Morienttes itse kullekin! Tuli hankittua tuollainen '89 mallinen Targa pickup, tai niinkuin ameriikanserkut sitä kutsuu BRAT. Auto on seissyt jokusen vuoden joten katsastus on vanhentunut mutta kilvet löytyy ja ajoinkin sen jo siirtoluvilla myyjältä tallille, mutta ongelmana tällä hetkellä on se, että auton alkuperäinen tankki muistuttaa lähinnä pitsiliinaa ja bensiiniä syötetäänkin tällä hetkellä moottorille lavalla olevasta veneen muovitankista alkuperäisen polttoainesäiliön lojuessa umpiruostuneena ihan kirjaimellisesti puun alla.
Onnistuin kuin onnistuinkin löytämään autoon Leonen tankin varsin hyvässä kunnossa ja olenkin sitä nyt entrannut asennuskuntoon muun muassa päälystämällä sen paksulla kerroksella alustamassaa, mutta hiukan askarruttaa mahtaako tankki mennä ihan sellaisenaan paikalleen. Täyttöletku ja ylivuoto on helppoja paikantaa, samoin syöttö ja ilmeisesti sen vieressä lienee se ohuempi olevan paluu? Leonen tankissa on vielä yläkyljessä kaksi letkulähtöä lisää mitä ei Targan tankista muistaakseni löydy, mitä niillä tehdään? Ne voinee tukkia kerta ei niille ole suoraa käyttöä? Jotain huohotusputkia kai? Samoin bensantason anturi on hiukka erilainen, Targan sensori on yksijohtoinen eli kaiketi runkomaadoitteinen joten leonen anturin saanee toimimaan maadoittamalla toinen johto? Siinä on myös kolmas johto joka menee sellaiseen pieneen nippeliin anturin varressa, se lienee "opiskelijavalon" liipasin?
Sitten vielä itse tankin kiinnitys, etureiät näyttää olevan 1/1 identtiset mutta takareiät ei ole sinne päinkään, onnistuuko ihan vaan poraamalla siihen auton takapalkkiin uudet reiät ja pultit läpi?
Ongelmana on että auto on 40km päässä joten en pääse sitä noin vaan öllistelemään ja haluaisinkin mennä paikan päälle mahdollisimman hyvin valmistautuneena.
Kaikkia vinkkejä arvostetaan tasapuolisesti! Parhaita vieläkin tasapuolisemmin!