AndyLove kirjoitti:Eli meillä kyseessä vm. 2005 Legacy 2.0 bensakoneella ja automaattilla jos sillä on mitään merkitystä, moottorivalo ja cruise alkoi vilkuttamaan ja korjaamon vikakoodiluku antoi tuollaisen tuomion. Alennuksineenkin n. 700€ korjaus ja nyt sitten keskustellaan reilusti alle 6 kk ja alle 200 km sitten hommatun auton korjauskustannusten kuittaajasta autokaupan kanssa. Asian tekee erityisen kurjaksi, että autokaupat tehtiin erittäin hyvän ystävän kanssa. Hänen näin alkuun sanoma laajasti heillä käytetty 50-50 maksupolitiikka ei tälläisessä viassa kyllä kuulosta alle 150tkm ajetussa autossa kovin kohtuulliselta, vaikka onkin 2005 vuoden auto. Tuntemattoman kauppiaan kanssa vaatisin kyllä tätä kokonaan heidän kuitattavaksi, mutta koska haluan tulevaisuudessakin kaverilta alennukset autokaupoissa niin joudumme luultavasti jonkinlaiseen kompromissiin tyytymään...
Korjaamossa sanottiin, että tuota ei voi "koodata pois" näistä vapaasti hengittävistä (turboissa kuulema pystyisi?) ja että vaikka tuo nyt korjataan niin todenäköisesti vika uusiutuu joskus. Onko kellään kokemusta tälläisestä viasta ja miten elämä on korjauksen jälkeen jatkunut, onko vika tosiaan uusiutunut?
3AHG kirjoitti:Edit 2: Tietääkö joku pitääkö tuohon pumpulle tulla virta vain kylmällä koneella? Onko mulla kytkennässä joku pielessä...
3AHG kirjoitti:Voksko jamppu_ ottaa kuvan vielä noista releiden navoista, ois kaikille vimpanpäällenhyvätnohjeet
HegeHege kirjoitti:Jo 5 vuotta sitten Forea himoitessa lueskelin näitä lisäilmapaskenneita juttuja....... Nyt ajomäärän aletessa pätkäpätkäajoon olen kusessa.
102 Mm oli Foressa ostaessa, nyt juuri tänään 170, kun vaihtelin ölpät ja filsun. Ei liity tähän; ajomäärät radikaalisti muuttuneet reilun vuoden aikana.
Missäs se kuva piilee?
HegeHege kirjoitti:Raportoin asian edetessä. Vastusarvot arvottu ja kassillinen piuhaa odióttaa. Fore -06 ilman turboa potilaana
Ridge_Forester kirjoitti:Varmaan kun tuo kumi alkaa kärvähtää, niin sen jälkeen venttiili on moro. Ja kumin kärvähtäminen taas johtunee siitä, kun läppäventtiili alkaa kantamaan. Sen ehkäiseminen millään "ennakoivalla putsaamisella" voi olla aika mahdotonta?
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija