HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

BRAT tankinvaihtoon vinkkejä?

Kaikki ylläolevien tekniikka-aiheiden mukainen keskustelu liittyen Wanhoihin Subaruihin aina Subaru 360:stä Leoneen.
(vuosimallit 1958 - 1994, poislukien Legacy ja Impreza)
MopoMasa
Viestit: 2
Liittynyt: 07 Marras 2018, 12:29

BRAT tankinvaihtoon vinkkejä?

ViestiKirjoittaja MopoMasa » 07 Marras 2018, 21:02

Morienttes itse kullekin! Tuli hankittua tuollainen '89 mallinen Targa pickup, tai niinkuin ameriikanserkut sitä kutsuu BRAT. Auto on seissyt jokusen vuoden joten katsastus on vanhentunut mutta kilvet löytyy ja ajoinkin sen jo siirtoluvilla myyjältä tallille, mutta ongelmana tällä hetkellä on se, että auton alkuperäinen tankki muistuttaa lähinnä pitsiliinaa ja bensiiniä syötetäänkin tällä hetkellä moottorille lavalla olevasta veneen muovitankista alkuperäisen polttoainesäiliön lojuessa umpiruostuneena ihan kirjaimellisesti puun alla.

Onnistuin kuin onnistuinkin löytämään autoon Leonen tankin varsin hyvässä kunnossa ja olenkin sitä nyt entrannut asennuskuntoon muun muassa päälystämällä sen paksulla kerroksella alustamassaa, mutta hiukan askarruttaa mahtaako tankki mennä ihan sellaisenaan paikalleen. Täyttöletku ja ylivuoto on helppoja paikantaa, samoin syöttö ja ilmeisesti sen vieressä lienee se ohuempi olevan paluu? Leonen tankissa on vielä yläkyljessä kaksi letkulähtöä lisää mitä ei Targan tankista muistaakseni löydy, mitä niillä tehdään? Ne voinee tukkia kerta ei niille ole suoraa käyttöä? Jotain huohotusputkia kai? Samoin bensantason anturi on hiukka erilainen, Targan sensori on yksijohtoinen eli kaiketi runkomaadoitteinen joten leonen anturin saanee toimimaan maadoittamalla toinen johto? Siinä on myös kolmas johto joka menee sellaiseen pieneen nippeliin anturin varressa, se lienee "opiskelijavalon" liipasin?

Sitten vielä itse tankin kiinnitys, etureiät näyttää olevan 1/1 identtiset mutta takareiät ei ole sinne päinkään, onnistuuko ihan vaan poraamalla siihen auton takapalkkiin uudet reiät ja pultit läpi?

Ongelmana on että auto on 40km päässä joten en pääse sitä noin vaan öllistelemään ja haluaisinkin mennä paikan päälle mahdollisimman hyvin valmistautuneena.

Kaikkia vinkkejä arvostetaan tasapuolisesti! Parhaita vieläkin tasapuolisemmin!

Avatar
TJani
Jäsen
Viestit: 733
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:20
Paikkakunta: Töysä
Viesti:

Re: BRAT tankinvaihtoon vinkkejä?

ViestiKirjoittaja TJani » 08 Marras 2018, 21:22

Ne yläkyljen lähdöt on niitä bensahöyry juttuja. Eiköhän ne voi tukkia jos niille ei paikkaa ole Bratissa.
Muuta lähdöt ja johdot olitkin veikkaillut oikein.

Paljo muuta en osaa sanoa, eiköhän se sinne jotenki sovi jos on sama muodoiltaan kuin alkuperäinen tankki.
Vuokrataan EJ20 stressilevyt
Leone Turbo AWD -88, Legacy 200 -92 *RIP*
Ex: SVX -92, XT -86, Leone 1.8 3AT 4WD -87, Impreza Turbo 2000 -97, Leone 1.8 4WD -86, SVX mt -92, XT -86, Forester -98, SVX -93, Outback 2.5 -00, Leone RX -87, Outback 2.5 -98

MopoMasa
Viestit: 2
Liittynyt: 07 Marras 2018, 12:29

Re: BRAT tankinvaihtoon vinkkejä?

ViestiKirjoittaja MopoMasa » 08 Marras 2018, 23:30

On se lähellä, leonen tankki on leveämpi, bratin tankki on nelikulmaisempi, tuossa leonen tankissa on tavallaan viiste ihan kuin väistäis jotain mitä bratissä ei ole, siinä kun tankki on viimeisenä lavan alla perämurikan päällä ilman että siinä ois ympärillä juurikaan mittään, epäilystä aiheutti itselle lähinnä kun lattialla mallailin kakkosnelosiin pultinreikiä ja leonen kiinnikkeet tuntuis olevan hiukan kauempana toisistaan, englanninkielisillä sivuilla sanotaan että pitäisi voida "retrofittaa" paikalleen mutta sanovat että vain '87 asti, tuo on '89:n tankki mutta todennäköisesti jostain ylivuotisesta koska muutenhan se olis hatchbackin tankki eiks nii? On mulla kemppiläinen jos sitä takapalkkia pitää siirtää mut talli perkule on kylmä niin talvella ohuesti ankeeta hitsailla...

Avatar
TJani
Jäsen
Viestit: 733
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:20
Paikkakunta: Töysä
Viesti:

Re: BRAT tankinvaihtoon vinkkejä?

ViestiKirjoittaja TJani » 11 Marras 2018, 12:38

Eiköhän Leonessa ole kaikissa samanlainen tankki, letkulähtöjä lukuunottamatta. Siis näissä mk 3 korisissa mitä Suomessa lähinnä on.
Vuokrataan EJ20 stressilevyt
Leone Turbo AWD -88, Legacy 200 -92 *RIP*
Ex: SVX -92, XT -86, Leone 1.8 3AT 4WD -87, Impreza Turbo 2000 -97, Leone 1.8 4WD -86, SVX mt -92, XT -86, Forester -98, SVX -93, Outback 2.5 -00, Leone RX -87, Outback 2.5 -98

Avatar
sergiolotts063
Viestit: 1
Liittynyt: 13 Maalis 2020, 12:08
Paikkakunta: Zürich
Viesti:

Re: BRAT tankinvaihtoon vinkkejä?

ViestiKirjoittaja sergiolotts063 » 13 Maalis 2020, 12:11

Etsi alkuperäinen koneen käsikirja ja löydä ratkaisu


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa

cron