NoPain kirjoitti:Hmm... Hemmetin huono olen noita kytkentäkaavioita lukemaan, eikä taida niistäkään liittimien/piuhojen sijainnit selvitä?
Itse lähinnä mietin sumareiksi ledisumareita, joissa olisi DRL lisänä... Mutta ei viitsisi mitään hirveitä johtohärdelleitä väsätä!
en nyt muista vuosimallia, mut pitkien jännite laskee, niin saadaan drl valot. Toimii ainoastaan halogeenina.NoPain kirjoitti:Hmmm... Mut mihin se päivävalojen virta tulee sit kun ne ruksaa päälle?
NoPain kirjoitti:Onkos näissä perinteiseen Subarutyyliin valojen ohjaus maalla? Kun joissakin seteissä näyttää tulevan valmiita ohjausbokseja, jotka ryöstävät vaan +:n auton parkeilta, vilkuilta ym. ja ohjaavat toimintaa niiden avulla, niin liekkö toimivat ko. autossa? Ei viitsisi relettä joka väliin virittää...
chinaski kirjoitti:NoPain kirjoitti:Onkos näissä perinteiseen Subarutyyliin valojen ohjaus maalla? Kun joissakin seteissä näyttää tulevan valmiita ohjausbokseja, jotka ryöstävät vaan +:n auton parkeilta, vilkuilta ym. ja ohjaavat toimintaa niiden avulla, niin liekkö toimivat ko. autossa? Ei viitsisi relettä joka väliin virittää...
Mun DRL valaisimissa on sammutus johto, sen kun vetää +12V niin DRL:t sammuu. Olen napannut sähköt tuohon sulakerasiasta lyhyiden valojen polttimon sulakkeelta. DRL:lle menee sähköt tupakin sytkäriltä. Tuohon oli tarkoitus laittaa vielä kytkin väliin, jotta sais pakotettua päivänvalot pois päältä ilman että lyhyet on päällä, vaan on jäänyt tekemättä.
an13 kirjoitti:Jos valot on suoraan akussa kiinni ja syttyvät kun auto käy eli laturi nostaa yli lepojännitteen niin ne kyllä syttyvät parkissa ulkoisella akkulaturilla myös sitten.
NoPain kirjoitti:Päätellen tästä ei ole maaohjauksella? Eli valojen ollessa pois polttimon + -napaan ei tule virtaa, toisin kuin joissain aiemmissa malleissa?
Shima kirjoitti:- Uusimpaan Outbackiin tarjotaan sumuvalojen paikalle asennettavia yhdistelmävaloja, joissa on DLR ja sumuvalo samassa umpiossa. Muuten hyvä, mutta sama vika kuin edellä, ja ilmeisesti halkaisija on 10 mm liian suuri näihin 2009–2014-mallisiin.
Vielä on ratkaisematta pimeän perän probleema eli pitäisi katsoa, mistä saa helpoimmin kytkettyä takavalot päälle kun päivävalot palavat. Tähänhän riittää, kun saa yhden releen vetämään moottoritilan sulakerasiassa. Lähinnä siis pitää kaivaa oikea johto esille.
faillite kirjoitti:Parkkien releen käämin molemmat johdot tulevat korin ohjainlaitteelta. Pitäisi mitata, miten korin ohjainlaite tekee releen ohjauksen.
Shima kirjoitti:Öö... voiko? Ne automatiikan valaistusvoimakkuusrajat ovat kuitenkin tyyppihyväksyntävaatimuksista kotoisin. Totta kyllä, että 1000 ja 7000 luksin välillä raja ja vasteaika ovat valmistajan valittavissa. Valaistusvoimakkuuden mittauksessa on kuitenkin sen verran epävarmuustekijöitä, että rajat täytyy asetella hiukan varman päälle. Siksi olisi yllättävää jos siihen olisi vielä jätetty säätövaraa.
JPA kirjoitti:Esim. omassa Mazda CX-3 voi ihan itse valikosta säätää tunnistimen herkkyyttä kolmen eri vaihtoehdon välillä.
JNieminen kirjoitti:Tuohon siniseen johtoon tulee varmaankin jännite kun avain virtalukossa ja auto asennossa vai vain ainoastaan kun moottori käy ? No se selviää kyllä mittaamalla. Tarvitseekohan laittaa varmuudeksi sulake tuon ohjaavan sinisen johtimen ja releen väliin ?
JNieminen kirjoitti:Takoitus olisi käyttää etuparkkeja DRL-valoina, laitan tietoa ja kuvaa miten onnistui (jos onnistui)
an13 kirjoitti:Toimii normaalisti kun siellä ei ole tuossa vuosimallissa päiväajovaloja keulalla joten päivällä kaikki sammuu, myös parkit. Tästä ketjusta löytyy erilaisia ratkaisuja aiheeseen, esim sumuvalojen tilalle ledit.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa