HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Innovate seosmittari ongelma

Ajovaloista ja ECU:n johdotuksista, sekä kaikkea siltä väliltä.
Kone
Viestit: 69
Liittynyt: 22 Maalis 2015, 16:59
Paikkakunta: Hellsinki/Virolahti

Innovate seosmittari ongelma

ViestiKirjoittaja Kone » 17 Syys 2015, 01:31

Itselläni siis -03 sti:ssä tuollainen ja tilttasi tuossa muutama viikko sitte, olin varma että anturi tullut tiensä päähän ja hain mamasanilta uuden, se paikalleen mutta ei pelaa edelleenkään. Eli missähän vika?? kalibroinnit tein uudelle anturille, ja se kyllä lämpeni kuumaksi. Tekee siis niin, viisarillinen mittarimalli, että virrat kytkettäessä heilauttaa viisarin äärilaidasta äärilaitaan, ja ennen toimiessaan jäi osoittamaan maximi laihaa ennen kuin muutaman sekunnin käymisen jälkeen alkoi näyttää reaaliaikaista lukemaa, mutta nyt heilahtaa johonkin 14-15 väliin, pysyy joitain kymmeniä sekunteja siinnä kunnes heilahtaa näyttämään joka kerta 17.9 ja siinnä pysyy! Auto pelaa ihan normaalisti ja mitään ei ole muuttunut/muutettu mikä selittäisi tuon temppuilun, mikähän tuolle siis tullut, kenelläkään ollut vastaavia ongelmia? Korjausehdotuksia otetaan vastaan.
-03 sti

STI
Viestit: 168
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 12:02
Paikkakunta: Vantaa

Re: Innovate seosmittari ongelma

ViestiKirjoittaja STI » 17 Syys 2015, 09:39

Kone kirjoitti:...kenelläkään ollut vastaavia ongelmia?...


Mulla oli innovate edellissä autossa ja se päätti yks päivä yhtäkkiä lopettaa toimintansa. Vikaa en ruvennut selvittämään eli siinä en voi auttaa mutta taitaa olla feature.
Iso toyota
Ex STi Limppu 2004
"Trying is the first step towards failure." - Homer Simpson

Avatar
Displaced
Viestit: 449
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: Innovate seosmittari ongelma

ViestiKirjoittaja Displaced » 17 Syys 2015, 10:14

Taitaa olla entinen jos ei kalibrointi auttanut.

AEMää tilalle :)
Absolute Performance - Moottorinosat, Kasaukset, Säädöt yms. kysy lisää

Avatar
scoobytune
Jäsen
Viestit: 121
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 09:39
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Innovate seosmittari ongelma

ViestiKirjoittaja scoobytune » 17 Syys 2015, 20:43

Tarkastaisin vielä kytkennät ennenkuin heität mittarilla vesilintua. Selvästi vetää vikamoodiin kun voltit lukittuu. Yksi vaihtoehto kytkeä suoraan akkuun testimielessä. Ja voi olla että kolvillakin tulee kuntoon.
Subaru moottorinohjauksen ohjelmoinnit

Hitachi Denso toisioilmajärjestelmän ohjelmallinen poisto ja optimoinnit (EJ204 2.0R 2.0X EJ20 EJ25..)

Hitachi ajettavuusongelmien ohjelmallinen korjaus (EJ204 2.0R 2.0X..)

EGR DPF poisto.. jne.

scoobytune@gmail.com
    

Avatar
Speed79
Viestit: 72
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:32
Paikkakunta: Nastola

Re: Innovate seosmittari ongelma

ViestiKirjoittaja Speed79 » 17 Syys 2015, 20:45

Tech edge tilalle jos ei innovate heräile :thumbsup:
MY95 STi lightly edited
MY99 Type-r winter toy

Kone
Viestit: 69
Liittynyt: 22 Maalis 2015, 16:59
Paikkakunta: Hellsinki/Virolahti

Re: Innovate seosmittari ongelma

ViestiKirjoittaja Kone » 22 Syys 2015, 16:59

Noniin, eilen kerkisi tutkimaan ja hutkimaan. Eli nyt tuo mokoma antaa sekä vanhalla, että uudella anturilla samaa vika koodia.
Error 5
Reference cell circuit
shorted
1. Short in sensor cable
2. Short in sensor
1. Repair sensor cable.
2. Replace sensor.

Mihinkään johtoihin ei ole koskettu viimeiseen kolmeen vuoteen, mutta tarkistin ne ja kaikki mielestäni ok. Eli voiko itselläni olla niin p***a säkä, että uusikin anturi olisi maanantai kappale, vai hyväksynkö vain että tuo "keskusyksikkö" on valmis ja jotenkin oikosessa.
Ainut mikä viittaisi kahteen pasana olevaan anturiin, on se että aloittaessa kalibrointia, tuo käyttäytyy kuten pitääkin, mutta heti kun kytkee anturin ja kääntää virrat päälle niin error. Kuulostaisi vain omaan korvaani oudolta että uusi bosch olisi paskana.. :roll:
-03 sti

Pörkyle
Jäsen
Viestit: 23
Liittynyt: 09 Helmi 2015, 14:51

Re: Innovate seosmittari ongelma

ViestiKirjoittaja Pörkyle » 06 Elo 2017, 21:12

On tässä pari viikkoa ollu asennettua Innovaten MTX-L Plus mittari ja alkuun pelas hyvin ja kapekaista emulointikin tuntui toimivan kun seokset pysyi 14.7 - 14.8 välillä tyhjäkäynnillä eikä arvot heitellyt ollenkaan. Nyt ne sitten heittelee 14.5 - 15 välillä tyhjäkäynnillä ja mittarikin välillä jumittelee johonkin lukemaan ja herää sitten hetken päästä toimintaan. Välillä se heittely rauhottuu, joskus juuri tuon jumituksen jälkeen. Kiihdytyksessä mittari tuntuu monesti jumittavan 22.4 arvoon vaihteen vaihdon jälkeen ja näyttää jonkun aikaa sitä lukemaa vaikka kaasu pohjassa olis jo hetki ajettu.

Oon koittanut calibroida uudestaan ja tarkastanu johdot tuloksetta. Ecunkin nollasin jos se olis auttanu AFR heittelyyn mutta samalla tavalla heittelee eikä tunnu olevan vaikutusta vaikka eculle menevä lambda johto olis irti, AFR heittelee silti todella paljon. Vedossa tuo näyttää kyllä aika tasaisesti mutta eipä tuohon oikein voi luottaa kun välillä menee koko mittari "jumiin" hetkeksi. Tais olla maanantai kappale tämä yksilö.
Subaru Impreza GT -95

Pörkyle
Jäsen
Viestit: 23
Liittynyt: 09 Helmi 2015, 14:51

Re: Innovate seosmittari ongelma

ViestiKirjoittaja Pörkyle » 10 Elo 2017, 22:32

Lambdahan se oli hajonnut jostain syystä. Nyt on uusi tilalla ja toistaiseksi ainkin toimii.

Tulikin eri lambda tilalle ilmesesti ainakin volkkarin ja audin dieseleissä käytössä. Boschin koodi 0 281 004 191/192 ja WV koodi 03L 906 262 Q

Mikäli netin juttuihin on uskomin niin tuo diesel mallin sensori on paremmin suojassa kaikelta ryönältä mitä siellä putkessa liikkuu.
Subaru Impreza GT -95

Pörkyle
Jäsen
Viestit: 23
Liittynyt: 09 Helmi 2015, 14:51

Re: Innovate seosmittari ongelma

ViestiKirjoittaja Pörkyle » 23 Loka 2017, 16:28

Pörkyle kirjoitti:Lambdahan se oli hajonnut jostain syystä. Nyt on uusi tilalla ja toistaiseksi ainkin toimii.

Tulikin eri lambda tilalle ilmesesti ainakin volkkarin ja audin dieseleissä käytössä. Boschin koodi 0 281 004 191/192 ja WV koodi 03L 906 262 Q

Mikäli netin juttuihin on uskomin niin tuo diesel mallin sensori on paremmin suojassa kaikelta ryönältä mitä siellä putkessa liikkuu.


Ei tämä nyt oikein hyvälle vaikuta. Kolmas lambda meni tänään rikki. Toimi aivan moitteetta tähän iltaan asti. Aamulla pelasi hyvin vielä töihin mennessä mutta töistä kun lähdin niin mittari alkoin näyttämään heti 22.4 (auton ollessa käynnissä) ja välillä näytti sekunnin sadasosan hieman rikkaampaakin ja kohta tuli E8 vikakoodia. Lambdan paikkaa on siirretty hieman kauemmas turbosta ja virtakin tulee mittarille suoraan akulta, vaan eipä tuo tunnu auttavan lambdojen kestoon. Jospa tuo jo menee takuun piiriin kun ei tuossa oikein ole muuta vaihtoehtoa jäljellä kuin että itse mittari ja sen ohjainpiiri on viallinen.
Subaru Impreza GT -95

Härski
Viestit: 68
Liittynyt: 09 Syys 2015, 01:11
Paikkakunta: Joensuu

Re: Innovate seosmittari ongelma

ViestiKirjoittaja Härski » 25 Loka 2017, 01:38

Olethan päivittänyt softan?

Pörkyle
Jäsen
Viestit: 23
Liittynyt: 09 Helmi 2015, 14:51

Re: Innovate seosmittari ongelma

ViestiKirjoittaja Pörkyle » 26 Loka 2017, 00:24

Härski kirjoitti:Olethan päivittänyt softan?

Ei tuohon Plus malliin ole firmis päivitystä tullut vielä. Ei näy ainkaan innovaten sivuilla eikä se päivitys softakaan löydä päivitystä siihen.
Subaru Impreza GT -95

Härski
Viestit: 68
Liittynyt: 09 Syys 2015, 01:11
Paikkakunta: Joensuu

Re: Innovate seosmittari ongelma

ViestiKirjoittaja Härski » 26 Loka 2017, 01:07

Ok, se on sitten eri mittari kun mulla. Kerran on mennyt multakin lambda ihan varoittelematta. Silloin neuvotiin päivittämään kanssa. En tiedä auttoiko mitään, mutta vielä ei ole hajonnut uudestaan.

Pörkyle
Jäsen
Viestit: 23
Liittynyt: 09 Helmi 2015, 14:51

Re: Innovate seosmittari ongelma

ViestiKirjoittaja Pörkyle » 15 Marras 2017, 19:10

Nyt on ollut subarun oma kapeakaista lambda säätämässä seoksia ja lisäksi tuo MTX-L PLUSsa näyttämässä seoksia. Myöhemmin vaihtuu tuo innovaten mittarikin eri valmistajan tekeleeseen.

Tuo innovaten lambdan controlleri on kyllä jotenkin kustu, ehkä siksi kuin samalla controllerilla pitäisi pystyä käyttämään 4.2 ja 4.9 LSU laajakaistoja. Tuossa 4.9:ssä on Trim resistor mutta innovaten johtosarjassa ei ole pinniä sille ollenkaan. Lambdassahan on siis 6 pinniä mutta innovaten johtosarjassa vain 5. https://www.boschautoparts.com/document ... c18a78d10a
The connector module includes a trimming resistor, which determines the characteristics of the sensor and is necessary for the sensor to function


http://www.bosch-motorsport.de/media/ca ... 659pdf.pdf

http://www.ecotrons.com/technology/bosc ... 2_sensors/ varmaan osin markkinointi puhetta mutta ihan hyviä pointteja
Subaru Impreza GT -95

S_t
Viestit: 4
Liittynyt: 25 Loka 2017, 09:13

Re: Innovate seosmittari ongelma

ViestiKirjoittaja S_t » 20 Marras 2017, 19:08

Morjesta, tuli hommattua tuollanen innovate mtx-l laajakaista, onko mahdollista laittaa vakio lambdan tilalle vai joutuuko tekemään oman paikan putkeen laajakaistalle? Autona 2003vm impreza wrx. Jos mahdollista syöttää suoraan laajakaistalta tietoa eculle niin miten?

Pörkyle
Jäsen
Viestit: 23
Liittynyt: 09 Helmi 2015, 14:51

Re: Innovate seosmittari ongelma

ViestiKirjoittaja Pörkyle » 06 Joulu 2017, 20:28

S_t kirjoitti:Morjesta, tuli hommattua tuollanen innovate mtx-l laajakaista, onko mahdollista laittaa vakio lambdan tilalle vai joutuuko tekemään oman paikan putkeen laajakaistalle? Autona 2003vm impreza wrx. Jos mahdollista syöttää suoraan laajakaistalta tietoa eculle niin miten?


Oliko tuo se uudempi plus malli vai perus mtx-l? Ihan mielenkiinnosta kyselen ja olis hauska kuulla kauanko sensorit muilla kestää plus mallissa. Itse vaihdoin jo AEM x-series mittariin kun sain tarpeeksi innovatesta. ;)

Helpoimmalla pääseet kun teet oman paikan putkeen ja jättää subarun oman lambdan ohjaamaan ecua, sehän on noissa uudemmissa jo muutenkin laajakaista. Yleisin paikka on downpipessä turbon jälkeen tosin uppipestä olisi suositeltavaa poistaa katalysaattori mikäli on 2001 tai uudempi.
Subaru Impreza GT -95

S_t
Viestit: 4
Liittynyt: 25 Loka 2017, 09:13

Re: Innovate seosmittari ongelma

ViestiKirjoittaja S_t » 08 Joulu 2017, 14:39

Ihan perus mtx-l malli on. Joo pitää tuohon uuteen downpipeen tehä paikka sille kuhan joskus vaihdan sen, pääsee sitten säädettäväks viemään. Ei itellä ainakaan ikinä oo muissa autoissa ongelmaa ollu innovaten kanssa ;)

Pörkyle
Jäsen
Viestit: 23
Liittynyt: 09 Helmi 2015, 14:51

Re: Innovate seosmittari ongelma

ViestiKirjoittaja Pörkyle » 10 Joulu 2017, 22:26

Ehkäpä tuo plus malli on sitten vaan todellakin nopeampi kuten mainostavat. Sensoritkin hajoaa ennätys vauhtia. :D
Subaru Impreza GT -95

Juhani88
Viestit: 1
Liittynyt: 22 Elo 2017, 17:33

Re: Innovate seosmittari ongelma

ViestiKirjoittaja Juhani88 » 16 Joulu 2017, 13:19

Täällä hajosi tuosta plus mallista anturi kuukaudessa ja kilometrejä melkee 400 :D. Ehkä anturi oli vain liian lähellä noin 25-30cm päästä turbosta.. Sain uuden anturin tukkurilta ja nyt toistaiseksi taas toiminut muutaman päivän hyvin, tosin anturin paikkaa tuli kans vaihdettua varmuudeksi.

Pörkyle
Jäsen
Viestit: 23
Liittynyt: 09 Helmi 2015, 14:51

Re: Innovate seosmittari ongelma

ViestiKirjoittaja Pörkyle » 20 Joulu 2017, 00:19

Juhani88 kirjoitti:Täällä hajosi tuosta plus mallista anturi kuukaudessa ja kilometrejä melkee 400 :D. Ehkä anturi oli vain liian lähellä noin 25-30cm päästä turbosta.. Sain uuden anturin tukkurilta ja nyt toistaiseksi taas toiminut muutaman päivän hyvin, tosin anturin paikkaa tuli kans vaihdettua varmuudeksi.


Ei se liian lähellä varmastikkaan ollut. Vanha AEM mittari oli silloin 5-10 cm päässä turbosta eikä ollut vuosiin ongelmia, olis ollut sama pysyä siinä eikä ruveta vaihtamaan. Innovatessa anturit sitten hajoili vaikka siirti vähän kauemmas turbosta ja anturin asentoa pystömpään.

Pitäis tuo oma mittari pistää maahantuojalle/valmistajalle takas vaan eivät sysksyllä ainakaaan oikein ottaneet maahantuojalla asiaa kovinkaan vakavasti. Pitänee ens vuonna olla uudestaan yhteydessä. Anturit ei kuulu takuun piiriin niin ilmeisesti ihan ok että niitä parin viikon välein hajoaa normaalissa työmatka ja kauppakasseilu ajossa. Samat laajakaista lambdat kestää vuosikaudet muissa mittareissa ja autojen omien ECU:jen ohjauksessa.
Subaru Impreza GT -95

MHT
Viestit: 8
Liittynyt: 15 Loka 2016, 18:29
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Innovate seosmittari ongelma

ViestiKirjoittaja MHT » 20 Joulu 2017, 10:36

Oisko vika ennemmin ohjainlaitteessa/mittarissa koska itsellä oli 5 vuotta Innovaten LM-2 kiinni Imprezassa ja anturi aika lähellä ahdinta, ei murheita. Polttoaineena tosin E85, jos sillä nyt jotain merkitystä asiaan olisi. Vahva usko että laite toimii myös seuraavalla kerralla kun sitä tarvitaan :)


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa