Susihukka kirjoitti:Tossa mömmössä se hyvä puoli dieselkylpyyn verrattuna, ettei tarvi suodatinta ottaa irti. Tiiä sitten että irtiottamalla saisko sieltä pohjalta pestyä oikeasti kaiken tuhkankin pois? Jos ei sitä tuhkaa saa sieltä pois niin hissukseenhan sen suodatin täyttyy tuhkasta, sillä se auton tekemä polttohan vaan polttaa noen tuhkaksi siellä suodattimessa (tavallaan pakkaa sen mahdollisimman pieneen muotoon sinne suodattimen pohjalle).
Ei välttämättä ole sit terveydelle hyväksi se suodattimen sisältö sillä se suodatinhan suodattaa juurikin ihmisille haitallisia pienhiukkasia jonku 85 % tai vastaavaa. Kannattaa varmaan kelaa kylvettäessä että tarviiko suojautua jollain tapaa, ainakin pitäisin hengityssuodatinta varsinkin suodatinta irroittaessa kun tuhka siellä suodattimen pohjalla on vielä kuivaa ja pöllyävää
ropelius kirjoitti:Eniten olen ihmetellyt, ettei polton käynnistymistä kerrota millään merkkivalolla tai tekstillä kuljettajalle. Pitäisi jaksaa askarrella pintalämpötila-anturi sinne hiukkaspöntön kylkeen niin voisi seurailla sen sielunelämää. Tuohon olisi helppo sitten tehdä merkkivalo joka palaisi kun tietty lämpötila-arvo saavutetaan.
Tänään taas kerran oikein huomasin polton alkaneen kun kaasupoljin ei " vastannut käskyyn" normaalilla tavalla motarin rampilla kiihdyttäessä. Ajelin kotiin ja kone kävi ehkä hieman terävämmällä soundilla sekä pakoputkesta tuli kuumaa pakokaasua. Totesin, että eipä sammutella autoa vaan tehdään lisälenkki kunnes poltto on ohi. Yleensä on käynyt tuuri, että poltto on loppunut ennen määränpäätä. Harmi kun Outbackia ei saa parilitraisella bensaturbolla... ei olisi ainakaan näitä erg ja dpf pilviä taivasta synkentämässä...
-teme- kirjoitti:
Molemmistahan pääsee eroon, vaatii ainoastaan käyntiä kuopiossa ja tilalle saa mukavamman moottorin ilman noita huolia.
Maxhine kirjoitti:Onkos siulla sitten jokinlainen jatkoturva autossa?
-teme- kirjoitti:Molemmistahan pääsee eroon, vaatii ainoastaan käyntiä kuopiossa ja tilalle saa mukavamman moottorin ilman noita huolia.
Susihukka kirjoitti:-teme- kirjoitti:Molemmistahan pääsee eroon, vaatii ainoastaan käyntiä kuopiossa ja tilalle saa mukavamman moottorin ilman noita huolia.
Vakavasti tätä operaatiota aikoinaan miettineenä olen kuitenkin tullut toisiin ajatuksiin. Vaikka kuin pirun kiva olis päästä DPF:stä eroon, otan kuitenkin kohtalaisen vakavasti tällaiset uutiset minkä linkitinkin tossa aiemmassa postauksessa... En näkis mahdottomana että veromätkytkin seurais tollasesta jonain päivänä koska auto tuottaa hitosti enemmän päästöjä kuin mistä maksat veroja. Noh, jokainen miettiköön omasta puolestaan
ropelius kirjoitti:Kuinka "plug'n play" tuon pöntön irroitus ja kiinnitys on -11 Outbackissa? Joku tiesi kertoa, että joitain kannakkeita edessä tms. hidastetta...? Eli jos nosturi on käytössä niin paljonko tuossa kuluu aikaa?
Jampsu kirjoitti:Riippuu ihan et joutuuko laikalla katkomaan pinnapultteja. Alle 1h homma jos ei tule muuttujia vastaan.
Pohjamuovin ku irrottaa niin pönttö on heti siinä et mitään ei tarvii purkaa pois edestä.
ropelius kirjoitti:Jampsu kirjoitti:Riippuu ihan et joutuuko laikalla katkomaan pinnapultteja. Alle 1h homma jos ei tule muuttujia vastaan.
Pohjamuovin ku irrottaa niin pönttö on heti siinä et mitään ei tarvii purkaa pois edestä.
Foresterista ilmeisesti tieto? Outback huhujen mukaan eroaa tuon osalta, mutta voiko kukaan vahvistaa?.. Pitikö konetta kammeta/keventää...jotain tuon suuntaista...
Eräjorma kirjoitti:Kaikista helpoin keino tosiaan puhdistaa itse tuo DPF on, että ottaa mollukan irti, työntää rautakangen sopivasti läpi, niin ettei katti rikkoonnu ja linkuttaa Kuopioon Sakulle. Plussana saa vähän tehoja lisää. Tietty, jos ei tiedä mitä tekee, niin kannattaa antaa Sakun hoitaa koko homman alusta loppuun.
out kirjoitti:Motarilla kun ajaa vakkarilla niin polton huomaa lähinnä vaan hetkellisen kulutuksen lukemasta.
out kirjoitti:Motarilla kun ajaa vakkarilla niin polton huomaa lähinnä vaan hetkellisen kulutuksen lukemasta.
yason kirjoitti:Minkäslaisella vempeleellä pääsis lukemaan DPF:n kulloisenkin nokimäärän? Ja sen täyttymisasteen, eli paljonko sinne on tuhkaa kertynyt? ELM -obd-palikka olis ja kännykässä ainakin Torque Pro.
Edelleenkään ei olla huomattu polttoja eikä moottorinmuristuksia tai tehonhyytymisiä tai kitkeriä katkuja. Vedettiin viikonloppuna tuhat kilsaa motaria. Luulis siinäkin jonkun polton tapahtuneen, etenkin kun kaupunkiajoa on plakkarissa aina jokunen sata kilsaa noiden motarisprinttien välillä
Keltainen valo kojelaudassa sais kyllä olla samanlainen pakollinen varuste kuin tuo DPF itsekin, niin voisi vähän seurailla. Paras olisi sellainen infopalkki, josta voisi seurata, miten nokea kertyy ja miten sitä palaa pois.
yason kirjoitti:out kirjoitti:Motarilla kun ajaa vakkarilla niin polton huomaa lähinnä vaan hetkellisen kulutuksen lukemasta.
Pomppaako ajotietokoneen hetkellisen kulutusnäytön lisäksi myös se mittaristossa oleva kulutusmittari luoteeseen? Sehän olis aika helppo indikaattori, jos ajaa tasaista vauhtia ja ottaa huomioon ylämäet/alamäet.
Pikkasen suhtaudun skeptisesti noihin puhdistus aineisiin. Puretun DPFn nähneenä ihmettelen että mihin se tuhka sieltä puhdistusaineella lähtis kun pitäis päästä sen keraamisen kennon läpi. Voihan se olla että se kuumentaa suodatinta vielä lisää polton aikana, mutta aika hyvin se tuhka sinne kanaviin muurautuu. Senpä vuoksi ihmettelen sitä "laske vettä väärään suuntaan" ohjetta toisessa ketjussa. Siinä voi tukkia suodattimen vielä pahemmin.Jude-75 kirjoitti:Täällä vm-10 foresteri ja mä oon useamman vuoden jo kaadellu crc:n tekemää dpf puhdistusainetta polttoaineen sekaan muutaman tuhannen välein.
Ei oo hajuakaan onko tuo ko.aine auttanu mitenkään mutta ei se oo myöskään haitannu.. [emoji106]
Elikkä jatkan edelleen ko.aineen käyttöä jatkossakin.
Niin,autolla on ajettu 250000tkm.ja kertaakaan ei oo häiriövalo syttynyt.
Mun ajotyyli on enempi moottorin kierroksia suosivaa kuin väännättämistä.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa