Samu kirjoitti:Mielenkiinnolla odotellaan milloin täällä joku vihreiden vatipää möläyttää jotain vastaavaa ideaa?
ximmo kirjoitti:Nykykehitys vaikuttaa sellaiselta, että vuoteen 2025 mennessä enemmistö myytävistä uusista autoista on sähköautoja ilman mitään lainsäädäntöäkin.
Tomcat kirjoitti:Viherpipertäjät kun on vielä niin v**un urpoa porukkaa että luulevat sähköautojen kulkevan ilman päästöjä
Mistäköhän se sähkö siihen lataustöpseliin tulee...
chinaski kirjoitti:Tomcat kirjoitti:Viherpipertäjät kun on vielä niin v**un urpoa porukkaa että luulevat sähköautojen kulkevan ilman päästöjä
Mistäköhän se sähkö siihen lataustöpseliin tulee...
Töpselistähän sitä tulee, ihan niin kuin vettä kranasta. Sähköauton polttoaineen "vihreys" riippuu kovasti siitä miten sähköä tuotetaan. Joku intialainen tai kiinalainen kivihiilisähkö saattaa aiheuttaa aikas paljon CO2 päästöjä kilometrille.
nemola kirjoitti:Ei sikäli, että itsellänikään olisi varaa, mutta kaikki on niin suhteellista, bensan hintakin. Aikoinaan 70-luvulla Fiatin maahantuoja kysyi 126:n lehtimainoksessa, että "millä autolla aiotte ajaa, kun bensiini maksaa 2 mk/litra?".
ximmo kirjoitti:Miksi harrastajat mihinkään katoaisivat? Tuo ehdotus koskee vain uusia autoja, harvempi meillä Suomessakaan harrastaa suoraan kaupasta haettuja, 0 km ajettuja autoja.
jah kirjoitti:ximmo kirjoitti:Miksi harrastajat mihinkään katoaisivat? Tuo ehdotus koskee vain uusia autoja, harvempi meillä Suomessakaan harrastaa suoraan kaupasta haettuja, 0 km ajettuja autoja.
Kyllä se oleellisesti haittaa harrastamista jos vanhoilla autoilla yleisellä tiellä ajaminen kielletään.
Mtv kirjoitti:Saksalaisia kannustetaan sähköautojen hankintaan myös 4 000 euron suuruisella alennuksella, joka myönnetään uuden sähköauton ostajalle.
JPA kirjoitti:Juu, kyllä taitaa olla viisainta latoa kiuaskivet (puulämmitteisen ainakin, kun tulee niitä pienhiukkasia) reppuun (ei keinokuituja), laittaa reppu selkään ja soutaa järven selälle. Sitten vaan sukeltaa kalojen ruuaksi.
HABA kirjoitti:http://www.iltalehti.fi/autot/2016080421998760_au.shtml Autappa armias, kun tuleekin esim. talvella vähän pidempi jakolenkki ja jää pari paikkaa jakamatta, niin se siitä sähköisen jakoauton halvemmasta käytöstä...
ximmo kirjoitti:HABA kirjoitti:http://www.iltalehti.fi/autot/2016080421998760_au.shtml Autappa armias, kun tuleekin esim. talvella vähän pidempi jakolenkki ja jää pari paikkaa jakamatta, niin se siitä sähköisen jakoauton halvemmasta käytöstä...
Täytyy olla melku uuvatti, jos lähtee sähköautolla sohimaan niin pitkää reissua, ettei akku riitä. Eiköhän nuo ole oikeasti tarkoitettu ihan lähijakeluun - kuten artikkelissakin mainitaan moneen kertaan - ja näitä käyttävät firmat myös huolehtivat latauspisteistä. Ei tarvitse olla mikään professori, jotta osaa sovittaa kaluston ja työtehtävät yhteen. Onhan tuo kaupunkiliikenteeseen ihan perfect match, parempaa käyttötarkoitusta sähköautolle ei oikein olekaan.
SammyG kirjoitti:Nyt vaan odotellaan että Toroidion saa vehkeensä salat päivänvaloon. Hehän lupaavat täysin uudenlaista kestoa sähköautonsa akulle ja jotain mullistavaa napamoottoreissa.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: koydenhaber ja 14 vierailijaa