Kävi "pieni" vahinko pitkään seisseen XT subarun ensi käynnistämisen jälkeen jossa muun muassa yksi imuventtiili katkesi
ja tuhosi muutaman männän, yhden kannen yms. pientä En tiedä oliko tuo jo ennestään vaurioitunut vai hajosiko käynnistäessä.
En saanut selville tarkkaan mitä tapahtui, mutta epäilen, että jako hyppäsi ja venttiili otti mäntään -> venttiili katkesi -> täys tuho.
Monessa paikassa on kyllä sanottu, että venttiilit ei ottaisi mäntiin kiinni vaikka hihna katkeaa, mutta mikä on totuus? Tietääkö joku?
Netissä on niin sekavaa tarinaa
Tekisi mieli tehdä moottori vielä tuosta samasta vähän ajetusta lohkosta, koska hyllystä löytyy kansi ja muuta tarvittavaa, eikä lohko näytä pahasti vautioituneelta.
Mutta tärkein kysymys kuuluu, että voiko tuota lohkoa porata ylikokoon? Mäntiä myydään 020" ylikoolla, mutta jostain jäänyt mielikuva, että lohko heikkenee tms. liikaa poratessa?