Qulle kirjoitti:Ei kai tosta voi haittaakaan olla?
Lähetetty minun Nexus 5 laitteesta Tapatalkilla
Tomcat kirjoitti:Eipä noi risahtelut taida Ecun muistiin jäädä ja korjaus marginaali on aika pieni. Ainakin MY98 ja uudemmista saa Subarun/EcuTekin testerillä ennakkoa pois sen max 5 astetta.
sti8 kirjoitti:Mihinpäin lohkoa te ootte kiinnittäny noi nakuluurit? Pitäis itekkin kuunnella
Tomcat kirjoitti:Sinne imusarjan alle lohkojen väliin
sti8 kirjoitti:Tomcat kirjoitti:Sinne imusarjan alle lohkojen väliin
mahtuuko kiinnittää ilman IC:n irrotusta tms?
Jampsu kirjoitti:Sit unohtu mainita vielä pari juttua mitkä ainaki classickeissa ja 200 legacyissä on ainakin edesauttanut laakereiden korkkaamiseen:
Öljypumpun takakannen löystyminen ja closed deck lohkoissa öljysuuttimen auki jumiminen.
lairik kirjoitti:Twin-Turboissahan taitaa olla systeemi jossa tunnustaa huonomman bensan ja säätää sytkää tai ahtoja ja paremman bensan ollessa kyseessä antaa täystehot.Korjatkaa jos olen väärässä.
Tomcat kirjoitti:sti8 kirjoitti:Mihinpäin lohkoa te ootte kiinnittäny noi nakuluurit? Pitäis itekkin kuunnella
Sinne imusarjan alle lohkojen väliin, kuuluu paloäänet ym todella hyvin, letkun pitää vaan olla kovaa, kumiletku vaimentaa äänet...
Jampsu kirjoitti:...closed deck lohkoissa öljysuuttimen auki jumiminen.
Winchester kirjoitti:Tomcat kirjoitti:sti8 kirjoitti:Mihinpäin lohkoa te ootte kiinnittäny noi nakuluurit? Pitäis itekkin kuunnella
Sinne imusarjan alle lohkojen väliin, kuuluu paloäänet ym todella hyvin, letkun pitää vaan olla kovaa, kumiletku vaimentaa äänet...
Siis ihan vain ilmaan roikkumaan, vai johonkin kiinni...?Jampsu kirjoitti:...closed deck lohkoissa öljysuuttimen auki jumiminen.
Missäs tommonen suutin on, mistä tietää että on juminu auki ja millä sen estää ja/tai korjaa...?
khalonen kirjoitti:Kyllä ne nakuluurit toimii vaikka jättää letkunpään irtaalleen lohkon päälle. Jotkut laittaa letkunpäähän putken pätkän josta toinen pää litistetty ja reikä läpi, se sitten jonkun pultin alle.
khalonen kirjoitti:Öljysuuttimet on runkolaakeripukeissa sylinterin pohjalla, suihkuttaa "ylöspäin" männän pohjaan jäähdytystarkoituksessa.
Jampsu kirjoitti:Ainut varma korjaus on poistaa ruutat ja tulpata kierrereiät.
Displaced kirjoitti:Ei todellakaan, vaan niissä on kuula ja jousi ja avautuu jossain tietyssä paineessa, 3.9bar ulkomuistista.
Pahimmassa tapauksessa se jousi tai pallo on öljypohjassa ja suutin auki kokoajan, jolloin "syö" öljynpainetta runko ja kk laakereilta.
Tuskin mikään erikoisempi pumppu kuitenkaan kun subarulta saa 12mm pumppua suoraan hyllystä.
Saattaa näkyä öljynpainemittarissa (riippuen mistä ottaa dataa, mutta veikkaan että tuskin näkee)
Saattaa näkyä öljynlämmöstä (tuskin kuitenkaan)
Tuurilla näkee vasta kun vaihtaa öljyä ja tulee ylimääräistä stuffia mukana, tai sit näkee kun kk laakerit antautuu...
Noista tosin useampi eri mielipide, jotkut on sitä mieltä että katuautossa noilla ei tee mitään, tulpataan. Kisakoneissa tärkeämmät.
Toiset sitä mieltä että eivät ole riskin arvoisia, tulpataan varmuuden vuoksi.
Ja jotkut sitä mieltä että vitunkaan väliä vaikka jumittuisivatkin auki, subarun pumpussa on kuitenkin tuottoa ja painetta riittävästi, mene ja sano sitten.
Jampsu kirjoitti:Se ei välttämättä näy edes paineissa mut matalilla kierroksilla öljy meneekin ruutalle eikä laakerille. Siellähä on jousi joka päästää öljyn läpi isommalla paineella. En muista millä paineilla sen piti aueta.
khalonen kirjoitti:lairik kirjoitti:Twin-Turboissahan taitaa olla systeemi jossa tunnustaa huonomman bensan ja säätää sytkää tai ahtoja ja paremman bensan ollessa kyseessä antaa täystehot.Korjatkaa jos olen väärässä.
Ei niissäkään varmaan sen maagisempaa "systeemiä" ole kuin tuo aiemmin puhuttu nakuanturi ja sytytysennakon korjaus sen perusteella. Tuo nakuanturihan on vain mikrofoni jota kuuntelemalla ecu suodatuksien avulla päättelee milloin naulaa. Ecun korjauslogiikka vaan vanhemmissa varmaan toimii vähän eritavalla kuin noissa Romraider-linkeissä selostettu, sitä ei vaan kukaan ole tutkinut tarkemmin kuten uudempia Subarun ecuja. Ehkä Mechanix DIY ecun projektin kautta osaa jotakin sanoa.
Uudemmissa Denso-ecuissa ahtojen ohjaus puuttuu peliin sitten kun nakutusta on jatkunut tarpeeksi pitkään ja raakakorjauskin on koko syttykarttaa korjannut ns. IAM kertoimella. En muista syttyykö tuossa vaiheessa jo CE valokin, ahdot putoaa vaan hukkaportinjousen tasolle (0.5-0.7 bar) kun ecu lopettaa ahtosolenoidin käytön kokonaan. Jäähdystysnesteen lämmöllä on mm. sama efekti, muistaakseni allekirjoituksen auton ohjelmassa tehtaan arvoilla alle 60°C ja yli 105°C mennään jousipaineilla. Suojatoimintoja.
Displaced kirjoitti:En nyt jaksa uskoo että tuohon oisi tehty 14mm rataspaketti ja takakannesta sorvattu 2mm kamaa pois, ei olisi kovinkaan pitkäikäinen, puhumattakaan siitä että olisi noin halpa....
Perus "porttaus" varmaan kyseessä.
Sehän tuppaa kulkemaan mistä vastus on matalin, jos ruutat on auki kun kerta syöttö runkolaakeripukeista 1 3 5 ulkomuistsita niin ei välttämättä mene riittävästi sinne minne on tarkoitettu, mutta nää on naitä asioita mistä voi vaan spekuloida.
Tomcat kirjoitti:...Näillä muutaman euron kuullokkeilla voi jokainen kuunnella omasta autostaan kaikki mahdolliset sivuäänet piston slapistä alkaen, selvii sitten ritiseekö vai ei...
http://m.ebay.com/itm/Nurse-Doctor-Doub ... nav=SEARCH
mechanix kirjoitti:http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Tyokalut-ja-korjaamon-varustus/Testauslaitteet-ja-Elektroniikka/Elektroninen-stetoskooppi-2000033418/
Winchester kirjoitti:mechanix kirjoitti:http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Tyokalut-ja-korjaamon-varustus/Testauslaitteet-ja-Elektroniikka/Elektroninen-stetoskooppi-2000033418/
Joo ton sais jäykkää letkua helpommin konehuoneesta kabiiniin ja volyymiäkin säädettyä tarpeen mukaan. Tarvii kävästäkin TREen näyttelyn jälkeen Biltemassa ihmettelemässä noita sillä aikaa, kun muu perhe käy IKEAssa.
Winchester kirjoitti:No sillonhan jos autosoittimessa on 3.5mm INPUT-plugi, niin siihen vain piuha nakutunnistimelta ja AUX-kanava päälle, niin vot!
Tomcat kirjoitti:Winchester kirjoitti:No sillonhan jos autosoittimessa on 3.5mm INPUT-plugi, niin siihen vain piuha nakutunnistimelta ja AUX-kanava päälle, niin vot!
Hmm, eikös tuo vaadi jo jotain sinkkua että toimii?
Winchester kirjoitti:joten jos vain signaalitasot sopii ja osaa liittää piuhat oikein
chinaski kirjoitti:Winchester kirjoitti:joten jos vain signaalitasot sopii ja osaa liittää piuhat oikein
Ei sovi, vaatii vahvistimen väliin.
Tomcat kirjoitti:...Marshallin mini kitara vahvistin, kitaran tilalle tulee vain normaali nakutustunnistin, sehän on periaatteeessa pietso mikki...
mechanix kirjoitti:Kyllähän tollasessa kitaravahvarissa etuaste on.
tuRboman kirjoitti:Jep. Googlailin joutessaan ja tosiaan n. 6000-7000Hz on se haitallinen kilkatus, joten kuultavissa on. Mutta toisaalta jossain 15kHz alkaa tulla häröjä ennen kilinää. Ja sitä taas ei välttämättä korvalla kuule.
tuRboman kirjoitti:Jep. Googlailin joutessaan ja tosiaan n. 6000-7000Hz on se haitallinen kilkatus, joten kuultavissa on. Mutta toisaalta jossain 15kHz alkaa tulla häröjä ennen kilinää. Ja sitä taas ei välttämättä korvalla kuule.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa