Maxhine kirjoitti:Tuossa lueskelin ja tutkailin tällaista DRL sarjaa. Mitäs tarttee huomioida asennuksessa? Meneekö suoraan mukana olevan ohjeen mukaan vai joutuuko käyttää kivijalassa can ohjauksen muutoksessa?Eli tuomiiko suoraan AUTO asennossa viiksestä...
KK9 kirjoitti:Ainakin mulla meni osramit ihan asennusohjeen kanssa ilman mitään marmorilla käyntejä! Ainoo mitä en tehnyt ohjeen mukaan oli valojen sammutus piuhan laitoin ajovaloilta enkä parkeilta niin kuin ohje sanoo! Näin siksi että voi käyttää DRL valoja myöskin parkkien kanssa ja näin toimii myöskin sitten takavalot, auto asennossa toimii vain pelkästään DRLt ja tietysti sitten hämärässä ja pimeässä ajovalot normaalisti!
Maxhine kirjoitti:Kiitos vastauksista.
Tosin itse huomasin sellaisen pienen asia, et kun kokeilin suoraan parkkipolttimon napoihin niin valot paloi samaan aikaan kun ajovalotkin. Tämä sama kuvio toistui niin AUTO kuin ON asennoissa. OFF asennossa tietenkin paloi vain DRL valot. Jäin hieman ihmettelemään miksi näin, mutta muuta selitystä en keksinyt kuin AUTO asennossa lähivalot paloi myös vaikka oli päiväsaika. Kokeilin myös toista napaa parkkilta.
Muttapa homma jäi kesken, kun toiselle ledille ei ohjausboxilta lähtenyt minkäänlaista virtaa. Vaikka vaihtoi päikseen ledien liittimet, sama toistui myös. Eli ledit toimi ok, mut ohjaus sytytti vain toisen. No odotellaan takuusta uutta osaa sit. Jatketaan senjälkeen uudemman kerran.
KK9 kirjoitti:Niin jos tuo sarja on tuolla aikaisemmassa postauksessa linkkaamasi sarja, niin niissä on todennäköisesti himmennys toiminto ja saa näin toimimaan ajovalojen kanssa yhtaikaa, mikä sekin laillista jos vaan ottaa omat parkit pois käytöstä (polttimot pois) kun parkkeja ei saa kahdentaa!
Maxhine kirjoitti:Dodii, valot toimii kyllä ok OFF- ja AUTO-asennossa ollessa viiksen. Ainoa, et valot syttyy ku auton laittaa lämmitykseen, kun erillinen akkulaturi on konehuoneessa.
Jos jostain sais katkeavan +12v niin ois varmaan asia ratkaistu. Mitä yleismittarilla mittailin, niin voiko tästä ottaa katkeavan virran? Näyttäs et tuohon tulee virta vasta, kun auto on käynnissä tai ACC asennossa virta-avain.
Toki jos on olemassa jokin toinen paikka konehuoneessa, mistä voisi ottaa niin kertokaa. Mutta jos ei ole, niin sitten täytynee katella ohjaamon puolelta, siellä ainakin on selkeästi ACC sulake olemassa.
KK9 kirjoitti:Tupakan sytytin ainakin on acc alla tos MY10 Legas!
yason kirjoitti:Saman huomasin itse. Auto-asennossa ajovalot vilkkuvat kyllä päälle "tarvittaessa" ja mielestäni ihan riittävän herkästikin, mutta ilman ajovaloja tosiaan keula ihan pimeänä. Parkitkin palavat ajovalojen kanssa yhdessä. Jonkinlaista led-DRL:ää tuohon olis kiva saada.
Nyt jätin valokytkimen päälle -asentoon, vaikka ohjekirjassa varoiteltiin, että akku voi kulua loppuun. Nimittäin kun ottaa avaimen virtalukosta, niin ei kyllä palanut niin mikään valo ei edessä eikä takana, vaikka ajovalot olivat valokytkimestä päällä. Eli jotain on sentään fiksusti koodattu tuohon valologiikkaan, eipähän tarvi kytkintä rämpätä kaiken aikaa.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa