Terävä kirjoitti:Eli: mitkäs takaiskarit siis käy 2005 XT 2,5l Foresteriin? Kertokaa nyt viisaammat..
-Jani
Terävä kirjoitti:Eli: mitkäs takaiskarit siis käy 2005 XT 2,5l Foresteriin? Kertokaa nyt viisaammat..
-Jani
Kennedy kirjoitti:Mites tässä vanhemmassa SF kopassa tuo valinta menee?
The SF rear strut tophats are that of a GD stud pattern. So you can either use GC8 suspension and change the rear tophats or go with GD suspension. Most ppl just use the GD suspension (including me). One thing you'll notice with fixed perch WRX sedan style struts is that you'll get some nice ass sag. Wagon springs will help with that. Now I don't know if this is the case with GD fixed perch struts, but with my GD coilovers I had some positive camber in the rear after the install. A $20 set of camber bolts alleviated that problem. One thing to note... both GC8 and GD struts will slam your SF5.
I think WRX AGX struts with Swift wagon springs will give you height and ride quality you want.
The front SF5 strut towers use a GC8 style strut tower bar while the rear uses a GD strut tower bar.
GD sway bars & end links can be used in the rear... even STi sway bars. You'll have to stick with GC8 NA (2.5RS) style front sways due to the NA front crossmember being different than the turbo crossmember. You for sure want to upgrade the rear sway to at least a WRX sway.
Kennedy kirjoitti:Kun näitä tolppa keskusteluja on seurannut ulkomailla niin moni kysellyt vanteen istuvuudestan.
Eikai imprezan tolppiin siirtyessä se siirry yhtään lähemmäksi vannetta? ( siis itse tolppa )
Jousilautanen varmaan tulee alemmas joten kumikoko pitää valita sen mukaan.(?)
Samaan syyssiin voisin kysästä iskaritolppien pulttien kiritys kireyttä. Paljonko nm pitää olla, vai vedetäänkö kireelle kunnolla?
MaPeKu kirjoitti:Kennedy kirjoitti:Kun näitä tolppa keskusteluja on seurannut ulkomailla niin moni kysellyt vanteen istuvuudestan.
Eikai imprezan tolppiin siirtyessä se siirry yhtään lähemmäksi vannetta? ( siis itse tolppa )
Jousilautanen varmaan tulee alemmas joten kumikoko pitää valita sen mukaan.(?)
Samaan syyssiin voisin kysästä iskaritolppien pulttien kiritys kireyttä. Paljonko nm pitää olla, vai vedetäänkö kireelle kunnolla?
Tolpan yläpää 20 Nm
Isknvaimentimen yläpää 60 Nm
Tolpan alapää 200 Nm
Hakala kirjoitti:Muistaisin että edessä Tolpan alapää oli vähemmän? 175Nm
Kennedy kirjoitti:Kun näitä tolppa keskusteluja on seurannut ulkomailla niin moni kysellyt vanteen istuvuudestan.
Eikai imprezan tolppiin siirtyessä se siirry yhtään lähemmäksi vannetta? ( siis itse tolppa )
Jousilautanen varmaan tulee alemmas joten kumikoko pitää valita sen mukaan.(?)
Samaan syyssiin voisin kysästä iskaritolppien pulttien kiritys kireyttä. Paljonko nm pitää olla, vai vedetäänkö kireelle kunnolla?
ReeL12 kirjoitti:Kummassakaan alustassa ei mahtunut käyttämään Foren alkuperäistä vannetta ja rengaskokoa koska otti alajousilautaseen kiinni. Pienemmällä ET lukemalla ja tuo helpottaa, mutta ahdas on silti. Itse tein vähän lisää tilaa muokkaamalla jousilautasen muotoa.
Tomcat kirjoitti:Meillä kummassakin Foressa Imprezan alusta, MY03:ssa Vapari SW Imprezan alusta ja 8mm lätty takaiskarin ja korin välissä.
MY10 Foressa WRX MY10 alusta jossa 8mm lätty edessä ja 16mm takana, Taakse on vaihdettu STi:n Iskari ja jousi on Foren oma, tällä kombinaatiolla toimii parhaiten perä.
Shakal kirjoitti:Menet konttorille ja muutoskatsastat?
Ei enää tarvitse lippuja ja lappuja, trafin uusistuksen myötä.
Forester XT kirjoitti:Shakal kirjoitti:Menet konttorille ja muutoskatsastat?
Ei enää tarvitse lippuja ja lappuja, trafin uusistuksen myötä.
Oikeasti? Eiks ihan hetki sitten tarvinnut suuntauslappuja ymym.
Shakal kirjoitti:Menet konttorille ja muutoskatsastat?
Ei enää tarvitse lippuja ja lappuja, trafin uusistuksen myötä.
Shakal kirjoitti:Menet konttorille ja muutoskatsastat?
Ei enää tarvitse lippuja ja lappuja, trafin uusistuksen myötä.
Sulttis kirjoitti:Tosiaan, -00 type-ra sti, ilmeisesti 98-00 turbo-foren iskari/jousi-paketti istuisi alle, jos ei takapaketin yläpäätä lasketa. Onko muuta huomioitavaa? Pitääkö vaihtaa alatukivarret myös vai passaako nykyset?
Jampsu kirjoitti:Alustan valmistajalta/maahantuojalta pitää olla todistus sopivuudesta. Jos käytetään vakio alustoja niin subarulta varmaan todistus piisaa.
Shakal kirjoitti:Menet konttorille ja muutoskatsastat?
Ei enää tarvitse lippuja ja lappuja, trafin uusistuksen myötä.
Forester XT kirjoitti:Kävinpä tänään yrittämässä muutoskatsastaa forea impun alustalla.. En päässyt edes sisään asti kun katsuri kysyi jousien TUV lappuja.. V....u.
Tomcat kirjoitti:Forester XT kirjoitti:Kävinpä tänään yrittämässä muutoskatsastaa forea impun alustalla.. En päässyt edes sisään asti kun katsuri kysyi jousien TUV lappuja.. V....u.
Vaihda konttoria...
Forester XT kirjoitti:Shakal kirjoitti:Menet konttorille ja muutoskatsastat?
Ei enää tarvitse lippuja ja lappuja, trafin uusistuksen myötä.
Kävinpä tänään yrittämässä muutoskatsastaa forea impun alustalla.. En päässyt edes sisään asti kun katsuri kysyi jousien TUV lappuja.. V....u.
JuPe kirjoitti:Pikaisen netti-tutkimuksen perusteella pulttautuu kyllä kiinni.
Miten ajattelit ratkaista jousi-asian?
I want to lift my legacy a bit, so i am using Forester SF struts.
All for corners are KYB Excel-G (same as GR-2), using my Legacy springs and top hats. Legacy 1995 and Forester 99 top hats are the same front and rear,
In the front: Forester struts are 3 cm longer as legacy struts, measured from the lower spring seat.
in the rear the struts from the forester are 2 cm longer as the legacys, but do to the bolt asay, they are egual long.
this with a litle modding (welding) can be atached to the legacy fwd knuckle.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa