Tomcat kirjoitti:Yks ylimääräinen takapusla löytyy... Ja näitä on muuten sika vaikee saada
viewtopic.php?f=22&t=1554&p=10572#p10572
ReeL12 kirjoitti:Mahtaako MPT askin kitkalevypakan saada vaihdettu ilman että koko laatikko puretaan autosta? Jotenkin samaan tapaan kun manuaalin viskon vaihto.
e0000333 kirjoitti:5EAT öljynvaihto huuhtelemalla, mistä on paras ottaa liemi ulos. Suodattimelta vai siitä pikku jäähdyttimeltä?
Suodatin ainakin on helpohkossa paikassa, mutta kumpikohan putki on menossa suodattimelle...
Joku muu, mikä?
Auto on gen4 legacy GT.
Edit, mahtanee tuo jähdytin olla muuten ohjaustehostimelle tai jotain?
Tomcat kirjoitti:Käykö muuten nää uudet ja sitten ne vanhat MPT askit keskenään, vai onko antureiden määrässä esim tapahtunut muutoksia...
Meinaan vaan kun tuossa "projekti" MY01 pelissä on tuollainen MPT aski ja jos Siekkiseltä tulee jatkossa ainakin noita MY10 askeja niin siksi kysyn.
e0000333 kirjoitti:Öljynvaihto oli mulla työnalla, itellä ei oo kyllä meininkiä käyttikseen mitään lisäjäähyjä edes viritellä.
Sellanen fiilis on mullakin, että tuon päätehtävä on pakkasilla taata juokseva öljy mahdollisimman nopeasti.
Taitaa lämpötilaerotkin öljyllä ja jäähdytinnesteellä olla sen verran pienet käyntilämpöisenä, että jäähdyttämisestä ei voi oikein puhua, muuten kuin tosiaan jos on ajettu saksa läpeensä autopaanaa lutku lattiassa...
Toni kirjoitti:Onko kellään kokemuksia tosta BG-öljynvaihtohuollolla tehdystä automaattiöljynvaihdosta? http://automerkit.fi/korjaus-huolto/103-tuoteartikkeli/7019-uutta-suomessa-automaattivaihteisto-kuntoon-100-oljynvaihdolla Täyttääköhän niiden litkut ton Subarun HP-luokituksen?
Tarkotus olis vaihtaa öljyt 3.0R legacyyn-05 5AT
Tomcat kirjoitti:Sitten seuraavan 7tkm jälkeen uudelleen propun kautta ne mitä tuli ja samalla asensin Subarun oman AT öljysuodattimen jalan + OEM suodattimen, kas kun näissä uudemmissa Forestereissa 4EAT:n yhteydessä ei enään ole vaihdettavaa suodatinta...No nyt on!!
JKNiemi kirjoitti:Minkä palikan se suodattimen asennus vaati, olisiko varaosanumeroa vielä tallessa? Tuosta -09 Legasta se myös puuttuu ja tuskin tuosta suodattimesta haittaakaan olisi...
TJani kirjoitti:
Saa vaihdettua. Laatikosta vain häntä pois niin takavedon pakka on siellä hännässä.
PTK kirjoitti:Ei täytä. Tuota samaista öljyä tuli kokeiltua itsekkin, toimii kumminkin vanhemmissa 4EAT loodissa.. mutta parempiakin löytyy.
Kannattaa äkkiä vaihdattaa öljyt johonki luokituksen täyttävään, eli Subaru ATF-HP.
Täs samalla voikin ilmoittaa, että Addinol ATF XN PLUS toimii vallan mainiosti omassa Legassa, kun tuli tuos vaihdeltua. Lootakin tuntuu nyt hiukkasen paremmalta
iner kirjoitti:Saiko Siekkinen tehtyä Tomcatin ja Maurin laatikolle vahvistusta? Ja mikä oli tuomio mpt:n suhteen?
eki75 kirjoitti:No tuoltahan nuo oireet vaikuttaa.. onkos joku ostanut tai löytänyt paikan mistä tuota trans x:ää sais hommattua.. ?
-Eki
Qulle kirjoitti:No mulla kans täristää -05 4eat Outback varsinkin hitaissa vauhdeissa. Välillä enemmän välillä vähemmän. Korilla ja woimansiirrolla rullattu 280tkm joten kaipa joku pusla tms vois alkaa olemaankin ehtoopuolella.
baburusa kirjoitti:Qulle kirjoitti:No mulla kans täristää -05 4eat Outback varsinkin hitaissa vauhdeissa. Välillä enemmän välillä vähemmän. Korilla ja woimansiirrolla rullattu 280tkm joten kaipa joku pusla tms vois alkaa olemaankin ehtoopuolella.
Itellä 230 lasissa ja tuntuu että alkaa olleen jonkun palikan vaihon aika vaanku tietäs että minkä. Myös askin resetointi on mielessä askiöljyjen kans samassa rytäkässä. D:llä ajamine on semmosta irvistelyä kun tuntuu että pykältää liian isolle liian aikasin..Oulussa on vaa semmonen hieno puoli että täälä ei osata, kukkaa tiijä mistää mittää.. mahtaa lähin ossaava paikka olla kuopiossa sorsalla tahi keravalla. Tullee pelekälle resetoinnille kova kilohinta Onko kellään tietoa pohojosemmasta subbe-huollosta missä onnistus uudelleenohjelmointi laatikolle?
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa