Displaced kirjoitti:Untuvatakki ehkä aika raju sananvalinta, mutta kyllä noita yllättävän hyviä löytyy.
M-Pro Racing naamakirjasta löytyy noitten AST 4150 käyttökokemuksia pidemmältä ajalta dynokäyrineen, ja pakko tuohon on yhtyä kun samat olen omaan laittanut. (Aika monta alustaa tullut koeistuttua ja dynossa nähnyt)
Sopivalla jousella joka ei ole liian jämäkkä, niin iskarin säädöllä saa kadulle oikeasti yllättävän mukavan alustan, ja radalla toimii paremmin kuin hyvin.
Tuossa linkki ko juttuun jos nyt sain oikein toimimaan.
https://www.facebook.com/permalink.php? ... 8865104787
Jondee kirjoitti:Ite tilasin sen perus br sarjan gc8 imppuun ja korkeesihan se jäi. Takapään kanssa ei ongelmaa mutta edestä pitää kesäksi ottaa säätölevytkin pois välistä että saa edes sinne päin. Onkohan kellään tietoa paljonko maksaa erikseen pelkät iskari patruunat jos vaihtais ne lyhyempiin ja lyhyemmät jouset siihen kaveriksi vai tuleeko edukkaammaksi myydä nykyinen setti pois ja tilata suoraan omilla specseillä uusi setti
jussik kirjoitti:Nostan lankaa, mulla on sg foresterissa bc-racing BR sarjan iskarit setin mukana tulevilla jousilla, eli edessä 62-200-8 ja takana 62-220-6 ja auto pompottaa erittäin ärsyttävästi maantiellä ajaessa. Muilla keskustelijoilla ketjussa on ilmeisesti jouset eripäin mitä minulla, eli jäykempi takana? Mahtaisiko pompotus johtua siitä?
jussik kirjoitti:Nostan lankaa, mulla on sg foresterissa bc-racing BR sarjan iskarit setin mukana tulevilla jousilla, eli edessä 62-200-8 ja takana 62-220-6 ja auto pompottaa erittäin ärsyttävästi maantiellä ajaessa. Muilla keskustelijoilla ketjussa on ilmeisesti jouset eripäin mitä minulla, eli jäykempi takana? Mahtaisiko pompotus johtua siitä?
Juhiss kirjoitti: Missä sulla on vaimennuksen säätö ? kierrä kaikki täysin auki ja laitat vaikka 5 naksua takas kiinni. Kokeileppa sillä. Jos vakiosäädöissä niin siellä on tyyliin 24 naksua kiinni.
jussik kirjoitti:Juhiss kirjoitti: Missä sulla on vaimennuksen säätö ? kierrä kaikki täysin auki ja laitat vaikka 5 naksua takas kiinni. Kokeileppa sillä. Jos vakiosäädöissä niin siellä on tyyliin 24 naksua kiinni.
Vaimennuksen säädöllä on vaikutusta, pehmeämmällä pompottaa enemmän kuin kireimmillään. Tästä epäilin, että jouset olisivat liian jäykät. Jousissa ei ole tällä hetkellä esijännitystä ollenkaan, vaan jousilautaset on kiristetty niin, ettei jousi pääse liikkumaan. Kokeilin kiristää esijännitystä 5 kierrosta joka nurkasta, joka lisäsi terävää pompotusta exponentiaalisesti. Voi olla, että haukkasin liikaa kun kokeilin kerralla nostaa esijännitystä noinkin paljon.
Eli olisiko seuraavaksi 6kg jouset eteen ja 4kg taakse, vai saisiko alustaa vielä mukavammaksi säätämällä esijännitystä/ulos jouston vaimennusta? Aikaisemmin minulla oli Imprezassa vastaava alusta, jossa ei esiintynyt pompotusta lainkaan, vaikka jäykkä olikin.
Valo kirjoitti: Minulla oli täysin sama ongelma kyseisen alustasarjan kanssa Foreella. Laitoin sitten 6kg jouset eteen ja 5kg taakse, mikä ei auttanut olleenkaan. Ainoa toimiva ratkaisu oli myydä nuo coiloverit pois ja laittaa takaisin OEM tolppat madallusjousilla.
jussik kirjoitti:Tähän ratkaisuun olen itsekin päätymässä, mistä ja mitkä madallusjouset hommasit?
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa