ximmo kirjoitti:Onko vakio-MY08:ssa sama kattihomma kuin vanhemmissa malleissa eli dp:ssä katti tai kaksi?
Paljonko on vakio-STi:n ahtopaineet?
Onko vastaavaa iskariongelmaa kuin vanhemmissa malleissa?
Mitä eroja moottorissa vs. esim. 2012/13/14 malleihin, joissa ilmeisesti on yhä enemmän tai vähemmän sama motti?
Ja sama toiseen suuntaan, vaihtuiko koneessa mitään siirryttäessä MY07-sedanista pullukkaan?
Mitä muuta minun pitäisi kysyä pullukasta?
(+jos siirryn pullukkaan niin mikäs catback olisi hinta/laatusuhteessa järjellinen?)
Nyt on vaihtokuume päällä, mutta en tunne oikeasti näitä uudempia yhtään. Mietin just, että jos 2008 maksaa X euroa ja uudempi sedani X+5000 € niin saako uudemman hinnalla muuta kuin 2 vuotta vähemmän kulutusta? Okei, toki näiden kanssa on aina kyse siitä, paljonko on palikkaa laitettu. Evo X pitäisi myös tsekata mut jotenkin hirvittää ajatus Subarun ja tämän klubin hylkäämisestä.
SammyG kirjoitti:Onko pultsu jo hommattu?
ximmo kirjoitti:Tuollainen ylemmän mallinen on tuntuvasti edullisempi, mutta katselin sitä pohjaa ja jotenkin en suoralta kädeltä ole vakuuttunut, että se sinne nätisti asettuu. Milltekistä puolestaan on hyviä kokemuksia. Mitä SammyG maksoikaan mittatilausputkistosta? Minä en rataa aja, niin sinänsä ei oo väliä, vaikka pitäisi vähän ääntäkin.
ximmo kirjoitti:Kenties sitten tuo Milltek. Myös nuo V-malliset olivat juuri hatchbackiin. Nyt ei oo taas kiire tälläkään, rikoin taas itseäni urheilussa ja ei kykene autoa ajelemaan toviin.
ximmo kirjoitti:ximmo kirjoitti:Kenties sitten tuo Milltek. Myös nuo V-malliset olivat juuri hatchbackiin. Nyt ei oo taas kiire tälläkään, rikoin taas itseäni urheilussa ja ei kykene autoa ajelemaan toviin.
Itse itseäni tarkentaen: ulkomaalaisten sanomana löysin kommenttia, ettei Milltek kuulosta juuri vakiota kummemalta. Joten ei oo vielä valintaa tehty. Mieluiten kuitenkin kohtuuhintaan eli EU:n sisältä etsin putkea. Ilmeisesti tuo keskiputken vaimennin on aika kriittinen tekijä äänille?
ximmo kirjoitti:Hei jätkät, tämän piti kuulemma syödä öljyä, mutta ei nyt tunnu maistuvan millään. Mitä teen väärin?
ximmo kirjoitti:Hei jätkät, tämän piti kuulemma syödä öljyä, mutta ei nyt tunnu maistuvan millään. Mitä teen väärin?
iner kirjoitti:ximmo kirjoitti:Hei jätkät, tämän piti kuulemma syödä öljyä, mutta ei nyt tunnu maistuvan millään. Mitä teen väärin?
Se öljytikku näyttää välillä mitä sattuu. Kyllä se sit yhtäkkiä onkin raja tippunut puoleen
ximmo kirjoitti:http://www.mishimoto.eu/subaru-wrx-sti-race-intake-08-14.html
^onko tuollaisesta mitään iloa pullukassa? Sinänsä mukava systeemi tuossa, kun säilyttää "vakion" ulkonäön ja ilmanohjaimen. Hintakaan ei ole tolkuton. Tuosta on Mishimotolla kalliimpikin versio, joka valmistajansa mukaan antaa enempi kylmää ilmaa, mutta siinä filsu tulee "outside the engine bay" eli suomen kuraoloissa ei ehkä ihan katuautokamaa.
Tomcat kirjoitti:Niin Pullukan vakioputsarikotelo/mafputki riittää sinne vajaaseen 500hp asti, eli pistäisin rahat johonkin muuhun, vaikka tähän
viewtopic.php?f=22&t=1269&p=26639&hilit=ast+4150#p26639
chinaski kirjoitti:ximmo kirjoitti:http://www.mishimoto.eu/subaru-wrx-sti-race-intake-08-14.html
^onko tuollaisesta mitään iloa pullukassa? Sinänsä mukava systeemi tuossa, kun säilyttää "vakion" ulkonäön ja ilmanohjaimen. Hintakaan ei ole tolkuton. Tuosta on Mishimotolla kalliimpikin versio, joka valmistajansa mukaan antaa enempi kylmää ilmaa, mutta siinä filsu tulee "outside the engine bay" eli suomen kuraoloissa ei ehkä ihan katuautokamaa.
Tuo konehuoneen ulkopuolella tarkoittanee oikean puolen lokasuojan sisustaa. Nuo vapaavirtaussuodattimet saattavat tarvita myös softapäivitystä.
Mulla oli MY08 STI:ssä joku vastaava kampe (filtteri lokasuojan sisällä), en enää muista merkkiä, USA:sta kuiten ostettu. Cobb Tuningilla oli siihen aikaan valmis softa ko. filtterille, joten sillä kombinaatiolla mentiin muutama viikko. Sitten alkoi hävettämään se jumalaton imuilman suhina, joka kuului kilometrin päähän kun vähän polki. Parikymppisenä se olis varmaan menny, mutta näin aikuiseen ikään päässeenä, kiitos ei. Ehkä kone otti kierroksia herkemmin kuin vakiosuodattimella tai sitten se oli vain mielikuvaa.
SammyG kirjoitti:Säädettäväks joutuu viemään muuten jos ton laittaa. Ja voi olla, että turbulenssi aiheuttaa MAF-skaalauksessa ongelmia.
SammyG kirjoitti:Kiristä sitä apulaitehihnaa joka pyörittää ohjaustehostimen pumppua. Toki pitää tsekkaa että se hihna on kunnos noin muutenkin.
SammyG kirjoitti:Epätietoinen kysyy: Miten todetaan, että nakuanturi on vaihtokunnossa? Antaako mittarilla jotain oikosulkua vai tietääkö ecu jostain säätöarvoista, että motikka on vaihtokunnos?
Tomcat kirjoitti:Pullukassa voi noita haamunakuja antaa ihan ECU:kin, mulla oli esim niin herkä häiriöille ECU ( juurikin nakukorjaus ) että sinne piti juottaa erikseen konkka poistamaan noita haamuja. Kun ajoi maantiellä luurit päässä tasakaasulla matkaa korjas ECU vähän väliä nakuja vaikka niitä ei ollut, Konkan kun laittoi niin heti jeesas. En nyt muista minkä arvoinen ja mihin nastoihin ne piti laittaa siitä on jo niin pitkä aika...
Eli ei välttämättä vikaa nakuanturissa. Multakin voi löytyä lainaks jos katsot sen varaosanumeron, niin pääset testaa.
Tomcat kirjoitti:Pullukassa voi noita haamunakuja antaa ihan ECU:kin, mulla oli esim niin herkä häiriöille ECU ( juurikin nakukorjaus ) että sinne piti juottaa erikseen konkka poistamaan noita haamuja. Kun ajoi maantiellä luurit päässä tasakaasulla matkaa korjas ECU vähän väliä nakuja vaikka niitä ei ollut, Konkan kun laittoi niin heti jeesas. En nyt muista minkä arvoinen ja mihin nastoihin ne piti laittaa siitä on jo niin pitkä aika...
SammyG kirjoitti:Onko toi joku tietty kierrosalue missä haamuilee vai läpi kierrosalueen jos tasakaasulla ajaa? Ilmeneekö ajettavuudessa mitenkään?
ximmo kirjoitti:Välipäivät käytetty hyödyksi: öljyt + suodatin vaihdettu, ongelmakohdat paikallistettu. Melko kiireellä on ilmeisesti tähän vaihtomoottori laitettu, kun turbon öljynpaluuletkusta vuotaa, samoin venttiilikopan vieressä olevasta anturista (mikä?).
Mauri H kirjoitti:ximmo kirjoitti:Välipäivät käytetty hyödyksi: öljyt + suodatin vaihdettu, ongelmakohdat paikallistettu. Melko kiireellä on ilmeisesti tähän vaihtomoottori laitettu, kun turbon öljynpaluuletkusta vuotaa, samoin venttiilikopan vieressä olevasta anturista (mikä?).
Mahtaisko olla nokka-akselin asentotunnistin tai säätösolenoidi. Kuvaa tai tarkempaa kuvausta missä kohtaa?
ximmo kirjoitti:...ja silloin hajosi ohjaustehostin. Laakerit huutaa kuolinlauluaan. Tämän kanssa on alle vuodessa ollut enemmän surua ja murhetta kuin MY05 WRX:n kanssa viidessä vuodessa.
Lisäys: leimaamista haittaavat myös: etualatukivarsien takahelat, välykset etualapalloissa. Sekä jo aiemmin raportoitu öljyvuoto koneessa.
nall3 kirjoitti:ximmo kirjoitti:...ja silloin hajosi ohjaustehostin. Laakerit huutaa kuolinlauluaan. Tämän kanssa on alle vuodessa ollut enemmän surua ja murhetta kuin MY05 WRX:n kanssa viidessä vuodessa.
Lisäys: leimaamista haittaavat myös: etualatukivarsien takahelat, välykset etualapalloissa. Sekä jo aiemmin raportoitu öljyvuoto koneessa.
Noihan viathan haittaa jo ajamistakin että eikö muutenkin olis hyvä laittaa kuntoon? Varmana loppuu vetely urissa jne... kun laitat kuntoon.
Laitat nivelet ja puslat kuntoon ja peset konehuoneen ja leimalle. Sit leiman jälkeen kattelet noi tiivisteet mitkä vuotaa.
toi leimaremppa ei tule paljoakaan maksamaan.
Harmittavasti mulla koneesta kaupat niin oisin voinu myydä ohjaustehostimen sulle.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa