JuhaH kirjoitti:http://www.karjalainen.fi/uutiset/uutis-alueet/kotimaa/item/116641-peltipoliiseihin-luvassa-lisaa-kameroita-rattijuoppojen-valvontaa-lisataan
Tiivistäen:
- Rikesakkoraja laskee 1 km/h verran .. ja lisäksi 3 km/h verran koska samalla vaivihkaa "tekninen varmuusvähennys" poistuu
Tämä meinannut mennä itseltäni täysin ohi uutisoinnissa, jotenkin tuntuu että asia on hieman tarkoituksella jätetty mainitsematta.
HABA kirjoitti:Kun ei ole vakionopeudensäädintä autossa, niin vanha oikian puoleinen jalka tärisee jo sen verran, että jatkossa tulee vahingossa sakkoja.
Vaikka olis navigaattori kiinni, niin silti nopeus aina välillä pomppaa tuonverran yli, vaikka yritänkin aina ajaa tasan sitä suurinta sallittua nopeutta.
Tomcat kirjoitti:Mainitaan se nyt vielä että meillä autoilijoillahan on oma kattojärjestö "Autoliitto" joka ei ole viime vuosikymmenten aikana ajanut meidän normaalien autoilijoiden asemaa MITENKÄÄN!! Koko kyseisen järjestön koko organisaatio pitäisi potkaista pihalle ja tilalle ottaa porukkaa jotka aikuisen oikeasti ajaisi meidän autilijoiden asiaa autoiljan sydämmellä.
Obeaur kirjoitti:Sakkotuloja haetaan 1) laskemalla sakotusrajaa 4kmh 2) korottamalla sakkojen euromääriä ja 3) lisää sakkokameroiden määrää.
Sakkoa tulee jatkossa pienemmästä ylityksestä, suurempia kertalaukauksia ja useammin. Ainoa ratkaisu on tuikata cruiseen mittarin mukainen rajoitus miinus 4 ja ajaa aina alle rajoituksen. Liikenneturvallisuus kärsii ja onnettomuudet eivät vähene. Eihän nytkään kuolonkolarit tule lievällä ylinopeudella ajokuntoiselle kuskille tavallisella autolla.
Lähetetty minun SM-G920F laitteesta Tapatalkilla
Shakal kirjoitti:Jotenkin.. käsittämättömiä nuo paskalehtien kommenttiosastot, jossa viljellään noita "katsokaa sitä nopeusmittaria niin ei tarvitse kameroista välittää.."..................
nemola kirjoitti:No todellakin on jätetty aiemmin kertomatta tuo rikesakkorajan todellinen alentaminen 4 km/h:lla. Onkohan tuossa sitten ollut kyse kertomisesta "niin totta kuin osaan" tai "muunnellusta totuudesta".
chinaski kirjoitti:Kaverin lankomies on poliisi ja hänen mukaan yksittäisessä tutkamittauksessa tekninen varmuuskerroin on edelleen käytössä, eli 7+3km/h.
Qulle kirjoitti:http://poliisi.fi/instancedata/prime_product_julkaisu/intermin/embeds/polisenaxwwwstructure/51402_Nopeusvalvonnan_puuttumisraja.pdf
Jampsu kirjoitti:https://www.suomenuutiset.fi/kansanedustaja-packalenilta-lakialoite-ei-enaa-ajokieltoa-toistuvista-lievista-ylinopeuksista/ vielä joillakin politikoilla jonkinlaista todellisuuden tajua.
Hakala kirjoitti:Jampsu kirjoitti:https://www.suomenuutiset.fi/kansanedustaja-packalenilta-lakialoite-ei-enaa-ajokieltoa-toistuvista-lievista-ylinopeuksista/ vielä joillakin politikoilla jonkinlaista todellisuuden tajua.
Ja kassaan kilisee aina enemmän kun nämä "rikoksenuusijat" ovat liikenteessä eikä ajokiellossa
Tapiok kirjoitti:"Nyt vyötön jää kameravalvonnassa kiinni vain silloin, kun hän ajaa ylinopeutta."
Ei professorikaan ihan perillä asioista ole.
Tapiok kirjoitti:Tolppakameran kuvan mukaan kun ei voi sakottaa kännykän käytöstä taikka turvavyön käyttämättä jättämisestä.
IL kirjoitti:AL: Kameratolppia pitää lisätä, jotta kaikille tarkastajille on töitä - ja heitä palkataan lisää
Poliisin liikenneturvallisuuskeskusta johtava ylikomisario Dennis Pasterstein kertoo Aamulehdelle, että autoilijat ajoivat keskiviikon lumipyryssä niin hiljaa, että kameratolppakuvien tarkistajilta loppuivat työt jo alkuiltapäivästä.
Kameratolppien ottamien kuvien käsittely käy nykyisin jo nopeasti ja liikenneturvakeskukseen on tulossa vielä 15 uutta työntekijää kamerakuvia käsittelemään.
Aamulehden mukaan keskiviikkona 2. marraskuuta kuvat loppuivat työntekijöiltä kesken, kun autoilijat hiljensivät nopeuksiaan iltapäivän lumipyryssä, ja aamupäivän aikana tulleet tapaukset oli jo ehditty käsitellä.
- Joudumme lisäämään kameroiden määrää kentällä, jotta kaikille uusille työntekijöille riittäisi tapauksia, Dennis Pasterstein kertoo Aamulehdelle.
Kameratolppien kautta tietoon tulee tänä vuonna 200 000 ylinopeusrikkomusta enemmän kuin viime vuonna. Ensi vuonna tapausten määrä voi nousta 800 000:een poliisin kameravalvontaan saamien lisäresurssien myötä.
Kukin liikenneturvallisuuskeskuksen työntekijä käsittelee vuodessa noin 14 000 kamerakuvaa.
Baz kirjoitti::wtf:IL kirjoitti:AL: Kameratolppia pitää lisätä, jotta kaikille tarkastajille on töitä - ja heitä palkataan lisää
Poliisin liikenneturvallisuuskeskusta johtava ylikomisario Dennis Pasterstein kertoo Aamulehdelle, että autoilijat ajoivat keskiviikon lumipyryssä niin hiljaa, että kameratolppakuvien tarkistajilta loppuivat työt jo alkuiltapäivästä.
Kameratolppien ottamien kuvien käsittely käy nykyisin jo nopeasti ja liikenneturvakeskukseen on tulossa vielä 15 uutta työntekijää kamerakuvia käsittelemään.
Aamulehden mukaan keskiviikkona 2. marraskuuta kuvat loppuivat työntekijöiltä kesken, kun autoilijat hiljensivät nopeuksiaan iltapäivän lumipyryssä, ja aamupäivän aikana tulleet tapaukset oli jo ehditty käsitellä.
- Joudumme lisäämään kameroiden määrää kentällä, jotta kaikille uusille työntekijöille riittäisi tapauksia, Dennis Pasterstein kertoo Aamulehdelle.
Kameratolppien kautta tietoon tulee tänä vuonna 200 000 ylinopeusrikkomusta enemmän kuin viime vuonna. Ensi vuonna tapausten määrä voi nousta 800 000:een poliisin kameravalvontaan saamien lisäresurssien myötä.
Kukin liikenneturvallisuuskeskuksen työntekijä käsittelee vuodessa noin 14 000 kamerakuvaa.
MTV kirjoitti:Liikennerikos käy entistä kalliimmaksi joulukuun alusta lähtien, kun liikennetörttöilijälle määrätään päiväsakkojen lisäksi rikosuhrimaksulisää. Asiasta uutisoivan Keskisuomalaisen mukaan rikosuhrimaksulisä on 40 tai 80 euroa, ja se on maksettava päiväsakkojen päälle esimerkiksi ylinopeudesta.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa