ViestiKirjoittaja Karhu » 16 Helmi 2015, 14:15
Minäkin olen sitä mieltä että vanha yksinkertainen kone pärjää edullisemmallakin öljyllä. Leonessa olen käyttänyt viime aikoina lähinnä Teboilin öljyjä. työntötanko koneessa, jossa kovat nostajat, 10W-40 Silver on toiminut oikein hyvin. Turbossa taas 5W-40 Gold ja nostajat on pysyneet hiljaa. Joskus käytin Diamondia mutta se on longlife-öljy eikä mielestäni kannata lyhyillä vaihtoväleillä. Nuo on lisäksi edullisia.
Valvoline Maxlifeä voi kokeilla, voi vähentää öljynkulutusta, ainakin yhdessä turbo-leonessa vähensi ja myös nostajien ääni hiljeni.
Mikään rallyformula ei pysy näissä koneissa.
Nyrkkisääntönä sanoisin että noudattakaa ohjekirjan öljynvaihtovälejä ja käyttää vain sen tasoista öljyä kuin valmistaja on aikanaan suositellut. Mineraali varmasti pelaa talvellakin jos auton saa roikan nokkaan, siinä kai se suurin ero lienee synteettiseen verrattuna.
" Miehet, jotka vaativat autoltaan paljon, ovat aina ajoissa paikalla, ja...
... Selittelemättä - Subarulla "