Jappi kirjoitti:Onhan se onnettoman pienitehoinen outbackin kokoiseen laitteeseen.
yason kirjoitti:Mun tarttee käydä koeajamassa nelos- ja vitosmallisarjan Outbackeja, ni sittenpähän tiedän, mihin koneet riittää. Ketju-CVT:tä on kehuttu, tosin manuaalikin vois mennä. Ilmeisesti manuaalivaihteistolla on hieman erilainen 4x4-tekniikka, olisko peräti keskitasauspyörästöllä vielä nykymalleissakin, ellen väärin muista?
yason kirjoitti:Forester on vähän kakkosvaihtoehto, toisaalta korkealla istuminen ja näkyvyys olis mahtava juttu, mutta se on toisaalta isompi ja ilmeisesti äänekkäämpi. Hiljaisuus kun on hyve.
Qulle kirjoitti:Niin siis Outback on isompi kuin Forester.
Shima kirjoitti:Noista vanhemmista en osaa sanoa, mutta vitoskoriseen Outbackiin 2,5-litrainen vapari ja CVT ovat tosi vaivaton yhdistelmä arkiajossa. Ei se tietenkään nopea ole, mutta koskaan ei ole ollut jalkoihin jäämisen tunnetta. Päin vastoin, usein ihmettelee mihin se jono jäi valoista lähdettäessä. Riippuu toki siitä, mihin on tottunut. Tuo moottori jaksaa vääntääkin sen verran, ettei CVT luistele yhtään ripeämmässä kiihdytyksessä pieneen päähän kuten 2-litraisessa Foresterissa. Sitä kannattaa kokeilla, vaikka olisi aikaisempia huonoja kokemuksia variaattoreista.
Shima kirjoitti:Outback V on meluisa. Forester SH:ssa tarvitaan kuulosuojaimet. Jos hiljaista autoa etsit, niin jatka etsimistä...
yason kirjoitti:Outback V:ssa on muuten harvinaisen hyvä näkyvyys: tuulilasi ei ole mikään tähtäysaukko eikä taustapeiliäkään ole tarkoitettu parranajoon, vaan sen ali näkee. Sivupeilit ovat melkoiset norsunkorvat, joten myös takanäkyvyys on hyvä.
Haiduk kirjoitti:Jos löytyy kohtuukilsoilla oleva nelos koppanen Legacy niin suosittelen käydä katsomassa. Mielestäni neloskoppa on laadukkaampi ainakin sisustan puolesta ja hiljaisempi riippuen toki rengastuksista yms. 5-kopassa jotenkin on säästetty vähän jokapuolelta eikä moottorikaan ole hirveesti erilainen, 2.5 litrasessa versiossa muutaman hevosvoiman ja nm parannus.
Sandman1 kirjoitti:Viitoskoppa Outbackissä on 15-> Legassa se olisi siis 10-15, eli viimeinen legacy, jota suomeen tuotiin.
Qulle kirjoitti:Kaverilla -13 outback ja itellä -05
Kaverin autossa takapenkillä selkeesti paremmat tilat ku mulla, tosin kontti on mielestäni ahtaampi ja muutenki perseestä kun on luukun reunan alapuolella kontin pohja.
Qulle kirjoitti:Automaatteja molemmat mut kaverilla diisseli cvt ni onhan se aika vääntävä laite tohon mun 2.5 mottiseen verrattuna.
Qulle kirjoitti:Ulkonäöstä voi olla montaa mieltä, omasta mielestä tää vanhempi paremman näköinen.
Qulle kirjoitti:Kaverilla -13 outback ja itellä -05
Kaverin autossa takapenkillä selkeesti paremmat tilat ku mulla, tosin kontti on mielestäni ahtaampi ja muutenki perseestä kun on luukun reunan alapuolella kontin pohja.
Automaatteja molemmat mut kaverilla diisseli cvt ni onhan se aika vääntävä laite tohon mun 2.5 mottiseen verrattuna.
Ulkonäöstä voi olla montaa mieltä, omasta mielestä tää vanhempi paremman näköinen.
Lähetetty minun Nexus 5 laitteesta Tapatalkilla
yason kirjoitti:Mites paljon noi eri Subarujen bensakoneet eroavat, eli voiko kuinka helposti päivittää moottoria jostain toisesta Subarusta? Tyyliin laittaa Outbackiin turbo taikka kone Foresterista tai hakea päivityksiä sportimmalta osastolta (WRX jne.)? Moottorinohjaus-ecut lienee jokaiselle moottorityypille erikseen tehtyjä ja pitää siirtää, mutta eiks noi Subarun bokserit ole fyysisesti olleet kiinnikkeiden ja apulaitteiden osalta suhteellisen samanlaisia olleet iät ja ajat? Hieman olen ymmärtänyt, että jonkinlaista osienvaihtoa käydään ainakin joidenkin Subaru-mallien kesken.
an13 kirjoitti:Ei ole CVT:ssä viskoja enää missään, keskellä sähkölukko ja edessä ja takana avoimet pyörästöt.
an13 kirjoitti:Rengasäänet ovat audibemaria selkeästi isommat ollen kuitenkin hiljaisempi kuin ocuissa sekä terävissä paikoissa tulee alustasta kolahtelua enempi läpi.
Sandman1 kirjoitti:kaippa se neloskoppanenkin (09-14) jarruilla yrittää tuota poikittaislukkoa tehdä, vaikka X-modea ei olekkaan.
yason kirjoitti:Rengasäänet olivat aika järkyttävät. Riippuu tietysti paljon rengastuksesta: tässä oli jotkut elämänsä ehtoopuolella olevat Nokian kesäkumit eli huono lähtökohta.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija