HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Vaihdelaatikon ulkoinen vahvistaminen - Blast plate

Yleistä keskustelua Subarujen tekniikasta
Avatar
Winchester
Viestit: 200
Liittynyt: 28 Syys 2015, 21:02
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Vaihdelaatikon ulkoinen vahvistaminen - Blast plate

ViestiKirjoittaja Winchester » 19 Helmi 2016, 09:06

Qulle kirjoitti:Löytyy muuten yllämainituilla välityksillä olevia perämurikoita, kuten myös häntiä. Pyrstöjä niin suoralla kuin 1:1.1 välityksellä - niitä nyt en ihan ilmaseksi pysty antamaan mut ilmottele jos kiinnostaa.

Joo mää luulen, ettei se aski tule mulle itelle, vaan esim. sulle takas testattavaksi, mikäli kerkeet yms. Jos et, niin sitten jollekin toiselle. Mun intressi on pelkästään testata rattaiden kestoa, jolloin niitä voisi tehdä useampia. Pidän 4.444 välityksen itellä ja mikäli itse tehdyt rattaat rupee kestämään, niin sitten niitä voisi tehdä kaikille 2-5 pykälille, jolloin tiheän perän välityksen voisi halutessaan kompensoida 5-vaihteella jonnekin 0,6 nurkille cruisailua varten. Mutta tehdään noi levyt nyt ekana. Kohta lähtee 3D-printteri tulille! :thumbsup:

Avatar
Winchester
Viestit: 200
Liittynyt: 28 Syys 2015, 21:02
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Vaihdelaatikon ulkoinen vahvistaminen - Blast plate

ViestiKirjoittaja Winchester » 19 Helmi 2016, 16:36

Päivitetty 3D-malli, video ja kuva vasemman levyn + holkkien 3D-tulostuksen 2. kerroksen alusta:

Kuva

https://youtu.be/cGsUb8IYiVY

Kuva

Avatar
Razorlives
Viestit: 83
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:25
Paikkakunta: Vihti
Viesti:

Re: Vaihdelaatikon ulkoinen vahvistaminen - Blast plate

ViestiKirjoittaja Razorlives » 20 Helmi 2016, 10:12

Muovistako niitä tulostelette :DDDDD Mulla on mukamas ollu kiireitä.. Mutta kyllä noi meikäläisen valikoimista löytyy kunhan ny riipasen ja paan liimaten.. :shifty:
-Subaru Legacy 200 Wagon -92-
-Subaru Legacy 200 Wagon -91-
-Subaru Forester SF -98-

Avatar
Winchester
Viestit: 200
Liittynyt: 28 Syys 2015, 21:02
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Vaihdelaatikon ulkoinen vahvistaminen - Blast plate

ViestiKirjoittaja Winchester » 20 Helmi 2016, 12:37

Razorlives kirjoitti:Muovistako niitä tulostelette :DDDDD Mulla on mukamas ollu kiireitä.. Mutta kyllä noi meikäläisen valikoimista löytyy kunhan ny riipasen ja paan liimaten.. :shifty:

Äläs ny, nuo levyt ole vielä mitään. Ootappa vaan kuhan saan tehtyä vielä hienot pultit ja mutteritkin muovista! Muahahaha.

Kun kerran on mahis, niin tehdään nyt niinkun näitä "oikeasti" tehdään eli 3D/2D-CAD-kuvat, 3D-malli, plasmakeikkeet, jne. Saahan nuo tietysti rustata autotallissa vaikka rälläkällä ja pylväsporalla niinkuin ensin meinasin tai suoraan levystä ja tangosta laserilla/sorvilla/jne. ilman mitään kuviakaan, mutta vaikka harrastehommista onkin kyse niin jokainen tyylillään. ;)

Avatar
Razorlives
Viestit: 83
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:25
Paikkakunta: Vihti
Viesti:

Re: Vaihdelaatikon ulkoinen vahvistaminen - Blast plate

ViestiKirjoittaja Razorlives » 22 Helmi 2016, 06:54

Winchester kirjoitti:
Razorlives kirjoitti:Muovistako niitä tulostelette :DDDDD Mulla on mukamas ollu kiireitä.. Mutta kyllä noi meikäläisen valikoimista löytyy kunhan ny riipasen ja paan liimaten.. :shifty:

Äläs ny, nuo levyt ole vielä mitään. Ootappa vaan kuhan saan tehtyä vielä hienot pultit ja mutteritkin muovista! Muahahaha.

Kun kerran on mahis, niin tehdään nyt niinkun näitä "oikeasti" tehdään eli 3D/2D-CAD-kuvat, 3D-malli, plasmakeikkeet, jne. Saahan nuo tietysti rustata autotallissa vaikka rälläkällä ja pylväsporalla niinkuin ensin meinasin tai suoraan levystä ja tangosta laserilla/sorvilla/jne. ilman mitään kuviakaan, mutta vaikka harrastehommista onkin kyse niin jokainen tyylillään. ;)

Juu, mulla tulee noita laserista iso sarja vielä enskuun puolella..
-Subaru Legacy 200 Wagon -92-
-Subaru Legacy 200 Wagon -91-
-Subaru Forester SF -98-

Avatar
mechanix
Hallitusjäsen
Viestit: 1407
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:27

Re: Vaihdelaatikon ulkoinen vahvistaminen - Blast plate

ViestiKirjoittaja mechanix » 05 Maalis 2016, 17:32

- An expert is a man who has made all the mistakes which can be made in a very narrow field.
- Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.

Avatar
Winchester
Viestit: 200
Liittynyt: 28 Syys 2015, 21:02
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Vaihdelaatikon ulkoinen vahvistaminen - Blast plate

ViestiKirjoittaja Winchester » 05 Maalis 2016, 21:58

mechanix kirjoitti:Tuosta kevyt tietopläjäys :-)

http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=665334

Johan oli keskustelu! Dramaattiseen Jenkkityyliin paikoin melkoista henkilökohtaista mättöä! :lol: Samoja seikkoja käsiteltiin kuin tässäkin langassa, mutten löytänyt juurikaan mitään uutta. Vai oliko sun pointti vain se "tietopläjäys"? Hyvää juttua kieltämättä oli tiiviissä muodossa, kunhan vain sivuutti pahimmat itsensä kehumisen ja toisten herjakohdat... :mrgreen:

Avatar
mechanix
Hallitusjäsen
Viestit: 1407
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:27

Re: Vaihdelaatikon ulkoinen vahvistaminen - Blast plate

ViestiKirjoittaja mechanix » 05 Maalis 2016, 22:16

Joo. Luin vain aloituksen, siinä ne tärkeimmät :D olihan aloituksessakin jo paljon muuta kuin tässä keskustelussa noin yleisellä tasolla.
- An expert is a man who has made all the mistakes which can be made in a very narrow field.
- Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.

Avatar
Winchester
Viestit: 200
Liittynyt: 28 Syys 2015, 21:02
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Vaihdelaatikon ulkoinen vahvistaminen - Blast plate

ViestiKirjoittaja Winchester » 06 Maalis 2016, 00:11

No joo olihan siinä uutta vs. tämä keskustelu. On vain tullut selviteltyä kaikennäköistä nyt kun on ollut mielenkiintoa vaihdelaatikon kestävyyden ja sen parantamisen suhteen, joten sikäli ei ollut mulle uutta.

Vaikuttaa olevan muuallakin päin maailmaa vallalla se, että erinäiset väitteet milloin mistäkin asiasta perustuu enemmän esittäjänsä paikoin kovin epätieteelliseenkin näkökulmaan kuin tieteelliseen faktaan, vaikka vaihdelaatikon tapauksessa luulisi olevan kyse vain jälkimmäisestä. :lol:

Avatar
Displaced
Viestit: 449
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vaihdelaatikon ulkoinen vahvistaminen - Blast plate

ViestiKirjoittaja Displaced » 06 Maalis 2016, 03:36

Jenkithän nyt uskoo esim että vakio STIn kone kestää myös liki 700hv ja menee vartilla ysejä vakio kytkimellä ;)

Totuus tuostakin koneesta jotain avain muuta....
Absolute Performance - Moottorinosat, Kasaukset, Säädöt yms. kysy lisää

Avatar
Jampsu
Viestit: 1209
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Vaihdelaatikon ulkoinen vahvistaminen - Blast plate

ViestiKirjoittaja Jampsu » 10 Maalis 2016, 11:59

Displaced kirjoitti:Jenkithän nyt uskoo esim että vakio STIn kone kestää myös liki 700hv ja menee vartilla ysejä vakio kytkimellä ;)

Totuus tuostakin koneesta jotain avain muuta....

Varsinkin ku ne ei tiedä muusta ku ej25 koneesta "kuutiot on voimaa" :headbang: :headbang:
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.

Avatar
Winchester
Viestit: 200
Liittynyt: 28 Syys 2015, 21:02
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Vaihdelaatikon ulkoinen vahvistaminen - Blast plate

ViestiKirjoittaja Winchester » 21 Maalis 2016, 08:56

Rupee ensimmäiset (ja viimeset) kahdet levyt oleen valmis. Vielä vähän hifistelyä ja joku pintakäsittely, niin sitten asentamaan. Hitsauksen ja muidenkin töiden inhimillistämiseksi on tavara tavallista 355:sta. Pultit (=kierretanko), mutterit ja prikat on 10.9 kamaa.

Vasen puoli on sen verta kettumainen tehdä, että en ihmettele, miksi valmis satsi maksaa 400$. Pelkät materiaalit on luokkaa 50€, töitä menee näin "reverse design" -menetelmällä ihan kivasti ja hitsaaminen kantattuun levyyn ei ole ihan helppoa, jos mielii saada paikat suoriksi ja mahtumaan myös alle.

Näin järkyttävän työmäärän jälkeen voisin mieluummin maksaa sen 400$ kuin lähteä tekemään yhtään satsia itse. Mutta onpahan harrastettu! :thumbsup:

Avatar
Winchester
Viestit: 200
Liittynyt: 28 Syys 2015, 21:02
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Vaihdelaatikon ulkoinen vahvistaminen - Blast plate

ViestiKirjoittaja Winchester » 24 Maalis 2016, 10:57

Tommoset niistä ny tuli. Valokuvassa näkyy vasemman sisäpuolen jäykkäri paremmin. Palkkiona levyjen mitoitusta ja tekoa varten saadusta rikkonaisesta TY752-laatikosta tein kaverille yhden satsin materiaalikustannuksia vastaan ja itelle tuli toinen. Kai noi nyt sitten toimii, mutta ei laatikko ainakaan huonommaksi voi tulla. Joku väitti, että loota kuumenee enemmän jäähdytysilmankierron heiketessä, mutta tiedä tuota. Mää kun en ympärirataa aja, niin ei haittaa.

Kuva

Kuva

Avatar
Vilsmar
Viestit: 5
Liittynyt: 13 Syys 2015, 22:57
Paikkakunta: Uusikaupunki

Re: Vaihdelaatikon ulkoinen vahvistaminen - Blast plate

ViestiKirjoittaja Vilsmar » 28 Syys 2016, 21:28

Mites tää on toiminut vai onko toiminu lainkaan?
-BP5 Legacy 03 Twin-Scroll
:banana:

Avatar
Winchester
Viestit: 200
Liittynyt: 28 Syys 2015, 21:02
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Vaihdelaatikon ulkoinen vahvistaminen - Blast plate

ViestiKirjoittaja Winchester » 28 Syys 2016, 21:32

Vilsmar kirjoitti:Mites tää on toiminut vai onko toiminu lainkaan?

Ei ole tietoa. Möin auton kesällä pois ennen ton asennusta ja ton "peltisarjan" möin jo senkin pois. Vasen levy on sen verta V-mäinen tehdä, että sen saa yleensä sopimaan laatikon ja korin väliin, että mieluummin ostaisin itse jo valmiin.

Avatar
Qulle
Hallitusjäsen
Viestit: 1725
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:29
Paikkakunta: Salo

Re: Vaihdelaatikon ulkoinen vahvistaminen - Blast plate

ViestiKirjoittaja Qulle » 29 Syys 2016, 14:19

Mulla kans odottaa asennusta tämä. On kyl varmaan aika ahdas laittaa. Saas nähä onko ees toivoa saada sopimaan. Täs talven aikana voisi vähän mittailla miten o tilaa kun saa auton pukeille

Lähetetty minun GT-I9100 laitteesta Tapatalkilla
Outback 2.5 AT -05
Legacy 200 -92
Legacy 2.0 -93

Avatar
Winchester
Viestit: 200
Liittynyt: 28 Syys 2015, 21:02
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Vaihdelaatikon ulkoinen vahvistaminen - Blast plate

ViestiKirjoittaja Winchester » 29 Syys 2016, 14:45

Qulle kirjoitti:Mulla kans odottaa asennusta tämä. On kyl varmaan aika ahdas laittaa. Saas nähä onko ees toivoa saada sopimaan. Täs talven aikana voisi vähän mittailla miten o tilaa kun saa auton pukeille

Lähetetty minun GT-I9100 laitteesta Tapatalkilla

Jos toi mun tekemä ei sinne mahdu, niin sitten ei mene mikään. On meinaan NIIN laatikkoa myöden tehty ja Imppuun olis sopinu hyvin. Kun TY754-aski on isompi, niin sitten voi joutua takomaan lattiapeltejä, mutta niin joutus valmiina ostetuiden levyjen tapauksessakin.

Avatar
Qulle
Hallitusjäsen
Viestit: 1725
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:29
Paikkakunta: Salo

Re: Vaihdelaatikon ulkoinen vahvistaminen - Blast plate

ViestiKirjoittaja Qulle » 29 Syys 2016, 14:47

Ok, no mulla nää tulee tohon lekaa jolle sitten tarvittaessa annetaan lekaa. All go - no show!

Lähetetty minun GT-I9100 laitteesta Tapatalkilla
Outback 2.5 AT -05
Legacy 200 -92
Legacy 2.0 -93

cobraest
Viestit: 1
Liittynyt: 09 Syys 2016, 22:17

Re: Vaihdelaatikon ulkoinen vahvistaminen - Blast plate

ViestiKirjoittaja cobraest » 04 Tammi 2017, 20:43

Kuva


I made them for my 5 speed gearbox, if interested i can make some more, min. 5 persons. They are located in Estonia, but can delivered to Helsinki.

Avatar
Winchester
Viestit: 200
Liittynyt: 28 Syys 2015, 21:02
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Vaihdelaatikon ulkoinen vahvistaminen - Blast plate

ViestiKirjoittaja Winchester » 05 Syys 2017, 08:28

Nyt tekemäni Blast Plate vahvikelevyjen piirustukset myynnissä: viewtopic.php?f=22&t=5455


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa