huva kirjoitti:Miula meni ebc turbogoove etulevyt kieroksi muutamassa "levyt siniseksi" jarrutuksessa. Muuten ne on ihan hyvän näkösiä levyjä ja kestää hyvin korroosiota. MTecit takana on kestäny suorana
Silent_alarm kirjoitti:Eiköhän nuo 4pot/2pot jarrut ole ihan riittävät. Vaihdat vaan kunnon punosletkut, kunnon jarrunesteet (esim. ferodo formula tai super formula, motul RF600 tai 660), levyt ja palat ja huolehdit jäähdytyksestä ni o hyvä.
Isojen jarrujen laitto classiciin on vähän semmonen ratkaisu et itte en oikeen oo lämmenny ajatukselle. Ennemmin sitten hommaa kunnon jarrut, mut 16" vanne pitää siltikin mahtua et saa vanteen päälle sitä kumiakin riittävästi myös talvella. Onhan silläkin vaikutusta jos levy kasvaa paksuutta ja satulat muuttuu järeämmiksi, kunhan jäähdytyksestä on samalla huolehdittu.
Jampsu kirjoitti:Kylhä classickissa mahtuu pyörimään 205/50/17 ja 225/45/17, et eihän se tilanne ole sen kummempia ku newagessa jonka orkkis koko on myös toi 225-235/45/17. Hyvin riittää talvella toi renkaan profiili
Silent_alarm kirjoitti:Jampsu kirjoitti:Kylhä classickissa mahtuu pyörimään 205/50/17 ja 225/45/17, et eihän se tilanne ole sen kummempia ku newagessa jonka orkkis koko on myös toi 225-235/45/17. Hyvin riittää talvella toi renkaan profiili
Nooo... sanotaan että tuo talvirengastus ja rengastus ylipäätänsä on makuasia
Kyllähän sinne MAHTUU vielä 18" vannekkin mutta...
Displaced kirjoitti:Ja mun pitää sit taas inttää vastaan että EBCn palat ei ratakäytössä kyllä hirveesti lämmitä.
Murenee vaan.
spec kirjoitti:Bluestuff NDX palat toimineet todella hyvin ainakin K-sportin 8pottien kanssa. Pari ratapäivää vetäny samoilla paloilla pitkiä pätkiä eikä ole kulunut juuri ollenkaan. Jos meinaa ratailla niin ite heittäisin ne vakiojarrut mäkeen... Takajarruihin vaan paremmat palat, vakiolevyt toimii tarpeeks hyvin. Bugeye STI:ssäkin loppus brembon jarrut yellowstuff paloilla aika äkkiä.
Jampsu kirjoitti:Kyl jos sti brembot saa häviämään normi ratailussa 2-3 nopeaa kierrosta niin sit on kyl jossain jotain mätää. Pikkusen tehostaa jarrujen jäähdytystä eli putkien veto jarrukilpeen. Mm. Foobari rakensi joskus korveten jarrujäähdytyskamppeet blobeye sti:hin
Qulle kirjoitti:Jampsu kirjoitti:Kyl jos sti brembot saa häviämään normi ratailussa 2-3 nopeaa kierrosta niin sit on kyl jossain jotain mätää. Pikkusen tehostaa jarrujen jäähdytystä eli putkien veto jarrukilpeen. Mm. Foobari rakensi joskus korveten jarrujäähdytyskamppeet blobeye sti:hin
Kuskissa vika jos noin pian häviää... ja tämä ei vittuilua vaan omaa kokemusta. Noviisina kun lähti radalle niin johan alko jarrut savuamaan. Nyt kun jo vähän tietää miten kuuluu jarrutella, alkaa jarrutkin pitämään
subaru kirjoitti:Qulle kirjoitti:Jampsu kirjoitti:Kyl jos sti brembot saa häviämään normi ratailussa 2-3 nopeaa kierrosta niin sit on kyl jossain jotain mätää. Pikkusen tehostaa jarrujen jäähdytystä eli putkien veto jarrukilpeen. Mm. Foobari rakensi joskus korveten jarrujäähdytyskamppeet blobeye sti:hin
Kuskissa vika jos noin pian häviää... ja tämä ei vittuilua vaan omaa kokemusta. Noviisina kun lähti radalle niin johan alko jarrut savuamaan. Nyt kun jo vähän tietää miten kuuluu jarrutella, alkaa jarrutkin pitämään
Kyllä tuossa jotain perää on. Itellä pullukassa DS3500 palat, perus brembon levyt eikä mitään normaalista poikkeavaa jarrujen jäähdytysten suhteen ja jarrusatulat vaihtoi jopa väriä samalla kun uudet nesteet kiehuivat. Cosworth/AP Racing isommat satulat + levyt + DS3500 palat, sumareiden tilalta putkien kautta ilmaa jarruille ja jarrutustekniikka sama eikä mitään ongelmia.
Renkaina Toyon R888 koska renkaathan vaikuttaa myös siihen kuinka lämpöisenä jarrut käyvät omalta osaltaan...
Madwiller kirjoitti:Joo kyllä mä nyt vaan suosiolla laitan nuo D2sen 330mm 6 mäntäset eteen, kattoo jos vaikka motonet levyt ja EBC bluet heittää taakse...
Vaikuttaako paljoa tuo 2 männän ero? Tuli vain mieleen tälläinen kyssäri Kun onhan nuo jo kumminkin selvästi järeemmät kuin vakiot (50mm isommat levyt ja 2 mäntää enemmän)
Jampsu kirjoitti:Silent_alarm kirjoitti:Jampsu kirjoitti:Kylhä classickissa mahtuu pyörimään 205/50/17 ja 225/45/17, et eihän se tilanne ole sen kummempia ku newagessa jonka orkkis koko on myös toi 225-235/45/17. Hyvin riittää talvella toi renkaan profiili
Nooo... sanotaan että tuo talvirengastus ja rengastus ylipäätänsä on makuasia
Kyllähän sinne MAHTUU vielä 18" vannekkin mutta...
Eihä toi 205/50/17 ole yhtään sen isompi mitä 205/55/16...
Harvemmin se vanteen mahtuminen koosta on kiinni profiili vaan pienenee sitä mukaan
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa