hannuk kirjoitti:Aikansa kun jaksoi odottaa, niin tuli aamu vastaan että akku ei jaksanutkaan enää startata. Onhan tuo toki ihan hyvä suoritus noin pieni kapasiteettiselta reilut 5 vuotta vanhalta orkkis akulta.
Vanhalla foorumilla oli speksattu noita Optiman Yellow top malleja mitkä menee tuohon 2010 Outbackin/Legacyn nokalle, mutta täällä ei vielä ollut mitään keskustelua aiheesta.
hannuk kirjoitti:Onko tuossa joku muu muovisuoja vielä pohjakaukalon lisäksi? Mikä sen akun tarkempi malli oli? Joku agm vai se exiden premium (eli ns. normaali akku) tjsp?
Mauri H kirjoitti:Mulla oli foressa se ihme suoja kans, heitin mäkeen.
tuRboman kirjoitti:Onko tuo joku japsihomma kun parista subarusta on tuollainen suoja löytynyt ja samaten tuossa meidän mitsubishissa on samanlainen?
an13 kirjoitti:AGM teknologia akussa voisi auttaa noihin lisälämmityssyklien kestoon. Joka tapauksessa jotain akun lisälatausta CTEK/Defa kannattaa välillä auton seisotuksessa käyttää.
JP_76 kirjoitti:Melekonen homma oli itselläkin tuon uuden akun etsiminen, kun yritin siihen Ah määrään kuitenkin panostaa. Exiden 75Ah akku meni piloille kahdessa vuodessa, vaikka ylläpitolaturi konepellin alla ja talvella sitä jopa käytän, kuten kyllä Webastoakin käytän ahkeraan.
Tänään tuli 110Ah Trane matkahuollon kautta ja sinnehän se -10 diesel Outbackin konepellin alle sopi...tilaa ei kyllä jäänyt pituussuunnassa kuin 5 milliä ja maakaapelin kanssa sai hieman pelailla, että sai löysiä siihen riittävästi. Saas nähä sit, auttaako akkukapasitetti tuon kestävyyden suhteen ja onko Trane maineensa veroinen
Btw. tuo 110AH Tranen pohjan pituus on 297mm ja kansi sen 308mm. Painoa kuitenkin ~25kg vs. esim Boschin 4S 85Ah akun ~20kg vaikka pituutta vain 5mm enemmän.
p128194 kirjoitti:Aika tavalla tuntuu Webastot syövän akkuja. Tutulta meni C-mersusta (bensa) vuodessa akku sököksi luultavasti juurikin Webaston takia. Omassa autossa on vielä alkuperäinen 10-vuotias Panasonic ja naapurin Mazdassa on vuotta vanhempi akku, Panasonic sekin. Ja sillä autolla (ja akulla) on sentään ajettukin jo yli 250 tkm.
hannuk kirjoitti:
Tuo etunurkka on ahdas vaan jää sinnekin muutama milli rakoa. Ei kai 2012 konetila tuosta isosti eroa? Äkkiä tuota testaa ilman muokkaamista, jos ei laita sitä pohjakaukaloa sovittamisen ajaksi.
Kuvassa keula oikealla. "Muutama" kerta piti kokeilla ennen kun luurilla sai kuvan sopivaksi ja vielä oikein päin... kele mitä säätöä.
hannuk kirjoitti:Kyllä toi niin samanlaiselta näyttää, että eiköhän se akku mahdu. Tuohon pissapojansäiliön täyttöputkeen ja tuohon pieneen sulakerasiaan (?) se meinaa osua, mutta on siellä millejä rakoa
hannuk kirjoitti:No nyt on tämäkin säätö päätöksessään. Tai no ainakin hetkeksi aikaa Hommasin tuon Tranen 110Ah:n akun.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa