynyt: 14 Maalis 2015, 10:12

Re: Subaru Leone mk2/1800 vivusta fwd->awd->rwd

ViestiKirjoittaja wm » 06 Huhti 2015, 14:38

Karhu kirjoitti:Jos kyse on tosiaan kakkossukupolven Leonesta, niitä on suomessa 5-10 jäljellä. Älä hajota sitä. :roll:

Oli tosiaan kyse mk2 leonesta.

Ei ollut tarkoitus hajottaa, vaan pitää hyvänä. Pieniä muutoksia vain, kuitenkin sillä tavalla että alkuperäisyys palautettavissa vakiopalikat laittamalla, mutta kerkesi mennä jollekkin toiselle.

Miten pre-facelift manuaali mk1 justy? Onnistuuko yksinkertaisimmillaan samalla periaatteella kuin leonessakin, etuvetarit irrottamalla vetopyörästön päästä?

jar-ii
Viestit: 14
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 17:28

Re: Subaru Leone / Justy takavedoksi

ViestiKirjoittaja jar-ii » 07 Huhti 2015, 13:31

On niitä joku tehnyt, mutta justy on tunnettu heikosta kulmavaihteesta, niin kestävyydestä ei uskalla sanoa mitään. Joskus etuvetareita hajonnut niin takavetonahan se jonkun aikaa liikkuu. Eli pitää vaan jättää vetarien ulkopäät paikoilleen ettei käy hassusti.

Salmari
Viestit: 19
Liittynyt: 29 Huhti 2015, 15:06
Paikkakunta: Lahti

Re: Subaru Leone / Justy takavedoksi

ViestiKirjoittaja Salmari » 09 Heinä 2015, 08:30

Lainaan tätä aihetta, kun en uutta viitsi tehdä. Mitenkäs Justystä saa pyöränlaakerit irti ? Jotenkin kait pitäisi päästä painamaan niitä pois päin, vai miten niitten olisi tarkoitus tulla pois ? Ne kumitiivisteet tietty eka pois, mutta siitä eteenpäin ?
Tietysti jos takaisin laitossa jotain hämminkiä, niin vinkkejä siihenkin voip heittää.


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

cron