Seteh kirjoitti:Kävin tuossa lounaalla koeajamassa yhtä 2011 diesel-legacyä ja tutkailin huoltokirjan merkintöjä. Huollot oli tehty muistaakseni 17 tkm, 33 tkm ja 70 tkm lukemissa. Ihmettelin ääneen että taitaa puuttua yksi öljynvaihto ja muutenkin on vaihtoväli mennyt vähän pitkäksi. Myyjän mukaan "longlife öljyillä vaihtoväli 30 tkm, eli ne on tällä hetkellä ajallaan". Ei varmaan kovin hyvä idea nuo longlife-öljyt, onko tuo edes ns. virallinen vaihtoehto? 37 tkm samoilla öljyillä ei kuulosta hyvältä.
En ole ostamassa kyseistä autoa, kunhan ihmettelen.
Seteh kirjoitti:Ei varmaan kovin hyvä idea nuo longlife-öljyt, onko tuo edes ns. virallinen vaihtoehto? 37 tkm samoilla öljyillä ei kuulosta hyvältä
Hei!!
Jos auton huoltohistoria on mainitun kaltainen ja sillä on ajettu 37000km samoilla öljyillä, on sen huoltohistoria silloin täysin Subaru tehtaan vaatimusten ja takuuehtojen vastainen.
Subaru autojen huoltoväli on 15000km / 1 vuosi kumpi ensin tulee täyteen ja siihen ei sallita mitään poikkeuksia. Subaru tehtaalla ei ole mitään longlife-öljysuosituksia.
Ystävällisin terveisin / Med vänlig hälsning / Kind regards,
Tero Ylipaavalniemi
Service Advisor Finland
Seteh kirjoitti:Tuli taas viikonloppuna käytyä koeajoilla. Ajoin peräkkäin 2010 Outbackin ja 2011 Legacyn, dieseleitä molemmat. Legacyn kone tuntui todella pirteältä verrattuna Outbackiin. Ihmettelin laiskuutta jo Outbackia ajaessani, jota ajoin siis ensin. Saattaa olla, että ihan koeajon alussa meno olisi ollut hiukan pirtsakkaampaa ja laiskuus iskenyt vasta koneen lämmettyä. Ikkunan kun avasi niin tuntui myös jotain hajua leijailevan ilmassa. Ajon jälkeen kun nuuhkin, niin konehuoneesta se haju tuli. En lähtenyt sen tarkemmin selvittämään, mistä päin konehuonetta.
Legacy tosiaan tuntui paljon pirteämmältä (eikä haissut). Tuli mieleen, että mahtoiko se olla käynyt ohjelmoinnissa. Pystyykö sitä tarkistamaan jotenkin? Kysyin sitä toki myyjältäkin (jälkikäteen sähköpostissa, kun tuli vasta kotimatkalla mieleen), mutta mietin vaan että näkyykö ohjelmointi jostain ihan fyysisesti tai OBD-lukijalla tms.
Molemmissa autoissa koneen käyntiääni kylmänä kiihdyttäessä kuulosti aika karkealta. Sellainen "kalkattava" sivuääni. Onkohan tämä vain koneen ominaisuus? Sivuääni poistui koneen lämmettyä.
jqheikki kirjoitti: Takaluukun tiiviste hankaa maalia pois ja seurauksena ruostumaa. Pieniä kiveniskemiä tullut tuulilasin yläpuolelle (kattoon!) ja sieltä alkanut pieniä ruoisteenalkuja.
ropelius kirjoitti:Samaa tehnyt omassa parina märkänä aamuna, mutta vasta toinen tankillinen menossa joten paha sanoa onko ominaisuus.
Tuo tulee sitten kun alkuperäinen kytkin alkaa loppumaan:
http://www.sachsperformance.com/product ... 8qkdb0ue04
Petri R kirjoitti:mulla 60tkm mittarissa...oon ehkä puolen kymmentä kertaa noteerannut sen ravistuksen. Tekee kerran tai kaksi sopivan kosteana aamuna liikkeelle lähdettäessä....sit ei enään. Ei mun tarvi ainakaan mitään ylimääräisiä luistatuksia tehdä....muutama normaali liikkeellelähtö ja se jää pois...
Ccemp kirjoitti:Päivää!
Citymaasturin hankinta edessä ja Foresteri tuntuisi sopivan itselle parhaiten varsinkin maasto-ominaisuuksien takia.
Mitä näistä kannattaa erityisesti tutkia yllä mainittujen asioiden lisäksi?
Dieseli pitäisi olla koska kilometrejä tulee sen 30-40tkm vuodessa, ilmeisesti nämä "uudemmat" dieselit on pelannut niin kuin niiden kuuluukin?
Ja sattuuko olemaan kenenkään foorumilaisen entinen kulkine:
http://www.nettiauto.com/subaru/forester/7386082
Kyseiseen yksilöön olikin jo vaihdettu kesällä uusi kytkin, eli se puoli olisi hoidettu kuntoon.
Jampsu kirjoitti:
baburusa kirjoitti:ropelius kirjoitti:Samaa tehnyt omassa parina märkänä aamuna, mutta vasta toinen tankillinen menossa joten paha sanoa onko ominaisuus.
Tuo tulee sitten kun alkuperäinen kytkin alkaa loppumaan:
http://www.sachsperformance.com/product ... 8qkdb0ue04
Jos ja kun tulee uusi kytkin niin ilmoittelepas kokemuksia. Hyvä auto pilattu tosi huonolla kytkimellä. Olen sen verran perfektionisti että jos autoa pitää luistatetella ensimmäiset 2km niin mulla menee hermo. Ei se tärinä sinne kuuluu kylmänä eikä lämpimänä.
jqheikki kirjoitti:Isompi murhe on nyt moottoriöljyvuoto joka paikallistuu moottorin ja vaihteiston väliin. Korjaamon mukaan kampiakselin tiiviste erittäin todennäköinen ongelmapaikka ja samalla työllä kuulemma kytkin kannattaa laittaa.
al_ kirjoitti:Itsekin katsellut 2010 outbackia. Onko kuinka paljon ollut dpf-ongelmia? Muutama vaihtoehto tuossa nettiautossa olisi. Onko 2010 autossa enää mitään takuuta? Tuossa halvimpana pomppaa esille softattu 275tkm outback. Sitten olisi autoliikkeessä 1000€ kalliimmalla 240tkm ajettu. Onko kytkinten kans ollut ongelmia? Onko tuolla softauksella jotain merkitystä takuun kanssa sitten (jos sitä enää tuon ikäisessä autossa edes on)?
http://www.nettiauto.com/subaru/outback/7651660
http://www.nettiauto.com/subaru/outback/6987583
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa