Belsebuubi kirjoitti:Qulle kirjoitti:Valvolinella oon ajellut toistakymmentä vuotta... nykyisin 5W-40 Synpoweri käytössä.
Valvolinelta löytyy mm maxlife tuotesarja, ehkä kokeilemisen arvoinen.
Itsekin ajatellut seuraavassa vaihdossa vaihtaa tuohon 5w-40 öljyyn. Olen pari vaihtoväliä ajanut 5w-30:illä kun sitä on tuohon suositellut yksi sun toinen. Itsellä kuluttaa n.1 litran/10tkm öljyä ja koneen kylki on öljystä hieman kostea kun pohjaproppua avaa, mittarissa 218tkm. Pitää viedä huoltamolle että katsovat mistä se tihkuu. Ei lätäkköä jätä mutta jos helposti olisi ko. tiiviste/ vuotokohta vaihdettavissa niin vaihtaa pois. Joskus kun motariajon jälkeen pysähtyy valoihin tulee hyttiin palaneen öljyn käryä vähän.
Näyttäisi että vänkärin puolen venttiilikopan tiiviste vuotaa vähän, mutta vaikuttaisi että öljypohjan tiiviste/massa vuotaa myös. Moottorin etu-alaosa kun on kostea öljystä eikä se oikein voi venttiilikopalta sinne kiertää. Jakopäätä raotettiin senverran ettei sieltä mistään ainakaan tihkuta kun kuivat ja puhtaat paikat oli. Tuonne öljypohjan saumaan vaan ei näe kunnolla purkamatta. No pitää tehdä moottorin huuhtelu ja ottaa öljypohja irti. Saa ainakin putsattua sisäpuolen hyvin huuhtelun jäljiltä ja vetää uuden massan siihen pohjan saumaan.Jampsu kirjoitti:Belsebuubi kirjoitti:Qulle kirjoitti:Valvolinella oon ajellut toistakymmentä vuotta... nykyisin 5W-40 Synpoweri käytössä.
Valvolinelta löytyy mm maxlife tuotesarja, ehkä kokeilemisen arvoinen.
Itsekin ajatellut seuraavassa vaihdossa vaihtaa tuohon 5w-40 öljyyn. Olen pari vaihtoväliä ajanut 5w-30:illä kun sitä on tuohon suositellut yksi sun toinen. Itsellä kuluttaa n.1 litran/10tkm öljyä ja koneen kylki on öljystä hieman kostea kun pohjaproppua avaa, mittarissa 218tkm. Pitää viedä huoltamolle että katsovat mistä se tihkuu. Ei lätäkköä jätä mutta jos helposti olisi ko. tiiviste/ vuotokohta vaihdettavissa niin vaihtaa pois. Joskus kun motariajon jälkeen pysähtyy valoihin tulee hyttiin palaneen öljyn käryä vähän.
Todennäköisesti venakopan tiivisteet fuskaa sen verran tai jostain huohotusletkun välistä.
Tuollainen varoitusvalo on kyllä hyvä ettei hajoa paikat. En minäkään ymmärrä varoitusvaloa jonka syttymisestä tietää että kaikki on paskana (todenäköisesti). Itse pyrin kattomaan öljyt 2vkon välein suunnilleen, sekä aina ennen pidempiä ajoreissuja sekä niiden jälkeen.an13 kirjoitti:Legacyssa ainakin on erikseen keltainen varoitusvalo öljyn liian vähäiselle määrälle joka syttyy silloin kun on joku reilun litran vajaus määrässä eli tikku olisi kuiva, josko sattuisi syömään eikä katso koskaan tikusta.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa