MarkoNiemela kirjoitti:Itse yritin saada Verkkokaupan OBD2 lukijan ... ja Torque/Android yhdistelmä toimimaan...
ximmo kirjoitti:En pysty mitenkään todentamaan edes, saanko Bluetoothilla yhteyden palikkaan.
STI kirjoitti:ximmo kirjoitti:En pysty mitenkään todentamaan edes, saanko Bluetoothilla yhteyden palikkaan.
Miten niin ei pysty? Tossa alla on kuva mistä se bt palikka joko löytyy tai ei löydy.
STI kirjoitti:Kokeile muita softia myös koska ei mullakaan androidissa toimi kaikki ohjelmat... oikeastaan enemmän löyty niitä joilla yhteys ei toiminut.
AimoPaukku kirjoitti:Itsellä juurikin OBD link
Halvempi kiinan plugikin toimi mutta reaaliaikaisen tiedon päivitys oli hidasta ja muutaman kerran sain autooni Can kommunikaation ongelmia ja vikavalot päälle.
Shakal kirjoitti:Jos ecun sielunelämä, loggaaminen ja flashaaminen ei erityisesti ole ikinä se juttu, vaan haluatte yleispätevän donglen joka toimii varmasti, Subarussa sekä muissakin merkeissä, satsatkaa hieman ja ostakaa kunnollinen, eli OBDLink. Niiden hinta oli tuplat tuosta hetki sitten, nyt niitä saa järkevään hintaan.
Shakal kirjoitti:Jos sen pitää olla standalone laite, haluatte että se on vähän enemmän kuin ajotietokone, jolla pystyy myös nollaamaan vikakooditkin niin Scangauge II on se joka kannattaa kabiiniin sijoittaa.
nemola kirjoitti:"MORE>MORE>MODE>PIDS
.
.
.
Most vehicles use ALL which is the factory default. But some vehicles
will not work properly unless SUPPORTED is used. This is the case for
1995 to 1999 Subaru vehicles."
https://www.scangauge.com/support/user-manuals/
nemola kirjoitti:X-Gaugea, jolla voi yrittää kaivella mitä mieleen tulee
nemola kirjoitti:Oma ScanGaugeII on kuitin mukaan ostettu 10/2008 ja laite kertoo alkuperäisen firmwaren versioksi 3.15 ja sen erona uusimpaan näyttäisi olevan puuttuva Performance Monitor. Tuetuissa protokollissa ei ilmeisesti ole eroja. Lähettämällä laitteen päivitettäväksi saisi rahalla firmwaren päivitettyä uusimmaksi, mutta ei tarvetta, kun tuo omakin tukee jo X-Gaugea, jolla voi yrittää kaivella mitä mieleen tulee.
nemola kirjoitti:Jos nyt aktivoituisi käyttämään edes tuota omaa monipuolisemmin.
nemola kirjoitti:Mitenkäs muuten volttimittarin näyttämä uudemmissa autoissa. ScanGaugeII:n näyttämät voltit kun laskee ajossakin välillä alle 13 ja jopa alle 12 voltin, niin tarkoittaakohan se vain sitä, että tuolloin laturi ei lataa viherpestyjen kulutuslukemien saavuttamiseksi? Ja onko tuo alhaisempi jännite tuolloin sama kuin akun jännite auton moottorin ollessa sammuksissa?
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa