ropelius kirjoitti:Laittakaa nyt ihmeessä sitten se vahvistettu kytkinpaketti jos remppaa teette. Itse sain myyjäliikkeeen virhevastuun piikkiin, mutta ostin ArtecPowerilta itse tuon vahvistetun paketin. Vauhtipyörä uusittiin vakio-osalla.
Aikaisemmin kysyin, niin halvin tarjous vakio-osilla 1400€' kallein 2100€ (sis kytkinpaketti ja vauhtipyörä). Outbackiin kalliimpi työn osuus kuin esim. saman ikäiseen Foresteriin.
Kärsiikö kysyä paljonko tuli remontille hintaa? Nimim. Rapiat 200tkm lasissa ja vielä kytkin pelaa, koputetaan puuta...Forester09 kirjoitti:Normaali Sachs:n kytkinpaketti ja kaksoismassa tuli laitatettua.
jarski kirjoitti:Moro
Oon uusi suben omistaja 08 outback dsl
Olin tietoinen noista kytkin ongelmista ennen auton ostoa, nyt muutaman kerran nostanu venettä ni kytkinsökö.
Aattelin ostaa tälläisen paketin http://www.topautoosat.fi/sachs-7517198.html
Luulisin kestävän...
Jampsu kirjoitti:Hyvi tolla 6v askilla on pärjänny 2000kg trailerin kanssa vaik kohtuullisista ylämäki pysäyksistäkin joutunu lähtemään.
ropelius kirjoitti:Jampsu kirjoitti:Hyvi tolla 6v askilla on pärjänny 2000kg trailerin kanssa vaik kohtuullisista ylämäki pysäyksistäkin joutunu lähtemään.
Tuosta ei voi päätellä muuta kuin sen, että Sakun softauksella on todella suuri merkitys.
Vakiona pitkä ykkönen/pakki yhdistettynä tuohon alaväännöttömyyteen tekee hommasta tuskaa. Toisaalta turha valittaa kun löytyy kaupasta ihan oikeitakin vetoautoja alennusvahteineen ja lukkoineen. Nämä korotetut farkut ovat kompromisseja monin tavoin.
P-P kirjoitti:Hevostraileria on tullut jonkun verran vedettyä sekä vanhalla 2010 Legacyllä että 2012 Foresterilla (vakio-ohjelmilla). Molemmissa siis 6v aski, mutta tässä uudemmassa Foresterissa on kyllä parempi alavääntö ja sitä myöten trailerien pyörittely onnistuu helpommin. Etenkin siellä 1000-1500 rpm alueella oli 2010 malli aika kuollut ja lähdöissä joutui aina nostamaan kierrokset 1500 tuntumaan ettei kone dumpannut. Uudemmalla löytyy sitten jo vähän vääntöä 1000 rpm lähtien.
Jossain vaiheessa 2011 lopulla tullut päivitys pienensi kulutusta (sekä veroja) ja paransi alavääntöä. Päivitys taisi olla puhtaasti ohjelmallinen eikä siitä oikein löydy mitään tietoa mistään.
Eli kyllä se taitaa olla niin, että kärryhommiin softan päivitys on varsin hyödyllinen upgrade. Mistähän syystä tehdas ei ole päivittänyt tähänkään päivään mennessä maksimivääntöä 350 Nm:stä piiruakaan ylöspäin, vaikka kapasiteettia selvästi olisi? Ainoastaan alakierrosten vääntöä on vähän tuunattu.
Jampsu kirjoitti:Onneks hiukkaspöntön voi laittaa paikalleen hetkeks jos leimalla alkaa olla vaikeeta. Jos obd kautta haluavat päästä ronkkimaan polttojen määrää niin sit voi tehdä obd pistokkeesta mykän
Mauri H kirjoitti:Jampsu kirjoitti:Onneks hiukkaspöntön voi laittaa paikalleen hetkeks jos leimalla alkaa olla vaikeeta. Jos obd kautta haluavat päästä ronkkimaan polttojen määrää niin sit voi tehdä obd pistokkeesta mykän
No Sakun softallahan se auto poltteleekin välillä, joten mitä väliä vaikka lukevat polttojen määrän. Sehän sitäpaitsi näyttää Subarussa vain onnistuneiden polttojen määrän, ei yrityksiä ja keskeytyneitä.
Ja enpä usko että millään testerillä Subbesta keksivät onko pönttöä vai ei, eri asia jos olis esim. Boschin moottorinohjaus.
SrOne kirjoitti:Lainataan tätä. Niin näyttäisi siltä että legacyn kytkin alko oireileen. 150tkm mittarissa en tärinää ite ole huomannut. Mutta kannattaako kaksoismassa vaihtaa samalla? Mistä porukka näitä ostellut?
rs 200 kirjoitti:Myö vasta laitettiin 2008 diesel Legaan uusi kytkin koneenvaihdon yhteydessä, kaksoismassa oli täysin kunnossa eikä pitänyt mitään ääntä ennen remonttia eikä remontin jälkeen.. Mie vaihtaisin pelkän kytkimen jos mitään oireita, (ääniä,tärinää) ole esiintynyt.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa