HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

P24444

Ajovaloista ja ECU:n johdotuksista, sekä kaikkea siltä väliltä.
voresteri
Viestit: 4
Liittynyt: 04 Syys 2015, 19:40

P24444

ViestiKirjoittaja voresteri » 25 Syys 2015, 16:03

Missä vika kun check engine-valo palaa ja cruice valo vilkkuu? Vikakoodi on P2444 ja auton malli Foresteri vm 2006. Kiitos tiedoista jos joku voisi auttaa.

Puskapeke
Viestit: 188
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 17:58

Re: P24444

ViestiKirjoittaja Puskapeke » 25 Syys 2015, 18:18

Vikahan voipi olla oikeastaan missä vaan :crazy:
Mut toi koodi viittaa, Secondary Air Injection System. Suomeksi sanottuna toisioilma pumpun\järjästelmän vikaa.

Viisaammat korjatkoon jos olen kaukana todellisesta...

JuPe
Viestit: 406
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:58
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: P24444

ViestiKirjoittaja JuPe » 25 Syys 2015, 22:22

Korjaamomanuaalin ohje tuohon koodiin:P2444 SECONDARY AIR INJECTION SYSTEM PUMP STUCK ON

1. Tarkista toisioilmapumpun letkut. Tarkista että letkut ovat ehjät ja kestävän pumpun muodostaman paineen.
2. Tarkista toisioilmapumpun virransaanti. Irroita pumpun liitin ja laita autoon virrat päälle (ei käyntiin). Mittaa pinnin 2 ja maan välinen jännite. Jos yli 10v niin ok.
3. Tarkista toisioilmapumpun rele. Kytke virta pois päältä. Irroita ko. rele kotelostaan. Mittaa releen pinnien 4 ja 5 välinen vastus. Jos yli 1M ohmia niin tarkista johtosarja ja korjaa releen ja liittimen välinen oikosulku. Jos alle, niin vaihda rele.

Tuo secondary airpump on aika yleinen vaiva. Onko autosi turbo vai vapaastihengittävä?
-Miksi kaikki pitää aina tehdä itse?-

voresteri
Viestit: 4
Liittynyt: 04 Syys 2015, 19:40

Re: P24444

ViestiKirjoittaja voresteri » 06 Loka 2015, 12:54

Kiitos tähänastisista neuvoista. Vikadiagnostiikan mukaan vasemmanpuoleinen lisäilmaventtiili on rikki. Onko venttiilin korjaaminen mahdollista vai onko hankittava uusi? Merkkiliikkeessä ko. venttiili on aika kallis, 273 € ja työt lisäksi!


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa